حضور ٢٠ مستند ساز کرمانی در جشنواره بین المللی «سینما حقیقت»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  کرمان هنر ، براساس تفاهم میان ما و مرکز مقرر شد که در جشنواره دهم سینماحقیقت، جمعی از مستندسازان کرمانی را داشته باشیم و آثار این هنرمندان در بخش جنبی نمایش داده شود؛ ضمن اینکه قدردانی از دو پیشکسوت کرمانی هم بخشی از برنامه‌های جشنواره است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  کرمان هنر ,

 

,

 چهار نفر از هنرمندان کرمانی مقیم تهران و دو نفر از هنرمندان مستندساز جنوب کرمان و ١۴ نفر از سایر هنرمندانی که در این عرصه فعالیت کرده‌اند، در جشنواره سینماحقیقت حضور خواهند داشت.

,

 

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: تولید فیلم‌های داستانی در استان‌ها چندان مورد حمایت قرار نگرفته، اما در حوزه مستند؛ هنرمندان بسیار تلاش کرده‌اند که تولیدات خوبی را با هزینه شخصی یا دریافت بودجه از نهادها و ارگان‌ها ارائه دهند. ما مستندسازان خوبی داریم و در هر فصل حدود سه فیلم مستند را رونمایی می‌کنیم. این موضوع نشان می‌دهد مستندسازان کرمانی جایگاه ویژه‌ای دارند و فعال و پویا هستند.

,

 

,

وی در خصوص حضور دانشجویان در برنامه‌هایی که در کرمان برگزار می‌شود نیز گفت: هنرستان هنرهای زیبا و مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر از جمله دانشگاه‌های استان کرمان هستند که نسبت به حضور دانشجویان آن‌ها در جشنواره اطلاع‌رسانی شده و حضور پُررنگی در این رویداد خواهند داشت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
حضور ٢٠ مستند ساز کرمانی در جشنواره بین المللی سینما حقیقت که بر اساس تفاهم نامه بین اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی کرمان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ایران صورت گرفته است، معرفی و شناخت سینمای مستند این استان را در سطح ملی فراهم می کند.