برپایی بزرگ ترین بیمارستان صحرایی کشور در اصفهان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سلامت، رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید آیت الله صدوقی(ره) اصفهان اظهار کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سال جاری ۱۰ بیمارستان صحرایی در مناطق محروم کشور در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان حنوبی و هرمزگان برپا می کند که علاوه بر این، چهار بیمارستان هم توسط سیستم دانشگاهی کشور راه اندازی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سلامت,

سیدرضا مرتضویان ادامه داد: بیمارستان شهید صدوقی(ره) هم بیمارستان صحرایی خود را در منطقه هامون شهر از توابع زابل برپا می کند و از ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه به ارائه خدمات تخصصی به مردم آن مناطق می پردازد.

,

وی افزود: جهت ارائه هر چه بهتر خدمات بهداشتی درمانی به مردم هامون شهر، با کمک پزشکان مقیم آن منطقه غربالگری مورد نیاز صورت گرفته و بیماری های شایع و مهم شناسائی شده و این اطلاعات در اختیار تیم های پزشکی که اعزام می شوند قرار گرفته است.

,

مرتضویان تصریح کرد: در بیمارستانی که مجموعه ما راه اندازی می کند فوق تخصص های گوارش، بیماری‌های عفونی، غدد، جراحی قلب، نفرولوژی و بیماری‌های گوارشی، و تخصص های ارتوپدی، چشم، داخلی، زنان و زایمان، قلب، کودکان، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، بیهوشی، پوست، رادیولوژی، جراحی عمومی و روان پزشکی به همراه کارشناسان تغذیه، بهداشت، آموزش و روان شناس حضور دارند تا به صورت رایگان به مردم خدمت کنند.

,

مرتضویان با اشاره به این که این بیمارستان یکی از بزرگ ترین بیمارستان های صحرایی کشور است، در تشریح ساختار فیزیکی آن خاطر نشان کرد: این بیمارستان به صورت کانکسی به خدمت گرفته می شود که سه اتاق عمل سیار، یک مرکز ریکاوری، یک واحد زایشگاه، واحد رادیولوژی و آزمایشگاه، دو واحد اورژانس و دو واحد بستری با ظرفیت ۶۴ تخت بستری، هفت دستگاه یونیت دندانپزشکی، یک سردخانه و یک واحد داروخانه سیار توسط ۱۶ دستگاه تریلر و ۴ دستگاه کامیون به منطقه هدف انتقال داده می شود که کارشناسان مربوطه عملیات نصب را آغاز می کنند.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: بیمارستان صحرایی که سال گذشته برپا کردیم حدود یک و نیم میلیارد تومان هزینه در برداشت که ۵۳ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار داد و برای امسال حدود ۶۰ هزار نفر را به عنوان جمعیت تحت پوشش خدمات این بیمارستان پیش بینی کرده ایم.

,

رئیس شورای هماهنگی بهداشت و درمان نیروهای مسلح استان اصفهان ضمن اشاره به همکاری سازمان بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان در جریان برپایی این بیمارستان خاطر نشان کرد: آموزش بهداشت یکی از محورهای فعالیت ما در این منطقه است و از همین رو بسته های آموزشی به مردم ارائه می شود.

,

انتهای پیام/

]
این بیمارستان به صورت کانکسی به خدمت گرفته می شود که سه اتاق عمل سیار، یک مرکز ریکاوری، یک واحد زایشگاه، واحد رادیولوژی و آزمایشگاه، دو واحد اورژانس و دو واحد بستری با ظرفیت ۶۴ تخت بستری، هفت دستگاه یونیت دندانپزشکی، یک سردخانه و یک واحد داروخانه سیار توسط ۱۶ دستگاه تریلر و ۴ دستگاه کامیون به منطقه هدف انتقال داده می شود که کارشناسان مربوطه عملیات نصب را آغاز می کنند.