بررسی لایحه برنامه ششم، عامل عقب افتادن استیضاح وزیر راه/ امکانات راه آهن واقعا فرسوده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسن علوی عضو کمیسیون عمران مجلس دهم در گفتگو با «تهران نیوز» با اشاره به حادثه برخورد دوقطار در سمنان و استیضاح وزیر راه و ترابری اظهارداشت: در حال حاضر نمایندگان مجلس در حال بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس هستند و فعلا وقت استیضاح وزیر راه و ترابری را ندارند و به احتمال قوی، استیضاح آقای آخوندی بعد از پایان بررسی برنامه ششم توسعه یعنی پایان دی ماه یا هفته اول بهمن ما باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی ادامه داد: در خصوص استیضاح وزیر راه باید بگویم که برخی از نمایندگان خیلی تاکید دارند که این کار صورت بگیرد اما برخی از نمایندگان با این کار مخالفند و از کار وزیر راه دفاع می کنند و باید به انتظار بنشینیم و ببینیم که بعد از پایان بررسی برنامه ششم توسعه، چه اتفاقی در مجلس رخ می دهد وآیا اکثر نمایندگان به استیضاح وزیر راه رای می دهند یا خیر؟

,


علوی در ادامه با بیان اینکه خطای انسانی مهمترین دلیل رخ دادن حادثه برخورد دو قطار درسمنان بوده است، گفت: سیستم راه آهن ایران یک سیستم سنتی و قدیمی است و به همین دلیل شاهد رخ دادن چنین حوادثی در راه آهن هستیم اما نتایج نهایی در خصوص مقصران حادثه برخورد دوقطار به زودی اعلام می شود.

,
,


عضو کمیسیون عمران مجلس دهم خاطر نشان کرد: باید مسئولان با همکاری همدیگر برای توسعه راه آهن و شبکه ریلی کشور بکوشند و مانع از تکرار چنین وقایع تلخی در جامعه شوند و باید گفت که بخشی ریلی کشورمان، مشکلات زیادی دارد و اکثر واگن های قطار، قدیمی هستند و نیاز است که زیرساخت ها را توسعه داد و ما همه این موارد را به وزارت راه اعلام نموده ایم.

,
,


وی در ادامه با اشاره به اینکه باید سیستم های راه آهن را هوشمندسازی کنیم تا بتوانیم بسیاری از این مشکلات فعلی را حل کنیم، افزود: وسایل و برخی امکانات راه آهن واقعا فرسوده هستند و باید فکری برای آن کرد و باید به سمتی برویم که اصلاحاتی را انجام داده و خطاها را از بین ببریم تا دیگر شاهد رخ دادن چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

,
,

انتهای پیام/

]
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس عاملی برای عقب افتادن استیضاح وزیر راه بوده است، اظهار داشت: باید مسئولان برای توسعه شبکه ریلی کشور بکوشند چرا که امکانات راه آهن واقعا فرسوده هستند.