اخبار داغ

یادداشت؛

دست خدا یاری‌گری مهربان و همراهی همیشگی

دست خدا یاری‌گری مهربان و همراهی همیشگی
این دست خداست بر سر کشوری که بیش از چهل سال است زیر سنگین‌ترین تحریم‌ها و نارواترین تهمت‌ها از سوی دشمنان قرار دارد ولی بنیانش را اسلام، هدفش را حمایت از مستضعفین جهان و آرمانش را زمینه‌سازی برای ظهور آخرین منجی بشریت، گذاشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هیچ‌کسی را نمی‌توان یافت که به مهربانی و محبت خداوند ایمان نداشته باشد حتی در پستوی قلب کسانی که شاید اعتقاد و ایمانی هم ندارند این باور وجود دارد. خدا زمانی گره از کار می‌گشاید که دیگر امیدی نداریم، زمانی مسیر را برای ما هموار می‌کند که فرازونشیب راه ما را ناامید کرده و خدا زمانی دستمان را می‌گیرد که شاید در آخرین مرحله یأس و ناامیدی باشیم. نور مهربانی، محبت، رحمت، لطف و کرم خداوند آن‌قدر بی‌شمار است که در آیه 53 سوره زمر خداوند به پیامبر رحمتش می‌فرماید: (ای پیامبر) ای بندگان من که بر خودتان اسراف در گناه انجام داده‌اید(هرگز) از رحمت خدا ناامید نشوید چراکه همانا خداوند می‌آمرزد گناهان شما را به‌طور کل و همانا خداوند آمرزنده و مهربان است.»
 
برای همه ما پیش‌آمده که در بدترین شرایط ازلحاظ روحی و روانی، اقتصادی و مالی، کاری یا حتی سلامت جسمی بوده‌ایم، درون قلب خود از خدا می‌پرسید آیا می‌شود حال امروز من با همه این شرایط بد خوب شود؟ و در یک‌لحظه و به آنی همه این شرایط تغییر می‌کند و حال شما خوب می‌شود؛ آنگاه می‌فهمید برعکس باورتان که خدا شما رها کرده ولی همیشه با شماست و توجه‌اش به شرایط شما لحظه‌ای کم نمی‌شود.
 
گاهی با دست خدا گره مشکلاتتان حل می‌شود؛ مثل روزی که شما در شرایط بسیار سختی قرار دارید و نیازمند کمک هستید ناگهان دستی ناآشنا دستتان را می‌گیرد و به شما کمک می‌کند شما تاکنون نه این فرد را دیدید نه آشناست برای شما ولی احساس می‌کنید هزار سال است که او را می‌شناسید این همان دست خداست.  امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید: عجب دارم از کسى که غم‌زده است چطور این دعا را نمی‌خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چراکه خداوند به دنبال آن می‌فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این‌چنین مؤمنان را نجات می‌دهیم .
 
آغاز ماجرای همدلی
ویروس کوید19 یا همان کرونا از اسفندماه سال گذشته کل کشورمان را درگیر کرده و موجب خسران جانی و مالی بسیاری از مردمان عزیز این دیار شد. خانواده‌هایی بودند که عزیزان خود را از دست دادند یا پدرانی که به‌واسطه این ویروس شغل و درآمد خود را از دست دادند. در این میان برای عزیزان ازدست‌رفته کاری جز طلب آمرزش و دعا نمی‌توان کرد ولی برای کسانی ضرر مالی دیده‌اند یا در تأمین معیشت خانواده دچار مشکل شدند می‌توان کاری کرد.
 
21 فروردین امسال بود که رهبر معظم انقلاب به مناسبت ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی در مورد مواسات و همدلی با افراد نیازمند در آستانه ماه مبارک رمضان صحبت کردند و این آغاز ماجرای ایرآن‌همدل بود. شاید همه فکر می‌کردند مگر می‌شود در این شرایط بد اقتصادی این رزمایش فرهنگی و اجتماعی انجام شود؟ در این شرایط هرکسی به هر نحوی دچار چالش اقتصادی است و تحقق این موضوع برای اذهان برخی بسیار سخت بود ولی...
 
ولایت‌پذیری نقشه راه ملت ایران
زمانی که رهبر انقلاب، ولی امر مسلمین فرمانی می‌دهد مگر می‌شود اجابت نشود آن‌هم برای ملتی که ولایت‌پذیری و اطاعت از فرمان ولی نقشه راهشان در تمام ابعاد زندگی است. این‌گونه بود که ملت یک‌صدا و همدل، همراه و هم‌قسم شدند که این رزمایش برگزار شود و اما چه باشکوه در حال اجراست. در اینجا پیر و جوان، کارمند و کارگر، سپاهی و انتظامی و ارتشی، کسی به دنبال جایگاه نیست همه آستین همت را بالا زده وارد میدان شدند و جالب‌تر از آن واریزی‌هایی ست که به‌حساب مجمع خیرین بود در پس این اعداد فلسفه‌ای نهفته است، پنج، ده، پانزده هزار تومان شاید از قلک کودکی، یارانه مادربزرگی، درآمد یک روز کارگری و... باشد.

این مردم افتخار بزرگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند همان‌طور که روزی برنج، نان و خرما برای رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌ها هدیه می‌فرستادند امروز نیز تمام داشته‌های خود را برای نشاندن لبخندی، شرمنده نماندن پدری، گرسنه نماندن بچه‌ای هدیه کردند.
 
این دست خداست بر سر کشوری که بیش از چهل سال است زیر سنگین‌ترین تحریم‌ها و نارواترین تهمت‌ها از سوی دشمنان قرار دارد ولی بنیانش را اسلام، هدفش را حمایت از مستضعفین جهان و آرمانش را زمینه‌سازی برای ظهور آخرین منجی بشریت که با آمدنش آرام و قراری برای دلدادگانش و ترس و عذاب را برای دشمنان به ارمغان خواهد آورد، گذاشته است و می‌رسد سحری که در مناره‌های مساجد ورود او را تبریک می‌گویند و آن روز دیر نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
, آغاز ماجرای همدلی,
,
,
,
,
, ولایت‌پذیری نقشه راه ملت ایران,
,
,
,
,
,

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی اخیرشان به‌ مناسبت نیمه شعبان به مشکلات و سخت شدن شرایط زندگی برای برخی افراد جامعه به‌علت تبعات ناشی از کرونا اشاره کردند و فرمو‌دند: «افرادی که توانایی و تمکن مالی دارند، فعالیت‌های وسیعی را به‌منظور کمک به نیازمندان آغاز کنند، به‌خصوص که در آستانه ماه مبارک رمضان که ماه انفاق و ایثار است، قرار داریم».

,

از حضور بی‌ادعای گروه‌های جهادی و بسیجیان و هیئت‌های مذهبی که بگذریم، مشارکت مردم در رزمایش مومنانه جلوه دیگری از همدلی و همراهی را به رُخ جهانیان کشید، آنجا که شور و شعور در کوچه و پس کوچه‌های شهر عرصه خدمت‌رسانی و عشق‌ورزی به هم‌وطن می‌شود.

,

محسن رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه