اخبار داغ

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت مطرح کرد؛

پیشنهاد خرید گوجه توسط تعاونی‌های روستایی؛ نوش دارو پس از مرگ سهراب/ رنج کشاورزی کرمان از مشکلات و بی‌اعتنایی مسئولان

پیشنهاد خرید گوجه توسط تعاونی‌های روستایی؛ نوش دارو پس از مرگ سهراب/ رنج کشاورزی کرمان از مشکلات و بی‌اعتنایی مسئولان
محمدرضا فراهانی گفت: در حالیکه همه محصول کشاورزان در غفلت مسئولان بر روی زمین ماند و خراب شد، اکنون که دیگر گوجه ای وجود ندارد تعاونی های روستایی به فکر خرید گوجه کشاورزان افتاده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا فراهانی مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت در ارتباط با ورود گروه های جهادی به مسئله خرید محصولات کشاورزی جنوب کرمان به خبرنگار راه آرمان گفت: با توجه به فعالیت دلالان و متضرر شدن کشاورزان، گروه جهادی ما اقدام به خرید محصولات کشاورزی جنوب کرمان و توزیع در استان های سمنان، البرز و قم کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در راستای کمک به کشاورزان محصولات به ۲ صورت فروش مستقیم و تبدیل به فرآورده هایی همچون رب گوجه و پیاز داغ خریداری می شوند و هزینه آن با قیمت هزار تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت عنوان کرد: این گروه جهادی در اقدامی دیگر با راه اندازی پویش های مردمی همچون «خرید مستقیم پیاز از مزرعه» از مردم می خواهد با قیمتی مناسب این محصولات را خریداری کرده تا دست دلالان از سفره کشاورزان قطع شود.

,

نبود سوله و انبار مانع انتقال محصولات کشاورزی به شهرهای بزرگ

, نبود سوله و انبار مانع انتقال محصولات کشاورزی به شهرهای بزرگ, نبود سوله و انبار مانع انتقال محصولات کشاورزی به شهرهای بزرگ,

فراهانی یادآور شد: در راستای این اقدام برخی از مشکلات همچون نبود سوله و انبار مانع انتقال محصولات و توزیع آن در شهرهای بزرگ همچون تهران می شود.

,

وی ابراز کرد: در راستای حمایت از کشاورزان در پویش خرید از مزرعه به صورت مسجد محور و محله محور از متقاضیان ثبت نام به عمل آمده و به میزان درخواستی، محصول در اختیار آن ها قرار می گیرد.

,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت بیان کرد: البته برای فروش این محصولات با مسئولان کشوری ارتباط برقرار کردیم و اکنون آن ها برای خرید محصولات کشاورزی و توزیع در بین نیروهای مسلح در استان حضور دارند.

,

فراهانی ادامه داد: متاسفانه سیستم دولتی چندان چابک نیست و در این راستا نمی تواند کمک چندانی به ما کند، همچنین بروکراسی های متعدد اداری پیش از آن که گرهی از مشکلات باز کند سد راه آن می شود.

,

پیشنهاد خرید گوجه توسط تعاونی های روستایی نوش دارویی پس از مرگ سهراب

, پیشنهاد خرید گوجه توسط تعاونی های روستایی نوش دارویی پس از مرگ سهراب, پیشنهاد خرید گوجه توسط تعاونی های روستایی نوش دارویی پس از مرگ سهراب,

وی اذعان کرد: متاسفانه وضعیت کشاورزان به حدی نامناسب است که آن ها حاضر هستند محصول خود را با قیمت بسیار پایینی به فروش برسانند، در برخی موارد هم محصول خود را بدون دریافت هیچ پولی واگذار می کنند.

,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت تصریح کرد: چرا که از عهده هزینه های برداشت محصول بر نمی آیند و محصول هم تامین کننده این هزینه نیست از این رو بسیاری از محصولات کشاورزی به علت عدم برداشت به موقع خراب شد.

,

فراهانی افزود: چندی قبل تعاونی روستایی در اطلاعیه ای آمادگی خود برای خرید گوجه را اعلام کرد، وقتی گوجه ای وجود ندارد تعاونی روستایی کدام محصول را می خواهد خریداری کند؟

,

وی تشریح کرد: تمام محصول کشاورزان روی زمین ماند و نابود شد، تعاونی روستایی نوش دارو بعد از مرگ سهراب است و جز درد بیشتر چیزی برای کشاورزان به همراه ندارد.

,

کشاورزی کرمان در محاصره مشکلات و بی اعتنایی مسئولان

, کشاورزی کرمان در محاصره مشکلات و بی اعتنایی مسئولان, کشاورزی کرمان در محاصره مشکلات و بی اعتنایی مسئولان,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت اذعان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که در برهه زمانی کنونی کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می کنند، تخریب چاه های آب کشاورزی در سیل اخیر جنوب کرمان است.

,

فراهانی متذکر شد: در جریان وقوع سیلاب ۱۵۰ حلقه چاه کشاورزی و ۵۰ رشته قنات تخریب شد و متاسفانه اقدامی برای احیا مجدد این چاه ها و قنوات انجام نشد، گروه جهادی ما تاکنون یک چاه و ۲ قنات را احیا کرده است.

,

وی ابراز کرد: در این راستا کارگاهی در شهرستان زهکلوت راه اندازی شده است که در آن لوله های چاه های کشاورزی تعمیر و عایق کاری شده و در چاه نصب می شود، در انجام این کار هیچ کمکی از سوی دولت به ما نشده است.

,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت ادامه داد: در همین حین جنوب کرمان میزبان ملخ های صحرایی است و جهاد کشاورزی جنوب استان در تلاش است مزارع را از هجوم ملخ ها حفظ کند، از این رو نمی تواند کمکی برای رفع مشکل کشاورزان به ما کند.

,

خشک شدن مزارع و باغات جنوب کرمان در پیچ و خم بروکراسی های اداری

, خشک شدن مزارع و باغات جنوب کرمان در پیچ و خم بروکراسی های اداری, خشک شدن مزارع و باغات جنوب کرمان در پیچ و خم بروکراسی های اداری,

فراهانی تاکید کرد: بارها به وزیر جهاد کشاورزی نامه دادیم اما هیچ پاسخی دریافت نشد و ما همچنان بدون کمک مسئولان در حد توان خود به کشاورزان کمک می کنیم.

,

وی عنوان کرد: ۹۰ درصد از مردم کرمان به پیشه کشاورزی مشغول هستند، نابودی درآمد یک ساله آن ها می تواند سبب گسترش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه شود.

,

مسئول گروه جهادی، تبلیغی فدائیان عدالت افزود: نماینده وزارت جهاد و کشاورزی در منطقه حاضر شد و در بازدیدهای به عمل آمده گفت این وزارتخانه چاه هایی که دارای مجوز هستند را احیا می کند اما تاکنون حتی یک چاه را هم احیا نکرده است.

,

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: برای احیا یک چاه باید همه ادرات کشوری تائید کنند، در پیچ و خم بروکراسی های اداری مزارع و نخلستان های کشاورزان خشک شد و کسی به کمک کشاورزان نیامد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه