اخبار داغ

استاندار کرمانشاه:

موج دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده است/تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد

موج دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده است/تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد
هوشنگ بازوند با اشاره به آغاز موج دوم کرونا در استان گفت: اگر مردم رعایت نکنند احتمال می‌رود خسارت ما از پیک اول بسیار سنگین‌تر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز ,امروز شنبه جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در استانداری برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 

,

«جهش تولید» ایستادگی در مقابل تحریم‌های دشمنان است

, «جهش تولید» ایستادگی در مقابل تحریم‌های دشمنان است,

آیت الله مصطفی علما امروز شنبه در شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد ضمن اشاره به سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب و قیام ۱۵ خرداد، اظهار داشت: امام چارچوبی برای دفاع از مستضعفین داشت که هیچ وقت کهنه نمی‌شود و زمان و مکان آن را از بین نمی‌برد.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) اشاره کرد، امام شخصیتی تحول گرا بود و اگر مروری بر زندگی ایشان داشته باشیم این موضوع را به خوبی درک خواهیم کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ خرداد که امام آن را یوم الله نامید باید زنده نگه داریم و فریاد ضعفا و مستضعفین را به گوش دنیا برسانیم.

,

آیت الله علما گفت: همین تحول گرایی و به روز کردن و مدیریت اسلام است که امروز ۵ کشتی بنزین از ایران به سمت ونزوئلا حرکت می‌کند و تمام قدرت‌های بزرگ همانند چین، روسیه و… از این حرکت درس می‌گیرند و فهمیدند که قدرت به چه معناست.

,

وی ادامه داد: این حرکت در صورتی رخ داد که هر دو کشور ایران و ونزوئلا در تحریم بودند و ونزوئلا حیاط خلوت آمریکا بود اما مدیریت و توان کشور ایران همه نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کرد.

,

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش بهترین راه برای ایستادگی در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمن را تحقق شعار «جهش تولید» دانست و بیان داشت: جهش تولید با حرف‌های پیش پا افتاده محقق نمی‌شود بلکه باید با تکیه بر علم و عمل باشد.

,

وی بر بالا بردن کیفیت و کمیت تولید و بی نیازی از بیگانه و خارج از کشور تاکید کرد و گفت: جهش تولید باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

,

آیت الله علما جهش تولید را ایستادگی در مقابل تحریم‌ها و تودهنی به دشمن عنوان کرد و افزود: در کشور و استان زمینه‌ها و زیرساخت‌های جهش تولید را داریم و در بسیاری از موارد از جمله محصولات کشاورزی، زعفران و … موفق هستیم.

,

وی محصولات نخود و زعفران استان کرمانشاه را در کشور بسیار عالی ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا این محصولات به یک برند تبدیل شوند.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه طرح گرمسیری استان را در مهار آب‌های مرزی بسیار مؤثر عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سفر به استان کرمانشاه نیز بر مهار آب‌های مرزی توجه خاصی داشتند و باید این آب‌ها مدیریت شوند.

,

آیت الله علما خاطر نشان کردند استان کرمانشاه باید تبدیل به قطب کشاورزی و دامداری شود چراکه این موارد علائم جهش برای استان محسوب می‌شوند.

,

وی گفت: تحریم‌ها به دنبال نقطه ضعف‌های کشور می‌گردند لذا باید تلاش کنیم که نقطه ضعفی در کشور نداشته باشیم و همانطور که بنیانگذار کبیر انقلاب تأکید داشتند باید از وابستگی به نفت خارج شویم.

,

 

,

موج دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده است

, موج دوم کرونا در کرمانشاه آغاز شده است,

هوشنگ بازوند امروز شنبه در شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اعلام اینکه استان وارد پیک دوم کرونا شده است، گفت: بحران کرونا جدی است و احتمال می‌رود خسارت ما از پیک اول بسیار سنگین‌تر باشد.

,

استاندار کرمانشاه مشارکت مردم در رعایت توصیه‌های بهداشتی جهت کنترل و مهار بیماری کرونا را ضروری دانست و افزود: مردم باید بتوانند همانطور که در پیک اول با جدیت بیماری را مدیریت کردند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این پیک دوم نیز همراهی لازم را داشته باشند.

,

وی خاطر نشان کرد: بیماری ناشناخته است و قابل پیش‌بینی نیست و هر روز شرایط جدیدی را به وجود می‌آورند لذا تنها راه مقابله با آن مدیریت این بیماری است.

,

بازوند بیان داشت: در پیک دوم تخت‌های بستری ما امروز به ۲۵۶ مورد رسیده است به همین منظور مصوبات جدیدی را اخذ کردیم که شاید برای مردم و برخی از صنوف خوشایند نباشد.

,

تعطیلی یک هفته‌ای بازارچه جوانرود از فردا

, تعطیلی یک هفته‌ای بازارچه جوانرود از فردا, تعطیلی یک هفته‌ای بازارچه جوانرود از فردا,

استاندار کرمانشاه به تعطیلی یک هفته‌ای بازارچه جوانرود از فردا اشاره کرد و گفت: همچنین از امروز استودیو سلامت راه اندازی خواهد شد تا اطلاع رسانی لازم را به مردم داشته باشیم.

,

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های مختلف می‌توانند به کارکنانی که سن آنها بالا است و یا بیماری‌های خاص دارند اجازه فعالیت به صورت دورکاری بدهند.

,

مدیر ارشد استان رزمایش همدلی و مواسات را که به دنبال بیانات رهبر فرزانه انقلاب راه اندازی شد بسیار مؤثر دانست و گفت: در این رزمایش سپاه، ارتش، گروه‌های جهادی، کمیته امداد، و… با وفاق ملی پای کار آمدند و در این راستا مردم استان توانستند ۱۰۰ میلیارد تومان کمک کنند و این یک نقطه قوت است.

,

وی در بخش دیگری از سخنانش سال جهش تولید را یک راهبردی اساسی عنوان کرد و بیان داشت: برای رسیدن به جهش تولید ابزاری نیاز است و مدیران دستگاه‌های مختلف باید تسهیل گری کنند و در کمترین مدت کار سرمایه گذاران و کارآفرینان راه بیندازند تا جهش تولید محقق شود.

,

بازوند گفت: سیستم بانکی باید بروکراسی سخت را در سال جهش تولید کنار بگذارند تا بتوانیم با جذب سرمایه گذاری سرمایه وارد استان کنیم.

,

استاندار کرمانشاه به خسارت ناشی از کرونا به اقتصاد استان اشاره کرد و گفت: برآورد ما برای امسال برای جبران این خسارت سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی است که توسط بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

,

بازوند اشاره به کشت برنج در استان داشت و اظهار داشت: در این شرایط سخت اقتصادی که بر استان‌حاکم است اگر با کشت برنج وضعیت مردم بهبود می‌یابد جلوگیری از این کار معنا ندارد.

,

وی خاطر نشان کرد: همانطور که در استان‌های دیگر از جمله خوزستان در ۱۴۵ هزار هکتار کشت برنج صورت می‌گیرد فرمانداران ما نیز باید شرایطی فراهم کنند که کشاورزان بتوانند به کشت برنج مشغول شوند و در این راه سخت گیری نکنند.

,

مدیر ارشد استان بیان داشت: در خصوص مانده اعتبارات، دستگاه‌ها باید توجه داشته باشند که اگر نتوانند اعتبارات را جذب کنند جهت جلوگیری از برگشت اعتبار به خزانه مجبوریم آن را بین دستگاه‌های دیگر جابجا کنیم.

,

بازوند در ادامه پروژه گرمسیری را یکی از طرح‌های بزرگ استان عنوان کرد و بیان داشت: تا پایان امسال تکلیف پروژه گرمسیری در استان کرمانشاه وارد فاز اول نهایی خواهد شد.

,

وی افزود: بر این اساس قرار است در این مرحله ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آبی شود که تا این لحظه ۸ هزار هکتار آن آماده شده است و به مرور مابقی آن نیز آماده خواهد شد.

,

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه تا استان ایلام ۳ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که امسال به این منظور ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که تا کنون ۳۱۰ میلیارد تومان آن ابلاغ و هزینه شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: برای جبران خسارت اقتصادی ناشی از کرونا ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که واحدهای خسارت دیده با شرایط آسان ۲ ماه فرصت دارند این مبلغ را جذب کنند.

,

 

,

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد

, تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار قرار دارد,

علی رضایی امروز شنبه در شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: گزارشات خوبی در جلسات از وضعیت جامعه ارائه می‌شود و می‌توان گفت گزارشات خوب است اما وضعیت و حال مردم خوب نیست.

,

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی گفت: البته در این خصوص ما نمایندگان نیز مقصر هستیم و همه مسئولین باید همت کنند تا این روند تغییر کند.

,

رضایی بیان داشت: یک سال از دولت یازدهم باقی مانده است و بنای ما این است که از ظرفیت دولت در این مدت به خصوص در ردیف‌های بودجه‌ای و بودجه متمم بهره مند شویم تا طرح‌های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

,

این مسئول بیان داشت: برخی از پروژه‌های نیمه تمام اگر به اتمام برسند سود آن به مردم نیز خواهد رسید لذا باید در این زمینه تمام تلاش خود را به کار بگیریم.

,

رضایی گفت: با استنتاجی که در مجلس انجام گرفت مقرر شد تغییر ساختار بودجه ۹۹ با رویکرد حمایت از معیشت طبقه ضعیف در دستور کار قرار بگیرد و همانطور که رهبر انقلاب فرمود مجلس در عدالت اقتصادی نمره قبولی را کسب نکرده است.

,

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم در نظام بودجه ریزی و تصمیم سازی با دولت نهایت همکاری را داشته باشیم.

, ریزی,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه