اخبار داغ

رئیس صنفی مرغداران گوشتی مازندران مطرح کرد

تعلیق مرغداری‌ها با نبودن نهاده‌های دامی/هزینه‌ها کارشناسی شده نیست

تعلیق مرغداری‌ها با نبودن نهاده‌های دامی/هزینه‌ها کارشناسی شده نیست
علی مراد داوودی گفت: بسیاری از مرغداران بخاطر افزایش قیمت مجبور به تعطیلی شدند؛ چرا که برایشان صرفه اقتصادی ندارد به همین خاطر مجبور به تعلیق و یا تعطیلی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مراد داوودی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه کمبود و افزایش قیمت نهاده یکی از مشکلات اصلی مرغداران است، اظهار کرد: بخش اعظمی از نهاده ها ذرت و سویا وارداتی است، هزینه خرید آنان بالاست و اصلا صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه  امروز مشکل افزایش قیمت تخم مرغ داریم، فردا مرغ خواهد بود، عنوان کرد: هزینه ها کارشناسی نشده است، روزی که شیر گران می شود بصورت مقطعی به ان توجه می کنند، وقتی شیر گران می شود توجه به دامدار و یا وقتی مرغ گران می شود به مرغدار توجه می‌کنند.

رئیس صنفی مرغداران گوشتی مازندران ادامه داد: سهمیه ای که دولت برای مرغداران می دهد تنها  30 درصد نهاده است، 70 درصد را باید در بازار آزاد اگر پیدا کردند، با قیمتی چند برابر خریداری کنند، سویا به قیمت 2 هزار و 600 تومان است در حالی که در بازار 10 هزار تومان فروخته می‌شود، ذرت نیز 15 هزار تومان بفروش می رسد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مرغداران بخاطر افزایش قیمت مجبور به تعطیلی شدند؛ چرا که برایشان صرفه اقتصادی ندارد به همین خاطر مجبور به تعلیق و یا تعطیلی می شوند.

داوودی تامین 11  درصد مرغ گوشتی کشور را از مازندران خواند و افزود: مازندران مرغ گوشتی را به استان های دیگر صادر می کند و آمل با وجود بیش از 600 مرغداری سهم بسزایی در صنعت مرغ کشور دارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه