اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناس مسائل خاورمیانه مطرح شد؛

دلیل تقلای کشورهای مرتجع عربی برای انتخاب مجدد ترامپ چیست؟

دلیل تقلای کشورهای مرتجع عربی برای انتخاب مجدد ترامپ چیست؟
جعفر قنادباشی گفت: ارتباط آمریکا با کشورهای منطقه به منظور کسب کمک های مالی به منظور مبارزات انتخاباتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جعفر قنادباشی در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا در پیوند با ارتجاع منطقه شکل های مختلفی در طول تاریخ معاصر داشته است، گفت:داوطلبان احراز شده پست ریاست جمهوری آمریکا سعی داشته اند که ارتباطاتی با ارتجاع منطقه برقرار کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل خاورمیانه با اشاره به اینکه ارتباط آمریکا با کشورهای منطقه به منظور کسب کمک های مالی به منظور مبارزات انتخاباتی بوده است، عنوان کرد: با بررسی تاریخ چند دهه گذشتهف شاهد هستیم که برخی از نامزدهای انتخابات آمریکا حتی سفرهایی را به منطقه غرب آسیا به منظور هزینه های انتخاباتی داشته اند.

,

وی ابراز کرد: ترامپ و بایدن در این عرصه نیز سعی کرده اند که کمک هایی را دریافت کنند و برخی هم از قبل کمک هایی را دریافت کرده اند که علنی نشده است؛ اما شکل دیگر ارتباط انتخابات آمریکا با کشورهای ارتجاع منطقه، تأثیر گذاری نتایج این انتخابات بر کشورهای منطقه است.

,

قنادباشی ادامه داد: زمانی که دموکرات ها به منظور تثبیت موقعیت آمریکا روند تعاملاتی را در منطقه دنبال کردند؛ کشورهای ارتجاع به سمت دموکراسی فرمایشی و هدایت شده سوق داده شدند و در این زمان بود که شاهد بودیم کشورهای منطقه، منتظر روی کار آمدن برخی از دموکرات ها بودند.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: دموکرات ها با شعار تحول در جهان کوشش می کردند که این نوع پادشاهی را حذف کنند و در این راستا به منظور تثبیت موقعیت خود و پس از پایان جنگ سرد و از بین رفتن شوروی سابق، آمریکایی ها شعار تغییر حکومت شوروی را کنار گذاشتند.

,

وی بیان کرد: هم اکنون پیوند برخی از شاهزادگان، سلاطین و امیران منطقه با نامزدهای انتخابات آمریکا سبب شده است که آنان از روند انتخابات نگران باشند؛ کما اینکه هم اکنون محمد بن سلمان به دلیل قراردهای سنگین نفتی که با ترامپ بسته و برای ادامه حکومت داری و روی کار آمدن به عنوان پادشاه به او متکی است، نگران نتایجی است که ممکن است موجب از میان رفتن تمامی طرح ها و انتظارات او شود.

,

قنادباشی تصریح کرد: چنانچه ترامپ در انتخابات آینده آمریکا شکست بخورد، قاعدتا کشورهایی که منتظر روی کار آمدن او هستند، دچار مشکلاتی خواهند شد و تزلزلی را تجربه خواهند کرد که از جمله این کشورها می توان به امارات و بحرین اشاره کرد.

,

این کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: امارات و بحرین با پادرمیانی و توصیه ترامپ روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند؛ بنابراین اگر رئیس جمهور فعلی آمریکا شکست بخورد، مطمئنا انان پشتیبان خود را از دست خواهند داد و در منطقه دچار مشکلاتی خواهند شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه