اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

ایران اجازه ناامن شدن منطقه توسط قدرت‌های فرا منطقه‌ای را نمی‌دهد/ اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح است

ایران اجازه ناامن شدن منطقه توسط قدرت‌های فرا منطقه‌ای را نمی‌دهد/ اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح است
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی به امنیت مستقل مرزهای ایران اسلامی اشاره و بر ضرورت مقابله با تفرقه‌افکنی در میان نیروهای انقلابی تأکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امام جمعه مشهد:

,

دشمن به دنبال ایجاد تفرقه‌افکنی در میان عناصر انقلابی است

, دشمن به دنبال ایجاد تفرقه‌افکنی در میان عناصر انقلابی است,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی با اشاره به عادت نادرست تبریک گفتن آغاز ماه ربیع‌الاول ابراز کرد: یکی از اشتباهات رایج در بین مردم این است که آغاز این ماه را به هم تبریک می‌گوییم درحالی که اساساً هیچ حدیثی درباره مبارک بودن روز نخست ماه وجود ندارد و به خصوص در مشهد هم که هنوز پیکر مطهر امام هشتم بعد از شهادت بر زمین بود، ما در عزای شهادت مظلومانه امام هشتم هستیم.

,

امام جمعه بیان کرد: در نقل ضعیف، مأمون ملعون سه روز پیکر مطهر امام را مخفی کرده بود تا عاملیت خود در شهادت ایشان را پنهان کند البته این روایت بسیار ضعیف است و حقیقت این است که امام تا چند روز بعد از مسمومیت هنوز با پیامدهای آن سم مهلک دست‌ به‌ گریبان بودند.

,

وی گفت: فاصله میان دارالاماره مرو تا باغ حمید ابن قطحبه به اندازه ۳۰ کیلومتر بود و برحسب اعلام عمومی که تشییع پیکر ممنوع شده بود، هیچ‌کس جرات نکرد که در مراسم شرکت کند و در اینجا بود که زنان نوغان مهریه‌های خود را به شوهرانشان بخشیدند و ۵ فرسنگ پشت پیکر مطهر حضرت رضا(ع) عزاداری کردند و ممنوعیت تشییع را درهم شکستند. همین حضور باعث تشویق بقیه افراد شد و تشییع به یک قیام گسترده تبدیل شد.

,

آیت الله علم‌الهدی افزود: امام رضا(ع) پیش از شهادت وصیت کرده بودند که برخلاف قصد و اراده مأمون، پیکر مطهر را پشت مقبره پدر ملعون او دفن نکنند و اینجا مسئله مشهور قبر از پیش آماده‌ شده مطرح می‌شود که ذوالقرنین برای وصی پیامبر آخرالزمان آماده کرده بود.

,

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مبارزه با فتنه در این شرایط برای ما حتی از مبارزه در عرصه جنگ سخت مهم‌تر است، خاطرنشان کرد: درسی که از ۲ سال و ۴ ماه امامت امام رضا(ع) برای زندگی امروز ما وجود دارد، این است که دشمن امروز ما هم همانند مأمون به فتنه‌افکنی متوسل شده چون در عرصه تقابل مستقیم ناتوان است و امروزه که اقتدار نیروهای مسلح و توانمندی جریانات سیاسی انقلابی برای مردم ثابت شده، دشمن مترصد فرصت است تا با فتنه افکنی میان عناصر انقلابی تفرقه بیندازد، عرصه خدمت‌رسانی به میدان رقابت تبدیل شود و زمینه حسادت و نفاق را به گونه‌ای فراهم می‌کند که شیفتگی برای خدمت به تشنگی برای قدرت تبدیل شود.

,

وی ادامه داد: نفوذ که دغدغه عمده رهبر معظم انقلاب است، الزاماً به منزله واردشدن جاسوسان دشمن یا بکارگرفتن مزدوران داخلی در کشور نیست، حقیقت این است که دشمن نگاه می‌کند چه کسی در بین مسئولان برای کسب قدرت زودتر داوطلب می‌شود و پس از شناسایی، او را هدف قرار می‌دهد و با همین ابزار به اخلاص مدیران جامعه خلل وارد می‌کند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی ابراز کرد: از فردا هفته نیروی انتظامی آغاز می‌شود که مصادف با ایام گرامیداشت مجاهدت‌ها و جانفشانیهای برادران ناجاست، نیروی انتظامی یکی از مظاهر بارز اقتدار و عزت جامعه اسلامی است و از خداوند متعال می‌خواهیم که به عزت اولیائش، بر اقتدار و صلابت حیدری برادران و خواهران فعال در این عرصه که خادم جامعه و نظام اسلامی هستند، بیفزاید.

, ,

امام‌جمعه مشهد نیز گفت: نباید در برابر سرنوشت همسایه بی‌تفاوت باشیم. باید احساس ما در قبال همسایگان به‌قدری احساس کنیم که گویا یکی از اعضای خانواده ماست و این دلسوزی گاهی در مقام عمل متجلی می‌شود و گاهی بسنده کردن به نصیحت کافی است.

,

آیت الله علم‌الهدی ضمن تبیین مصادیق تقوای عملی در روابط همسایگی اظهار کرد: نباید در برابر سرنوشت همسایه بی‌تفاوت باشیم، باید احساس ما در قبال همسایگان طوری باشد که گویا یکی از اعضای خانواده ماست و این دلسوزی گاهی در مقام عمل متجلی می‌شود و گاهی بسنده کردن به نصیحت کافی است.

,

امام جمعه مشهد با بیان اینکه تقوای عملی، دستورالعمل زندگی اجتماعی اسلامی است، افزود: بیشتر موضوعات تقوای عملی مرتبط با ارتباط ما با دیگران است و اینجا باید تقوا را بسیار رعایت کنیم چرا که تقوا در ارتباط با دیگران احتمال آسیب دارد.

,

وی در ادامه مباحث رعایت تقوای عملی در ارتباط با همسایگان، گفت: شما معمولاً خیرخواهی را نسبت به کسی انجام دهید که از شما انتظار خیر دارد معمولاً انسان نسبت به بیگانگان خود را موظف به خیرخواهی نمی‌داند اما امام سجاد(ع) می‌فرمایند که این حالت خیرخواهی که نسبت به بستگان خود دارید باید نسبت به همسایه هم همین‌طور باشید و نسبت به سرنوشت او بی‌اعتنا نباشید.

,

آیت الله علم‌الهدی متذکر شد: نصیحت به همسایه اول یک شرط دارد و آن اینکه آن فرد پذیرای نصیحت و خیرخواهی شما باشد در غیر این صورت لغو و بیهوده است.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: در «رساله الحقوق» امام سجاد نسبت به نوع خیرخواهی و پند و اندرز به همسایه شرطی می‌گذارند و می‌فرمایند که اگر تو میدانی که این همسایه نصیحت و خیرخواهی تو را می‌پذیرد جوری اقدام کن که بین تو و  او محرمانه بماند.

,

وی با بیان اینکه ارتباط عامل تقویت و تحکیم ارتباطات میان افراد است، خاطرنشان کرد: ملاقات با همسایه باید آمیخته با احترام و حرمت باشد، امام سجاد(ع) ما را امر می‌کنند که وقتی همسایه از سفر برگشت و یا بیمار شد، به دیدارش برویم زیرا گاهی اوقات دو همسایه از دو نفر از اعضای یک خانواده به هم نزدیک‌تر هستند و زندگی در مجاورت یکدیگر، منجر به آگاه شدن افراد از شرایط و احوالات هم می‌شود.

,

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امام سجاد(ع) در کتاب شریف رساله الحقوق می‌فرمایند که نصیحت کردن هرگز نباید در مقابل دیدگان دیگران انجام شود و فقط در عرصه بیان پند و اندرز، شما و او حاضر باشید تا سر و راز همسایه شما جایی فاش نشود. همسایگان رازنگهدار زندگی یکدیگر هستند و اگر اسرار زندگی یکدیگر را در هر مکان و زمان افشا کنند، مصداق عینی غیبت است و اجر تقوای عملی را بی‌اثر می‌کند.

,

 

,

امام جمعه قوچان:

,

جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد قدرت‌های فرا منطقه‌ای، منطقه را ناامن کنند

, جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد قدرت‌های فرا منطقه‌ای، منطقه را ناامن کنند,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق؛ امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای این شهرستان با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تحولات منطقه، اظهار کرد: حضور آمریکا و ارتش این کشور جز جنگ و ویرانی در منطقه چیز دیگری نداشته است و افغانستان و عراق نمونه بارز این مسئله است که آمریکا چه بلایی سر ملت مظلوم آن‌ها وارد کرد.

, .,

وی با تأکید بر اینکه ارتش کشورها باید مستقل باشد نه عاریه، گفت: آمریکا در کشور افغانستان مدعی بود ارتش مقتدری را با کمک سرویس‌های جاسوسی دنیا تشکیل داده و آماده مقابله با هر بحرانی است اما همین ارتش، کشور را دودستی تقدیم طالبان کرد که نتیجه عاریه بودن است.

, .,

 امام‌جمعه قوچان بابیان این مطلب که ارتش کشورهای همسایه باید از تجربیات یکدیگر استفاده کنند، تصریح کرد: امروز نیروهای دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران مانور مشترک در منطقه با کشورهای همسایه برگزار می‌کند تا علاوه بر آمادگی برای مقابله با حوادث و بحران‌ها از تجربیات یکدیگر نیز بهره مند شوند.

, .,

هراتی مطلق بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نمی‌دهد قدرت‌های فرا منطقه‌ای در منطقه ایجاد ناامنی کنند و اگر این اتفاق رخ بدهد مشت محکمی بر دهان برهم زنندگان امنیت وارد می‌کند.

, .,

خطیب جمعه قوچان با گرامیداشت فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و تبریک به سبزپوشان ناجا، گفت: امروز مردم در سایه امنیت زندگی کرده و چرخ اقتصاد حرکت می‌کند لذا مردم باید نیروی انتظامی را در برقراری نظم و امنیت همراهی نمایند.

, .,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, :,

امنیت اجاره ای کشورهای منطقه نمی‌تواند تضمین کننده امنیت برای آنها باشد

, امنیت اجاره ای کشورهای منطقه نمی‌تواند تضمین کننده امنیت برای آنها باشد,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی، در آئین خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: امنیت امروز جامعه زبان زد و نقش آفرینی نیروهای مسلح در ایجاد و تقویت این امنیت مبرهن است و این نیروها با ویژگی های خاصی که دارند امنیت آفرین، برون زا، مستقل و برخاسته از درون ملت و بدون وابستگی هستند.

, .,

حجت الاسلام عصمتی با بیان اینکه امنیتی که امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران آن را ایجاد کردند درون زا و مستقل است، گفت: کشورهای منطقه بدانند که امنیت اجاره ای نمی تواند برای آنها تضمین کننده امنیت باشد.

, .,

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان کرد: ممکن است برخی کشورها منطقه امنیت داشته باشند، اما امنیت آنها اجاره ای است و چنانچه نظام استکبار بخواهد آنها امنیت دارند و نخواهد ندارند چون امنیت شان وابسته است..

, ..,

عصمتی افزود: امروز نیروهای مسلح به خودکفایی رسیدند و اگر استکبار جهانی شهید سلیمانی را به شهادت رساند اما اکنون صدها نفر دیگر که راه این شهید عزیز را می روند در بین نیروههای مسلح داریم.

, .,

امام جمعه تربت حیدریه گفت: ساختن نیروی انسانی و تجهیزات امنیت خاصی را ایجاد کرده و امروز انقلاب اسلامی با تکیه بر خدا و مردم و نیروهای مسلح امنیت را کسب کرده و این اقتدار نیروهای مسلح در ولایت حاکم بر آنها و درایت فرماندهی کل قوا ریشه دارد.

,

 

,

امام جمعه خلیل آباد:

, :,

ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز طبیعی جهان است

, ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز طبیعی جهان است,

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان، با بیان اینکه از ۲۰ تا ۲۵ مهرماه به عنوان هفته کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: از آنجایی که کشور ایران اسلامی همه ساله بر اثر وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی خسارت هایی حادث می شود انجام اقداماتی برای کاهش این خسارت‌ها ضروری است.

, .,

وی با بیان اینکه تنها ۳ درصد از مجموع شهرهای ایران در نواحی کم خطر قرار دارند و بقیه در معرض بلاهای طبیعی قرار دارد، خاطرنشان کرد: ۴۳ مورد بلاهای طبیعی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی جنگل ها و مراتع و... داریم که از این میزان، ۳۷ مورد آن در ایران تجربه شده است.

, .,

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه ایران جزو ۱۰ کشور بلاخیز جهان است و چهارمین کشور سیل خیز در جهان هستیم، تصریح کرد: بلاهایی که سر جنگل ها و مراتع در آوردیم، زمینه را بیشتر برای بروز این بلاها فراهم کرده است.

, .,

وی با اشاره به اینکه ۱ درصد جمعیت جهان را داریم ولی ۶ درصد تلفات انسانی جهان را به خود اختصاص داده ایم، اذعان کرد: برخی از حوادث طبیعی ناشی از عملکرد غلط ما انسان ها است که به دنبال تخریب جنگلها و مراتع و... رخ می دهد.

, .,

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه دولت برای مقابله با این بحران ها یک ستاد تشکیل داده و به دنبال ساخت سدها، بندها، منازل مقاوم و... است، عنوان کرد: مردم ما همواره در این گونه حوادث جلوتر از مسئولان به صحنه آمدند و به وظیفه ملی و مذهبی خود عمل کرده اند.
 

, .
 
,
,

امام‌جمعه سرخس:

, :,

اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است/ باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود

, اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است/ باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نیروهای مسلح، اظهار کرد: اعطای مدال علوی حصون الرعیه افتخاری بس بزرگ برای نیروهای مسلح ما است.

, .,

امام جمعه سرخس با بیان اینکه از بیانات رهبر معظم انقلاب می‌تواند برداشت کرد که ایشان از نیروهای مسلح راضی هستند، گفت: اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است و این موضوع باید گفتمان‌سازی شود که آمریکا از کل منطقه اخراج شود و هر دولتی که آمریکا را از منطقه خارج کند آن دولت محبوب ملت‌ها می‌شود و هر کسی به آنها جا بدهد منفور می‌شود.

, .,

وی با بیان اینکه امنیتی که به ما به دست آوردیم این امنیت عاریه‌ای نیست بلکه امنیت مستقل ودرون‌زا است افزود: این امنیت را ما گدایی نکردیم اما در برخی کشور‌ها امنیت‌شان را گدایی کردند و امنیت‌شان به چند کشور ابرقدرت گره خورده است، امارت و عربستان امنیت عاریه‌ای دارند امنیت مستقل ندارند.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: کشورهایی که امنیت‌شان عاریه‌ای است در حقیقت امنیت‌شان پوشالی است؛ امنیت مستحکم امنیتی است که مستقل و روی دوش جوانان همان کشور باشد، باید بدانند که چاهی که بکنند اول خودشان در آن می‌‌افتند.

, .,

امام جمعه سرخس گفت: آذربایجان ظرفیتی دارد که می‌تواند لبنان دوم شود چون آنجا ۶ میلیون عاشق اهل بیت داریم و ایران حُسن همجواری را رعایت کرده است.

, .,

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و پناهگاه ملت است؛ در رابطه مبارزه با مفاسد اجتماعی، مظهر امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی است.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس عراق گفت: امیدواریم با پیروزی جریان مقاومت در مجلس عراق شاهد سومین پیروزی جبهه مقاومت در منطقه باشیم.

, .,

امام جمعه سرخس نتایج انتخابات در ایران و سوریه را پیروزی‌های اول و دوم جبهه مقاومت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: دو نکته در عراق بسیار مهم است که مورد اول یکپارچگی و وحدت بیشتر در عراق است و نکته دیگر اینکه باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود.

, .,

مال و جان برای تجارت الهی و جهاد در راه خدا است

, مال و جان برای تجارت الهی و جهاد در راه خدا است,

خطیب جمعه سرخس در خطبه عبادی نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان با تقوا زرنگ است و اهل تجارت و سرمایه‌گذاری در بازار است اما چگونه تجارت و سرمایه‌گذاری منظور است؛ بازار و تجارت وجود دارد که اگر در آن سرمایه‌گذاری کند از عذاب دردناک الهی نجات می‌دهد.

, .,

وی افزود: هر تجارتی که ما را از عذاب الهی دور کند آن تجارت تجارت الهی است؛ ایمان گوهر گرانبهایی است که هر کس آن را به دست آورد باید آن را حفظ کند و ارتقا دهد.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: انسان باید به ایمان به خدا و پیامبرش اقرار کند و در راستای این ایمان باید عمل کنیم و هر کس ایمان را به دست آورد می‌تواند تجارت کند و اگر بخواهیم آن را به دست بیاوریم باید سراغ کسی برویم که بالاترین ایمان را دارد و آن نزد امیرالمومنین امام علی(ع) است.

, .,

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید تجارت الهی انجام دهید باید در راه خدا جهاد کنیم و آن هم با مال و جان باید جهاد کنیم و هر کجا مال نیاز است مال را به پای دین خدا بریزیم و هر کجا جان نیاز است باید جانمان را بدهیم.

, .,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: ما جان و مال خود را برای خدا می‌دهیم و خدا سه پاداش بزرگ به ما می‌دهد که یکی مغفرت الهی است.

, .,

امام جمعه سرخس در پایان گفت: وارد شدن به بهشت و سکونت و آرامش در بهشت دو پاداش دیگری است که خداوند به انسانی می‌دهد که با مال و جان خود جهاد کرده است.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

,

امروز امنیت ایران اسلامی یک امنیت مستقل است

, امروز امنیت ایران اسلامی یک امنیت مستقل است,

حجت الاسلام حسن جهانشیری امام جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته مسجد علی ابن ابی طالب (ع) شهر رشتخوار با تبریک حلول ماه ربیع الاوال و تبریک و تقدیر از زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی به مناسبت هفته نیروی انتظامی و تبریک هفته وقف گفت: باید قدردانی کرد از کسانی که مال و اموال خود را با وقف بیمه کردند.

,

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز جهانی پست و سالروز جهانی کودک بیان داشت: باید تلاش کنیم که کودکانی با تربیت حسینی و علی اصغری داشته باشیم، نباید امروز کودکان را به حال خود رها کنیم باید امروزه کودکان خود را با معارف دین و مال حلال اشنا کنیم، تا در راه امام حسین (ع) قرار بگیرند.

,

امام جمعه رشتخوار در ادامه با تاکید بر اتحاد بین مسلمانان در شرایط کنونی اظهار داشت: اتحاد کلمه بر محور اسلام باید باشد، علمای ما امروز باید در کنار هم باشند، تا مستکبران امکان صدمه به اسلام را نداشته باشند.

,

وی با گرامیداشت سالروز اسکان معلولین و سالمندان، نیز تصریح کرد: باید به معلولان و سالمندان توجه شود، باید در رابطه با سالمندان فضای که دشمن در فضای مجازی گسترش می دهد را از بین برد و باید آن سنت و روشی که اسلام توصیه میکنند در رابطه با پاسداشت و احترام به سالمندان بهره ببریم، در بحث معلولین کمک کنیم تا هیچ معلولی در سطح جامعه نداشته باشیم.

,

حجت الاسلام جهانشیری در ادامه با اشاره به امنیت مثال زدنی امروز کشور عنوان داشت: امروز امنیت ما به برکت نیروی های نظامی مقتدر ما یک امنیت مستقل است، کشورهای اروپایی امنیت مستقلی از خود ندارند، کشورهای مثل عربستان و ... امنیت مستقلی از خود ندارند  و متکی و ابسطه به آمریکا و اسرائیل هستند، که در آینده نتایج این وابسطگی مشاهده و مشخص خواهد شد، امروز امنیت ما مثال زدنی است و هیچگاه دشمن به خود اجازه نمی دهد، دست از پا خطا کند، امروز اگر حرف ریاست جمهوری اذربایجان تغییر میکند، این به واسطه قدرت نیروی نظامی ما است، امریکا و اعیادی انها هیچ غلطی نمی توانند انجام دهند.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار بحث جهش تولید که با دولت انقلابی ایت الله رییسی اقدامات خوبی انجام شده است، یمی از مسایلی مه سه قوه در حال دنبال مردن هستند بحث مبارزه با فساد است، سفرهای رئیس جمهدور در ردزهای پنجشنبه و جمعه که مایه امیدواری هست بحث معیشت مردم و لشتغال نردم است کع باید پیکیری شود.

,

امروز در حوزه واکسن و تولید واکسن جزو کشورهای پیشتاز هستیم، در خوزه اشتغال نیعزمند نلاش سه قوه مجریه مقنننه و اجرایی جهت رفع مشکلات اشتغال در سزح جامعه هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه