اخبار داغ

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی:

رانت‌ موجود در وزارت بهداشت اجازه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را نمی‌دهد

رانت‌ موجود در وزارت بهداشت اجازه افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی را نمی‌دهد
اسماعیل حسین زهی گفت: در وزارت بهداشت دستان پنهان و رانت‌خوارانی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی افزایش یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، اظهار داشت: عوامل مؤثر بر افزایش جمعیت پیر کشور و کاهش سن جوان تأثیرگذار است. مشکلات معیشتی و بهداشتی از مهمترین عوامل در پیری جمعیت محسوب می‌شوند.

وی گفت: متأسفانه امروز با کمبود شدید پزشک متخصص در مناطق مختلف کشور مواجه هستیم و اغلب پزشکان متخصص علاقه‌ای به حضور در مناطق محروم ندارند و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی سریع به شهرهای بزرگ و برخوردار مهاجرت می‌کنند تا در این شهرها از طریق طبابت کسب درآمد کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید بسترهای لازم برای کسب درآمد و رفاه پزشکان را در شهرهای محروم فراهم کند تا این پزشکان انگیزه‌ای برای حضور در این شهرها داشته باشند.

حسین زهی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از گذشته تا به امروز با کمبود پزشک متخصص روبه‌‍رو بوده و دانشگاه‌های این استان از ظرفیت لازم برای افزایش تعداد پزشکان متخصص و حتی پزشکان عمومی برخوردار نیست.

وی افزود: از دولت آقای رئیسی انتظار می‌‎رود که اتفاقات خوب برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی رخ بدهد. یکی از نیازهای جامعه امروز کشور این است که ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های علوم پزشکی افزایش پیدا کند. در ایران اساتید خوبی در حوزه پزشکی حضور دارند، اما چون ظرفیت پذیرش رشته‌های پزشکی در دوره تخصص و فوق تخصص اندک است، بسیاری از متقاضیان برای دریافت تخصص و فوق تخصص به خارج از کشور سفر می‌کنند؛ لذا دولت باید مانع فرار استعدادهای داخلی در حوزه پزشکی شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس به رانت موجود در وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در وزارت بهداشت دستان پنهان و رانت‌خوارانی وجود دارند که اجازه نمی‌دهند ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی افزایش یابد.

حسین زهی تأکید کرد: واقعاً وضعیت شهرستان‌ها در حوزه بهداشت و درمان اسف‌بار است. اگر یک فردی به بیماری سخت دچار شود باید به مراکز استان‌ها سفر کند و در نوبت بماند تا درمان شود. اگر دولت به وضعیت استان‌های محروم رسیدگی نکند، قطعاً نگرانی‌ها نسبت به آینده بهداشت و درمان این مناطق افزایش خواهد یافت.

وی بیان داشت که شخص وزیر بهداشت باید مستقیماً به موضوع کمبود پزشک متخصص ورود پیدا کند و اگر موانعی در پیش روی افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها وجود دارد، این موانع را رفع کند. در اصل یکی از اولویت‌های دولت آقای رئیسی باید رفع معضل کمبود پزشک متخصص باشد؛ معضلی که در شرایط کرونا ضربات بسیاری به کشور وارد کرد. اگر کمبود پزشک متخصص در کشور وجود نداشت، قطعاً در پاندمی کرونا شاهد مرگ و میر بالا هم نبودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه