اخبار داغ

توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در دستورکار مناسبات دو کشور

امیرعبداللهیان: در دیدار با اسد بر تداوم حمایت ایران از دولت و مردم سوریه تأکید کردم

امیرعبداللهیان: در دیدار با اسد بر تداوم حمایت ایران از دولت و مردم سوریه تأکید کردم
وزیر امور خارجه درباره دیدارش با بشار اسد با بیان‌ این‌که بر تداوم حمایت از دولت و مردم سوریه تاکید کردم، گفت: توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه به طور جدی در دستورکار مناسبات دو کشور قرار گرفته و تسهیل حمل و نقل و ترانزیت نیز مورد توجه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که دیروز (چهارشنبه) در رأس هیأتی و برای سومین بار بعد از تصدی این سمت به دمشق سفر کرد، در گزارشی به تشریح رایزنی‌ها و دیدارهایش با مقامات سوری پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی نوشت: صبح چهارشنبه با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و پیرامون همکاری‌های دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. در این ملاقات ضمن تبریک به مناسبت موفقیت‌های سوریه در عرصه‌های سیاسی و میدانی، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه تاکید کرده و تاکید کردم که در عرصه همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور، فصل جدیدی از مناسبات آغاز شده است.

,

امیرعبداللهیان با بیان این‌که توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه به طور جدی در دستور کار مناسبات دو کشور قرار گرفته و تسهیل حمل و نقل و ترانزیت بین دو کشور مورد توجه است، خاطرنشان کرد: در همین راستا تعاملات و مبادلات مردمی بین دو کشور نیز اهمیت می‌یابد.

,

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: در این دیدار آقای بشار اسد رئیس‌ جمهور سوریه با اشاره به سرعت تحولات در منطقه اظهار داشت پس از شکست آمریکا در افغانستان و به ویژه پس از تحولات اوکراین مشخص شده است که آمریکا و ناتو نمی‌توانند کاری را در جهان از پیش ببرند. بنا بر این کشورهای منطقه به دنبال صف بندی‌های جدید برای جایگزینی حمایت های آمریکا هستند. وی استاندارد دوگانه برخی از کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت این کشورها در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به سوریه سکوت کرده و موضعی اتخاذ نمی‌کنند. رئیس‌جمهور سوریه ادعای حسن نیت از سوی مقامات دولت آمریکا را بی اساس خواند و مواضع جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین را حکیمانه و درست توصیف و تاکید کرد آنچه برای سوریه مهم است دیدگاه‌‌های ایران در مذاکرات وین و همراهی سوریه در این مسیر است.

,

حسین امیرعبداللهیان در این سفر علاوه بر بشار اسد، با فیصل المقداد همتای سوری و علی مملوک مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

,

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با تاکید بر نقش مهم ایران در تحکیم ثبات منطقه‌ و مقابله با تروریسم، جایگاه شهید سلیمانی در این زمینه را برجسته خواند و نسبت به وی ادای احترام کرد.

,

وزیر خارجه سوریه در دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران خیرخواه همسایگانش است، گفت: از دیدارها و تماس‌های ایران و عربستان سعودی خشنود هستیم و امیدواریم شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی به بهبود این روابط کمک کند.

,

وزیر امور خارجه همچنین در نشست خبری مشترک با همتای سوری با بیان این‌که به طرف آمریکایی به صراحت گفته‌ایم از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد، گفت: اگر آمریکا واقع بینانه برخورد کند، آمادگی داریم در آینده نزدیک توافق را با حضور وزاری خارجه عضو کمیسیون مشترک برجام در وین نهایی کنیم. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بدو ورود به دمشق با بیان این‌که ما و سوریه در یک سنگر واحد هستیم، بر حمایت ایران از رهبری، دولت و مردم سوریه تأکید کرد.

,

این سومین سفر امیرعبداللهیان به سوریه بود.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه