اخبار داغ

نائب رئیس شورای شهر تهران:

تبدیل پاتوق تجمع معتادین متجاهر در شهر تهران به بوستان/جریان پشت پرده در مسئله کودکان کار شناسایی شود

تبدیل پاتوق تجمع معتادین متجاهر در شهر تهران به بوستان/جریان پشت پرده در مسئله کودکان کار شناسایی شود
نائب رئیس شورای شهر تهران گفت: در موضوع کودکان کار یک جریانات پشت صحنه ای وجود دارد که باید این جریانات و باندهایی که این کودکان معصوم را به کار می گیرند و مورد سو استفاده قرار می دهند شناسایی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز سروری نائب رئیس شورای شهر تهران با تشریح اقدامات صورت گرفته در قرارگاه اجتماعی شهر تهران در خصوص معتادین متجاهر اظهار داشت: در قرارگاه اجتماعی یک سری الویت بندی هایی وجود دارد، اولویت اول بر اساس نظر سنجی که از مردم انجام شده بحث معتادین متجاهر بوده که در این راستا اقدامات بسیار خوبی هم صورت گرفته و بعضی از مراکز تجمع این افراد تبدیل به بوستان می شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: اردوگاه های ماده 16 در حال توسعه است که باعث می شود در شهر چیزی به عنوان معتاد متجاهر نداشته باشیم و این می تواند به کاهش بزهکاری ها و موضوعاتی از این دست منجر شود.

 نائب رئیس شورای شهر در ادامه افزود: موضوع دوم بحث کودکان کار است که در دستور کار قرارگاه اجتماعی قرار دارد و شورای شهر تهران هم بر روی این موضوع حساسیت خاصی دارد.ما تأکیدمان در مدیریت شهری و شهرداری تهران این است که تمام این موضوعات باید بر اساس مطالعه ای دقیق و فرایند کاملا طراحی شده شکل گرفته و احساسی و هیجانی نباشد. بر این اساس در مسئله کودکان کار یک جریانات پشت صحنه ای وجود دارد که باید این جریانات و باندهایی که این کودکان معصوم را به کار می گیرند و مورد سوء استفاده قرار می دهند شناسایی شوند و باید یک اقدام چند وجهی در خصوص کودکان کار صورت بگیرد.

پرویز سروری تأکید کرد: موضوع کودکان کار همچنان در دستور کار شورای اسلامی شهر تهران وجود دارد و ان شاءالله با اقدامات تکمیلی که صورت خواهد گرفت و اقدامات اولیه مطالعاتی که در این رابطه در حال انجام است به زودی وارد مرحله جدیدی خواهیم شد.

نائب رئیس شورای شهر تهران اظهار کرد: اول باید وضعیت خود کودکان کار، آموزش و توانمند کردن این ها بعلاوه انهدام شبکه ها و باندهایی که استفاده سوء از کودکان می کنند عملیاتی شود. همه این ها موضوعاتی است که باید تمام دستگاه های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی پای کار بیایند و به همین دلیل است که قرارگاه اجتماعی شکل گرفته تا یک اقدام هم افزا بین همه دستگاه های موثر و مفید که سهم تأثیرگذاری در این موضوع دارند انجام شود.

 سروری گفت: دستفروشانی که در مترو و سطح شهر و جاهای مختلف شهر فعالیت می کنند باید ساماندهی و سازماندهی شوند و در رابطه با این افراد تا کنون اقداماتی صورت گرفته و در بعضی از بوستان ها وضعیتی فراهم شده تا برخی از این دستفروشان و بساط گستران از سطح شهر جمع آوری شده و در این مکان ها بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و در ساماندهی  چه در مترو و چه در سطح شهر برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مصطفی قهرمانی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه