اخبار داغ

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور/ مادران کودکان خود را نذر علی اصغر(ع) کردند

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۷۵۰۰ نقطه کشور/ مادران کودکان خود را نذر علی اصغر(ع) کردند
مراسم شیرخوارگان حسینی امروز جمعه ۱۴ مردادماه همزمان با نخستین روز جمعه ماه محرم همچون هرساله در ۷۵۰۰ نقطه کشور و ۴۵ کشور جهان برگزار شد و مادران کودکان خود را نذر حضرت علی اصغر(ع) کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ همچون رسم هرساله در اولین روز جمعه ماه محرم، مراسم شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور و نقاط مختلفی از جهان همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... برگزار شد و مادران نوزادان شیرخواره خود را نذر قیام امام زمان(عج) کردند.

, برگزاری شیرخوارگان از سال ۱۳۸۳,

این همایش از سال ۱۳۸۳ در تهران آغاز و به مرور در سایر شهرها گسترش یافت. برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌ اصغر تشکیل شد. از سال ۱۳۹۰ این همایش در بسیاری از روستاها، شهرهای ایران و کشورهای دیگر گسترش یافت. در این همایش مادران و کودکان شیرخوار شرکت می‌کنند و کودکان خود را نذر علی اصغر امام حسین (ع) می‌کنند.

کارگاه دوخت لباس برای مراسم شیرخوارگان

برای برگزاری این مراسم هرساله از سوی مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) کارگاه دوخت لباس برای این مراسم برپا می‌شود و مادرانی حضور پیدا کرده و لباس می‌دوزند تا به سراسر جهان برای برگزاری این مراسم ارسال شود. در آستانه بیستمین سال برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم، کارگاه آماده‌سازی لباس‌های شیرخوارگان برای ارسال لباس به ۴۵ کشور برگزارکننده این مراسم برپا شد.

فرزندم را نذر قیام امام زمان می‌کنم

براساس اعلام داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام هدف از برگزاری این همایش ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت. نذرنامه‌ای برای این مراسم تهیه شده است که هرساله توسط مادران خوانده می‌شود که در متن این نذرنامه آمده است: «یا صاحب ‌الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزینی و حفظ کنی، یا مسیح حسین، یا علی اصغر،‌ ادرکنی»

 

برگزاری مراسم در  ۷۵۰۰ نقطه ایران

امروز جمعه ۱۴ مردادماه مصادف با اولین جمعه ماه محرم است که پس از دوسال که کرونا این مراسم را با محدودیت‌هایی مواجه کرده بود، در سراسر کشور و ۷۵۰۰ نقطه مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و نوزادان شیرخوار برگزار شد. در تهران مراسم مرکزی شیرخوارگان حسینی در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی و میثم مطیعی مرثیه‌خوانی کردند.

, سند مظلومیت و حقانیت امام حسین(ع) در روز عاشورا

حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنرانی مذهبی در این مراسم اظهارداشت: حضرت علی اصغر(ع) نماد حقانیت سیدالشهدا در روز عاشوراست که باوجود او هیچ کس در عالم نمی‌تواند بگوید که در عاشورا حق با یزیدیان بود زیرا می‌گویند پس چرا به بچه‌ شش ماهه رحم نکردند.

 

وی ادامه داد: در حسینیه اعظم لندن قمه‌زنی را اجازه می‌دهند زیرا آن وهن و تخریب شیعه است و شیعه انگلیسی به راحتی آنجا قمه‌زنی می‌کنند اما مراسم شیرخوارگان حسینی ممنوع است زیرا این مراسم سند حقانیت امام حسین(ع) است.برگزاری مراسم شیرخوارگان در حرم امام رضا(ع)

 

هر سال در نخستین جمعه ماه محرم به یاد سرباز کوچک میدان کربلا همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود تا مادران و نوزادان شیرخوار در غم نوزاد شش ماهه امام حسین (ع) همنوا با رباب لالایی سر دهند و بار دیگر تصویری از صحنه کربلا را ترسیم کنند.

 

امروز نیز مادران مشهدی در چهاردهمین روز از مرداد ماه همزمان با سراسر کشور با خواندن لالایی برای شهید خردسال دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) یاد دردانه سرور و سالار شهیدان را گرامی داشتند.

 

در این مراسم  که در رواق امام خمینی و با عنوان محفل فرزندان عاشورایی ایران برگزار شد، ذاکران و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در سوگ طفل شیرخوار سیدالشهدا (ع) مرثیه سرایی کردند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی، همزمان با نخستین جمعه ماه محرم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد و مادران به همراه نوزادان خود در مصائب سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.

 

در این مراسم حجت‌الاسلام ضیایی و عباس حیدرزاده و سید علی حسینی‌نژاد مرثیه‌خوانی کردند.

 

در مسجد مقدس جمکران هم مراسم شیرخوارگان حسینی با سخنرانی حجت الاسلام تراشیون بعد از برگزاری مراسم قرائت دعای ندبه برگزار شد. منتظران ظهور که صبح جمعه در این میعادگاه ظهور برای قرائت دعای ندبه حضور پیدا کرده بودند، به همراهان مادران و نوزادان به مرثیه‌خوانی و عزاداری برای طفل شش ماهه امام حسین(ع) پرداختند.

 

امسال مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با روز هفتم محرم شده است که در هیأت‌های حسینی در شب و روز هفتم محرم نیز در مجالس به عزاداری برای حضرت علی‌اصغر(ع) پرداختند.

 

مراسم شیرخوارگان حسینی در خوزستان، در ۲۸ شهرستان و دو بخش مرکزی دزفول و بندر امام برگزار شد. این مراسم به دو زبان فارسی و عربی برگزار شد. با احتساب مراسم مناطق عرب‌زبان، این مراسم در ۵۰ نقطه استان برگزار شد.

 

مراسم مرکزی اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد که در آن با حضور مادران و نوزادان، حجت‌الاسلام امین میرعلایی سخنرانی و صادق آهنگران مرثیه‌خوانی کرد.

مصطفی قهرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه