اخبار داغ

حجت الاسلام مهدی طائب مطرح کرد؛

حرکت عظیم عاشوراء؛ حرکتی ماندگار و الگویی برای هدایت جامعه

حرکت عظیم عاشوراء؛ حرکتی ماندگار و الگویی برای هدایت جامعه
رئیس قرارگاه عمار گفت: حرکت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) به الگویی تبدیل شده که اگر یک جامعه می‌خواهد مسیر هدایت را برود، می‌تواند از مجموع این حرکت حماسی درس بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی طائب رئیس قرارگاه عمار با اشاره به هدایتگری امام حسین (علیه السلام) در جامعه تصریح کرد: تردیدی نیست که امام حسین (علیه السلام) امام هدایت برای بشریت در جمیع جوانب مسیر انسان به سوی رستگاری یعنی همان عبودیت هستند که همان نقشه راهی است که خداوند برای بشر طراحی کرده است.

رئیس قرارگاه عمار با بیان اینکه انبیا و ائمه هدی امامان و هادیان نقشه راه بشریت به سوی رضوان الهی هستند، گفت: امام حسین (علیه السلام) به عنوان یکی از این هادیان؛ به دلیل ایجاد حماسه عاشوراء در این زمینه نقش پررنگ تری نسبت به هادیان این مسیر از خود در تاریخ باقی گذارده اند. از همین رو حضرت سید الشهداء نقشه جامع راه عبودیت انسان در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی یعنی؛ رابطه انسان با خودش، رابطه انسان با هم نوع خود، رابطه انسان با طبیعت و رابطه انسان با غیب این عالم است.

حجت الاسلام طائب با اشاره به بروز جامعیت این نقشه راه عبودیت در کربلا و ذکر جلوه‌هایی از آن افزود: با دقت در وقایع شب عاشوراء می‌توان دریافت که چگونه اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یارانشان متوجه غیب این عالم و خدای متعال و قیامت هستند و در رابطه با هم نوع نیز چگونه خودشان و اصحابشان نسبت به انسانیت احساس مسئولیت دارند که درآن معرکه مشاهده نمی‌شود که نصیحت و ارشاد و بیان راه صحیح از باطل نسبت به طرف مقابل نداشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین امام حسین با چراغی که در کربلا روشن کردند این مسیر را در همه جوانب در پیش روی انسان‌ها قرار دادند و حرکت ایشان به الگویی تبدیل شده که اگر یک جامعه می‌خواهد مسیر هدایت را برود، می‌تواند از مجموع این حرکت حماسی درس بگیرد.

رئیس قرارگاه عمار در بخش دیگری از سخنان خود درباره چرایی طرح ریزی دشمن علیه حرکت عظیم حسینی بیان کرد: وقتی جبهه باطل، قدرت جبهه امام حسین و قدرت عاشوراء و سازندگی و اثربخشی اش را می‌بیند و کل این جبهه را دشمن خود می‌داند، در مقابل می‌خواهد هرچه توان دارد جبهه امام حسین را خاموش کند و باطل را ترویج دهد لذا در طول تاریخ هرگز هیچ زمانی را نمی‌بینید که جبهه باطل نسبت به حرکت عاشوراء و امام حسین (علیه السلام) ساکت بوده باشد و در هر شکل و لباسی در زدن این حرکت چه در زمینه تحریف و چه از بین بردن راهیان عاشوراء و چه تخریب بارگاه اباعبدالله و منع از زیارت و یا منع از بیان حقایق و ... کوتاه آمده باشد.

حجت الاسلام طائب در پاسخ به این سوال که آیا اقدامات رسانه‌ای دشمن علیه فرهنگ و مکتب عاشورایی شدت گرفته است، بیان کرد: اقدامات دشمن زیاد نشده بلکه ابزار ترویج زیاد شده است؛ یعنی در حقیقت صد سال و چند صد سال قبل نیز همین قدر بوده است منتها، چون در گذشته ابراز نشر خیلی کم بود، به تبع قدرت انتشار کم بود. اما امروز فضای مجازی قدرت نشر و تولید را بالا برده است.

وی ادامه داد: بنابراین اگر زمانی مشاهده کنیم فضاسازی علیه حرکت عاشوراء زیاد است این احساس به ما دست ندهد که مخالف امام حسین (علیه السلام) زیاد است، این قدرت نشر است که زیاد شده است نه تعداد مخالف این حرکت عظیم. بحمدلله کربلا و امام حسین (علیه السلام) در طول تاریخ اثرگذاری خود را داشته اند و روز به روز اثربخشی این حرکت بحق روشن‌تر می‌شود. یکی از نمونه‌های آن نیز سرود «سلام فرمانده» است که نشات گرفته از حرکت کربلاست که دامنه آن به کشور‌های مختلف گسترانیده شده است و طبق سخنی از یکی از ائمه معصومین (ع) «لِلْحَقِّ دَوْلَةٌ، لِلْباطِلِ جَوْلَةٌ» حق ماندگار است و باطل جولان مقطعی دارد و نابود می‌شود.

رئیس قرارگاه عمار در پایان خاطرنشان کرد: امام صادق (علیه السلام) فرمودند «الاسلام نبوی الحدوث و حسینی البقاء»؛ اسلام توسط پیامبر به وجود آمد و توسط امام حسین باقی می‌ماند و این یک پیام دارد که باید هر چه تلاش داریم برای زنده نگاه داشتن این حرکت اباعبدالله (علیه السلام) بکار بندیم، اما بِروز. یعنی در عین حال که بر شمر لعنت می‌کنیم، تلاش کنیم تا شمر این روزگار معرفی شود که رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی فرمودند شمر امروز نخست وزیر اسرائیل است و اگر این حرکت که در طول تاریخ تلاش شده زنده نگاه داشته شود کماکان زنده نگاه داشته شود می‌تواند زمینه ساز ظهور امام زمانمان (عج) باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

,

بهزاد مهرکش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه