اخبار داغ

دستگاه امام حسین(ع) دستگاه رشد و پرورش است

دستگاه امام حسین(ع) دستگاه رشد و پرورش است
استاد حوزه علمیه گفت: زُهَیر بن قَین بَجَلی عثمانی مذهب بود اما در دستگاه امام حسین(ع) حسینی شد و در روز عاشورا به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید جلال موسویان، کارشناس مذهبی شامگاه جمعه ۲۱ مرداد ماه مصادف با ۱۴ محرم در حسینیه بیت‌الرضا(ع) محله نیروهوایی تهران با تأکید بر اینکه امام زمان(عج)؛ امام زنده است برای فرج امام زمان (عج) دعا کنید و از ایشان برای حاجات خود درخواست کنید گفت: کافی است که  امام زمان(عج) در حق ما دعا کند؛ وضعیت زندگی و خانواده ما تأمین می‌شود.
استاد حوزه علمیه ادامه داد: کلمه رشد در معارف اسلامی مربوط به جسم نیست اما در پزشکی داریم که شخصی به این دلیل رشد نکرده است اما رشد در معارف یعنی کسی که  به درک بالا برسد و حضرت موسی(ع) برای اینکه رشد کند از خدا خواست که  معلمی بفرستد و خدا حضرت خضر را به عنوان معلم حضرت موسی فرستاد.
حجت‌الاسلام موسویان با تاکید بر اینکه دستگاه امام حسین (ع) دستگاه رشد و پرورش است گفت: باید در این دستگاه رشد کنیم اگر به رشد عقلی نرسیدیم خودمان ضرر کردیم چون اشک بر امام حسین(ع) استادی می‌کند و از امام صادق(ع) روایت داریم که هر جا گیری کردی بگو یا اباعبدالله.
این خطیب حوزوی با اشاره به اینکه  اشک برای امام حسین(ع) انسان را در زندگی رهبری و راهنمایی می‌کند گفت: اشک بر امام حسین(ع) باید شما را مقرب کند؛ اگر می‌خواهید امام حسین(ع) بگه که چکار کنیم؟ و چه کار نکنیم؟ و ما را راهنمایی کند باید ظرف درون ما طاهر باشد  و گرنه فیضی نصیب ما نمی‌شود.
وی ادامه داد: وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ لا یزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَساراً ؛ قرآن برای مؤمنان شفاست و برای ظالمان  خسارت و زیان است چون ایمان ندارند.
 یاری که در صفین «عثمانی» بود و در کربلا «حسینی» شد
حجت‌الاسلام موسویان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) محبتش وجود شما را می‌گیرید اگر ظرف طاهر باشد گفت: زُهَیر بن قَین بَجَلی از شهدای کربلا و از بزرگان قبیله بجیله؛ او عثمانی مذهب بود ولی پس از ملاقات با امام حسین(ع) چند روز قبل از واقعه کربلا، به او پیوست و در روز عاشورا به شهادت رسید.

 تشرف به کربلا با طی الارض علامه بهلول گنابادی

این خطیب حوزوی ادامه داد: مرحوم عبدالحسین زواره‌ای، فردی که همراه مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهلول گنابادی توفیق یافت از طریق طی‌الارض، در چند لحظه به کربلا سفرکرده و به حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مشرّف شود.

حجت‌الاسلام سید جلال موسویان با اشاره به اینکه دستان شهدا در محضر خداوند باز است  هرجا کار گره خورده‌ای هست، شهدا راهگشایی می‌کنند گفت:  شهید صیادشیرازی، شهید اسطوره و بی نظیری بود خاطرات شهید صیاد شیرازی را بخوانید و همین طور اگر می‌خواهید مرحوم آیت‌الله بهاءالدینی را بشناسید خاطرات شهید صیاد شیرازی را مطالعه کنید.
 خبرنگار: علیرضا برومند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه