اخبار داغ

حجت‌الاسلام رحمت‌الله نوری درگذشت

حجت‌الاسلام رحمت‌الله نوری درگذشت
حجت‌الاسلام اسماعیل‌پور از درگذشت حجت‌الاسلام نوری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور، استاد حوزه علمیه از درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله نوری، نماینده طلاب و فضلای شهرضا، سمیرم و دهاقان خبر داد.
حجت‌الاسلام‌ اسماعیل‌پور گفت:  رحمت‌الله نوری در سال 1338 شمسی در خانواده  روحانی در شهرستان شهرضا متولد شد و پدرش مرحوم حاج شیخ مهدی نوری از علما و بزرگان شهر به شمار می‌رفت. پس از گذراندن سوم راهنمایی، به دلیل علاقه به علوم حوزوی، در سال 1354 وارد حوزه علمیه صاحب الزمان (عج) در شهرضا شد.

وی ادامه داد: مرحوم نوری، بعد از پنج سال و گذراندن مقدمات در سال 1360 به قم مهاجرت نمود و در مدرسه علمیه المهدی (عج) که زیر نظر مرحوم آیت‌الله گلپایگانی اداره می‌شد، دروس سطح حوزه را گذراند.
استاد حوزه علمیه؛ اخلاق نیک و برخورد خوب با همگان را از ویژگی‌های مرحوم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین نوری دانست و در قالب شعری گفت:
 
اقوام روزگار به اخلاق زنده‌اند

قومی که گشت فاقد اخلاق مردنی است

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی اسماعیل‌پور در پایان یادآور شد: اینجانب حدود ۴۵ سال از آغاز طلبگی تا آخرین لحظات زندگی با ایشان همراه بودم و غیر از محبت،مهربانی و علاقه به مکتب  اهل بیت(ع)  و علاقمندی به انقلاب،امام خمینی و مقام معظم رهبری ندیدم؛خداوند متعال ایشان را با پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) محشور فرماید.

علیرضا برومند

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه