اخبار داغ

در نشست خبری تبلیغات اسلامی استان سمنان مطرح شد؛

رویداد پیشگام، فرصتی بدیع برای افراد دغدغه‌مند است/ آموزش تخصصی فرآیند حل مسائل در ششمین پیشگام

رویداد پیشگام، فرصتی بدیع برای افراد دغدغه‌مند است/ آموزش تخصصی فرآیند حل مسائل در ششمین پیشگام
ششمین رویداد پیشگام با هدف توانمندسازی حلقه‌های میانی جامعه و کنشگران اجتماعی در جهت طرح و حل مسئله‌های استان سمنان برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت الاسلام عباس عبداللهی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در نشستی با اصحاب رسانه، ضمن اشاره به برگزاری رویداد بزرگ پیشگام در مهرماه سال جاری، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهادهای انقلابی زیر مجموعه مقام معظم رهبری، در راستای اطاعت از منویات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب و به منظور به میدان آمدن جوانان کشور جهت اخذ مسئله های گوناگون کشور در حوزه های گوناگون و حرکت به سوی حل این مسائل اقدام به برگزاری رویداد مذکور کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری موفق این رویداد در ۵ استان البرز، همدان، خراسان رضوی، قزوین و یزد از استان سمنان به عنوان ششمین استان برگزار کننده رویداد پیشگام، نام برد و ابراز کرد: این رویداد حاصل تلاش تعدادی از جوانان فارغ التحصیل دانشگاه های برتر تهران و کشور هست که امروز خود در زمره متخصصین اقتصادی و فرهنگی کشور فعالیت کرده و سابقه ورود جدی به حل مسائل مهم ملی را داشته اند؛ با تشکیل یک تیم تخصصی موسسه گام را تشکیل داده و با پشتیبانی سازمان تبلیغات اسلامی پایه گذار برگزاری رویداد پیشگام شده اند.

,

وی افزود: محتوا و هدف رویداد پیشگام به میدان آوردن جوانان نخبه و فعالان فکری استان و شهرستان ها در حوزه های مختلف برای تمرین فکر کردن، چاره جویی، چاره اندیشی و پیگیری یکی از مسئله های زیست بوم استانی و شهرستانی جوانان شرکت کننده در رویداد است.

,

بستر سازی های لازم برای برگزاری رویداد پیشگام در سمنان صورت گرفته است

, بستر سازی های لازم برای برگزاری رویداد پیشگام در سمنان صورت گرفته است,

عبداللهی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر اندیشه و حل مسائل کشور توسط جوانان، ابراز داشت: رویداد پیشگام در نظر دارد جوانانی که در حوزه های مختلف مشغول فکر کردن هستند در یک مسیر آموزش و پرورش برای فرآیند تخصصی حل مسئله قرار گرفته و و راه حلی را که یافته‌اند در میدان عمل به منصه ظهور برسانند.

,

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این که این استان یکی از استان های پر ظرفیت به لحاظ وجود نیروی جوان در زمینه های مختلف است؛ عنوان کرد بیش از یک ماه است که تیم تخصصی رویداد پیشگام سفرهای متعددی را به استان سمنان داشته و بستر سازی ها و ارتباطات حاکمیتی با دستگاههای اجرایی، نهادهای انقلابی، دانشگاه‌های استان و مجموعه های مردمی محل رجوع جوانان و فعالین فکری، صورت گرفته است.

,

وی با اشاره به این که ششمین رویداد پیشگام در شهر سمنان برگزار می شود؛ گفت: پیش بینی می کنیم بیش از ۵۰ تیم فکری و کاری در استان سمنان برای شرکت در رویداد پیشگام ثبت نام کرده و پس از گزینش هایی که صورت خواهد گرفت؛ گروه های برتر، وارد مرحله آموزشی رویداد در مهرماه سال جاری خواهند شد.

,

 

,

, ,

همه می توانند به عرصه مسئله یابی و حل مسئله ورورد پیدا کنند

, همه می توانند به عرصه مسئله یابی و حل مسئله ورورد پیدا کنند,

محمود سلوک مسئول برگزاری رویداد پیشگام با اشاره به این که ورود جوانان به عرصه مسئله یابی و حل مسئله یک امر کاملاً فرهنگی است، تصریح کرد: رویداد پیشگام در صدد ایجاد بستر کشف، شناسایی و توانمندسازی جوانان، نخبگان و هر فردی که مسئله یا مشکلی را در استان خود مشاهده کرده و درصدد حل آن برآمده، است و این فرد حتی می تواند یکی از دستگاه های دولتی باشد.

,

مسئول برگزاری رویداد پیشگام با بیان این که جوانان می توانند با موضوعات و مسائل گوناگون به رویداد پیشگام وارد شوند؛ یادآور شد: رویداد پیشگام، فرصتی بدیع برای افراد دغدغه مند است  و هدف اصلی ما ورود جوانان به عرصه مسائل کشور و یادگیری برخورد و چاره جویی درست آنان در برخورد با مسائل کشوری و استانی است و نه صرفاً حل یک مسئله خاص در کشور و استان.

,

وی با اشاره به این که برای پیشرفت کشور نیاز به یک حرکت عمومی است؛ خاطر نشان کرد: مطابق فرمایشات رهبر انقلاب محور حلقه های میانی جامعه، جوانان و نخبگانی هستند که نگاه درستی به مسائل کشور دارند.

,

سلوک با بیان اینکه پیشگام یک اتفاق پایدار در هراستان است و نه صرفا یک رویداد موقتی، ابراز داشت: این رویداد در گام نخست قصد شناسایی مخاطب با کیفیت رادداشته و در این راستا بیش از دو ماه است که با برگزاری جلسات متعدد با  مجموعه های مختلف مردمی، نهادها، سپاه، دستگاه های فرهنگی و اجرایی ذیربط و دانشگاه ها، رویداد پیشگام به مسئولین استان سمنان معرفی شده است.

,

مسئول برگزاری رویداد پیشگام با اشاره به این که این اتفاق فرصتی است برای ورود افراد دغدغه‌مند در حل مسائل استان و کشور به عرصه شناسایی و حل مشکلات، گفت: طی دو روز آینده همراه با رونمایی از پوستر رویداد پیشگام ثبت نام این رویداد به صورت اینترنتی آغاز شده و علاقمندان تا ۶ مهر برای ثبت در رویداد پیشگام مهلت خواهند داشت.

,

وی با اشاره به اینکه تمامی تیم های ثبت نام شده مورد گزینش و مصاحبه واقع خواهند شد؛ ابراز داشت: پس از گزینش اولیه، بین ۳۰ تا ۴۰ تیم با کیفیت وارد مرحله آموزش گروه ها می شوند.

,

سلوک با بیان این که محدوده سنی ورود به رویداد پیشگام حدودا ۱۶ تا ۳۰ است، عنوان کرد: البته آنچه برای برگزارکنندگان مهم است، موضوع و اهمیت مسائل احصاء شده توسط شرکت کنندگان است و در صورت تشخیص و لزوم در محدوده سنی شرکت کنندگان استثنا قائل خواهیم شد.

,

مسئول برگزاری رویداد پیشگام با اشاره به دوره آموزشی عملی ۱۰ روزه پذیرفته شدگان از ۱۳ الی ۲۲ مهر ماه سال جاری، اظهار داشت: به منظور اینکه افراد بیشتری مخاطب گفتمان مسئله یابی شوند؛ برای تیم هایی که پذیرفته نشده اند نیز یک کارگاه یک روزه آموزش تئوری برگزار خواهد شد.

,

وی افزود:  پس از این که تیم ها در خلال دوره آموزشی ۱۰ روزه به یک راه کار اولیه رسیدند، یک دوره ۴۰ روزه کنشگری حل مسئله برای ۱۲ تیم برتر مرحله قبل برگزار شده و به تیم ها آموزش داده می شود چگونه بدون داشتن قدرت سیاسی و با بسیج ظرفیت های اجتماعی و مردمی، مسئله خود را وارد مدار حلّ آن کنند.

,

سلوک در ادامه بیان کرد: نهایتا ۵ تیم برگزیده بورسیه آموزشی دریافت کرده و توسط مربی اختصاصی به مدت یک سال به کنشگری و حل مسئله خواهند پرداخت. همچنین به تیم های برتر مرحله نهایی جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه