اخبار داغ

در گفت‌وگو با برترین‌های کنکور ۱۴۰۱ مطرح شد؛

"تلاش" تنها کلید واژه موفقیت در کنکور/ مافیای آموزشی به دنبال موفقیت فروشی است

"تلاش" تنها کلید واژه موفقیت در کنکور/ مافیای آموزشی به دنبال موفقیت فروشی است
کسب رتبه برتر در کنکور مسیری است که نیاز به تلاش و پشتکار دارد و بدون آن حتی با وجود برترین اساتید هم نمیتوان به موفقیت دست یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ بزرگترین ماراتن علمی کشور بار دیگر در نیمه نخست تیرماه سالجاری با رقابت بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر انجام گرفت و در این بین بازهم برخی گوی سبقت را از بقیه ربوده و موفق شدند با کسب رتبه های برتر شانس حضور در دانشگاههای برتر را از آن خود کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در این میان نام دانش آموزان سمنانی هم مانند همیشه در بین رتبه برتری ها به چشم می خورد تا استان سمنان را در کنار استان های در تراز برتر علمی کشور قرار دهد.

,

از میان این برترین ها افتخار گفتگو با علی نجار رتبه برتر رشته ریاضی، جواد یزدانی رتبه برتر رشته انسانی و فرزانه مرادی حقیقی رتبه برتر رشته هنر را خبرگزاری مرآت بدست آورد که در ذیل باهم از روزهای تلخ و شیرین  و گاها پر استرس  پیش از کنکور آنها می خوانیم.

,

علی نجار دبیرستان را در مدرسه تیزهوشان فرزانگان به پایان رسانده و از کتاب‌های کنکور و تست استفاده کرده اما به قول خودش هیچوقت با کلاس خصوصی حال نکرده و از انها استفاده نکرده است.

,

علی نجار رتبه ۶۴ رشته ریاضی و فیزیک و دارنده مدال نقره  المپیاد ریاضی کشور در سال  تحصیلی گذشته در گفتگو با خبرنگار مرآت از علت موفقیت خود در کنکور ریاضی اینگونه گفت: روز ۱۰ تا ۱۲ ساعت زمان برای مطالعه کنکور اختصاص داده بودم که از سال دوازدهم تنها به این شیوه مطالعه می کردم و سالهای دهم و یازدهم را فقط برای المپیاد مطالعه کردم.

,

المپیاد جذاب تر از کنکور

, المپیاد جذاب تر از کنکور, المپیاد جذاب تر از کنکور,

این دانش آموز نخبه و برتر المپیادی در رابطه با تفاوت المپیاد و کنکور نیز تصریح کرد: کنکور سیرهموارتری نسبت به المپیاد دارد اما مسیر المپیاد پرپیچ و خک و جذاب است و حل وسوالات آن نیاز به ابتکارو خلاقیت دارد و قطعا سوالات منحصر به فرد هستند اما سوالات کنکور مسیر تستی مشخصی دارد که حتما باید قبل کنکور تمرین و تکرار شده باشد.

,

ردپای مافیا در المپیاد های علمی

, ردپای مافیا در المپیاد های علمی, ردپای مافیا در المپیاد های علمی,

وی در رابطه با سختی مسیر موفقیت در المپیاد نیز ابراز کرد:  زمانیکه برای المپیاد درس می خواندم با عدم حمایت مدرسه رو به رو شدم زیرا معتقدبودند وقتی برای المپیاد درس بخوانم از بحث کنکور عقب می‌مانم و از طرف دیگر خانواده من هم به موفقیت من در المپیاد زیاد امیدوار نبودند.

,

نجار در ادامه افزود: مشکلی که من با المپیاد دارم این است که المپیاد میانبر کنکور شده است و این فضا را جدی می‌کندکه که بتوان در آن موفقیت فروشی کرد و یک سری افراد از جمله مافیا به آنجا نفوذ می‌کنند و موفقیت را می‌فروشند.

,

کتب درسی به تنهایی موفقیت را تضمین نمی کند.

,

, ,

این رتبه ۶۴ رشته ریاضی موفقیت در کنکور را طی سال های اخیر متفاوت از چندین سال گذشته دانست و افزود: اگرچه منابع کنکور تنها محدود به کتب درسی است اما باید در کنار آن از کتب کمک آموزشی هم بهره گفت تا شیوه تست زنی و سرعت عمل را یاد گرفت.

,

نجار همچنین شرایط تحصیل را نیز در میزان موفقیت بسیار با اهمیت دانست و ابراز کرد: قطعا در کنار دانش آموزان با انگیزه بودن تا نسبت به کسانیکه موفقیت چندانی مدنظرشان نیست بسیار متفاوت است و از سوی دیگر بهره گیری از اساتید برتر می تواند به سرعت عمل در شیوه تست زنی کمک کند.

,

وی پناه بردن عده ای را به غار تنهایی  در روزهای قبل کنکور موضوعی غیر منطقی دانست و ابراز کرد: برنامه ریزی و زمانبندی در روزهای کنکور بسیار مهم است و قطعا با برنامه ریزی می توان در کنار با دوستان بودن و خانواده در کنکور نیز موفق شد و من هم با دوستانم بودم ، حتی به مسافرت های کوتاه هم می رفتم و در کنار آن درس هم می خواندم.

,

برنامه من برای آینده ادامه تحصیل در رشته مهدسی کامپیوتر دانشگاه شریف است و امیدوار هستم بتوانم در آینده کارآفرینی موفقی در این زمینه شوم و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کنم.

,

آزمون های ورودی باید جایگزین کنکور سراسری شود

, آزمون های ورودی باید جایگزین کنکور سراسری شود, آزمون های ورودی باید جایگزین کنکور سراسری شود,

جواد یزدانی رتبه ۸۹ کنکور انسانی نیز در گفتگوی صمیمی با خبرنگار مرآت در رابطه با مسیر موفقیت خود در کنکور امسال گفت: قطعا مسیر کنکور سخت و پر چالش است و موفقیت در این راه نیز به تلاش و پشتکار مضاعف دارد.

,

این رتبه برتری کنکور در ادامه افزود: من در طول سالهای تحصیلم تقریبا دانش آموز موفقی بودم اما از سال یازدهم با جدیت برای کنکور درس خواندم و خدارو شکر به نتیجه دلخواه رسیدم.

,

دانش آموز ممتاز سمنانی  و رتبه ۸۹کنکور سراسری گروه علوم انسانی خاطر نشان کرد: حضور در کلاس‌های مختلف کنکور تضمینی برای موفقیت در این آزمون علمی و قبول شدن در رشته های دلخواه در دانشگاه نیست، بلکه مطالعه منظم، مستمر و هدفمند در کنار آمادگی روحی و ذهنی بالا شرط موفقیت است.

,

یزدانی همچنین تصریح کرد: قطع برای موفقیت نیاز به سنجش وضعیت تحصیلی خودم داشتم به همین خاطر در آزمون های مختلف شرکت می کردم اما اگر راهی برای سنجش خودمان در مقایسه با دیگر دانش آموزان باشد هیچ نیازی به کلاس های کنکور نیست.

,

مافیای کنکور در آزمون ها هم رسوخ دارد

, مافیای کنکور در آزمون ها هم رسوخ دارد, مافیای کنکور در آزمون ها هم رسوخ دارد,

, , , ,

این رتبه برتری با انتقاد از نحوه برگزاری آزمون های موسسات علمی گفت: متاسفانه موسسات سطح برگزاری آزمون ها و سوالات را بیش از حد سخت برگزار می کنند تا دانش آموز احساس ضعف و ناتوانی کند و چندین بار در آزمون های بعدی شرکت کند و از این طریق در آمد بیشتری کسب کنند.

,

وی توجه به علاقه را در مسیر کنکور بسیار مهم دانست و ابراز کرد: رشته هایی که گرایشی به آن وجود ندارد دلیلی بر بد بودن انها نیست و باید در هرشته ای که تحصیل می کنی تلاش کنی بهترین خودت باشی تا درهای موفقیت باز شود.

,

این دانش آموز برتر ماراتن علمی کنکور را یک شرایط تنش زا برای دانش آموزا ن توصیف کرد و افزود: قطعا سطح دانش و علم دانش آموزان از این طریق سنجیده نخواهد شد و بسیاری از دانش آموزان در مناطق محروم که از امکانات مناسبی برخوردار نیستند از این رقابت جا می مانند.

,

وی برگزاری آزمون های ورودی برای دانشگاههای خاص به جای کنکور را جایگزین بسیار مناسب تری دانست و بیان کرد: بهتر است برای هر دانشگاه و با توجه به سطح ان آزمون ورودی مناسبی گذاشته شود تا سطح دانشجو برای ورود به آن سنجیده شود.

,

کنکور و مدرسه دو مسیر مجزا هستند

, کنکور و مدرسه دو مسیر مجزا هستند, کنکور و مدرسه دو مسیر مجزا هستند,

فرزانه مرادی حقیقی رتبه ۸۵ کنکور سراسری نیز در رابطه با علت موفقیت خود در کنکور امسال بیان کرد: مسیر کنکور پرچالش و تنش زا است و در برخی مقاطع خسته کننده و تنها امید به هدف و پیروزی صبر و استقامت را به دنبال دارد.

,

وی با انتقاد از نحوه برگزاری کنکور هنر بیان داشت: در رشته هنر  هیچ تفکیکی در زیر شاخه ها وجود ندارد و ما مجبور هستیم سوالاتی را که هیچ ارتباطی به رشته ما ندارد پاسخ دهیم و این یک ایراد بزرگ است.

,

, ,

این دانش آموخته رشته گرافیک هنرستان از سخت بودن مسیر موفقیت در هنرستان نیز گفت: متاسفانه اکثر افراد در هنرستان برای فرار از رشته های نظری وارد هنرستان شده اند و انگیزه ای برای موفقیت ندارند و به همین خاطر معلمین هم سرمایه گذاری خاصی برای دانش آموزان هنرستان ندارند و این مسیر موفقیت را سخت تر می کند.

,

وی کنکور و مدرسه را دو مسیر مجزا از هم دانست و ابراز کرد: متاسفانه بسیاری از دروس در دبیرستان تدریس می شوند که هیچ ارتباطی با کنکور ندارند و اگر به این دروس اتکا شود هیچ موفقیتی در کنکور حاصل نمی شود.

,

مرادی حقیقی در مورد برنامه ریزی آینده خود نیز اذعان کرد: تصمیم گیری برای آینده موضوعی غیر قابل پیش بینی و زود هنگام است اما باید دولت به فکر فارغ التحصیلات برتر و آینده شغلی انها باشد تا جایی برای ماندن در کشور خودشان داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه