اخبار داغ

گرگ پارسی در حال آماده‌سازی برای رقابت بزرگ؛

خیزِ بلند هادی چوپان برای تاریخ‌سازی در قلب لاس‌وگاس/ هت‌تریک قهرمانی مردمی یا صید مجسمه مسترالمپیا؟!

خیزِ بلند هادی چوپان برای تاریخ‌سازی در قلب لاس‌وگاس/ هت‌تریک قهرمانی مردمی یا صید مجسمه مسترالمپیا؟!
پرافتخارترین ورزشکار پرورش‌اندام کشورمان این روزها خودش را برای یک رقابت بزرگ و مهیج آماده می‌کند.
[

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مسابقات مسترالمپیا حرفه‌ای ۲۰۲۲ در حالی از ۱۵ تا ۱۸ دسامبر (۲۴ تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱) در سالن Zappos شهر لاس‌وگاس ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد که مانند سال‌های اخیر، پرافتخارترین و مهم‌ترین قهرمان پرورش‌اندام ایرانی یعنی هادی چوپان از کشورمان در این دوره از رقابت‌ها حضور خواهد یافت.

, هادی چوپان ,
چوپان که به گرگ ایرانی هم شهرت دارد، در سال ۲۰۱۹ ورودی شگفت‌انگیز و سنت‌شکن به سنِ لاس‌وگاس داشت و در رقابتی سنگین با برندون کوری، قهرمان و نایب‌قهرمان ۳ دوره مسابقات مسترالمپیا و ویلیام بوناک از هلند، به مقام سوم اوورآل و کمربند قهرمانی از نگاه مردمی دست یافت و رکوردی تاریخی از خود بر جای گذاشت.
,
 
,
, ,
 
,
این قهرمان پرافتخار و تاریخ‌ساز ایرانی البته می‌توانست در دسته‌های قدی مشخص و معین هم به رقابت و مسابقه پرورش‌اندام بپردازد اما وارد دسته آزاد شد و با برترین ورزشکاران جهان به جدال پرداخت. چوپان این سنت را تاکنون حفظ کرده و حضورش در مسابقات ۲۰۲۲ در این دسته از اکنون قطعی است.
,
 
,
این ورزشکار شیرازی در تورنمنت مسترالمپیا ۲۰۲۰ نتوانست از عنوان سومی خود دفاع کند و به مقام چهارمی رقابت‌های لاس‌وگاس دست یافت. در همان سال بیگ رامی، قهرمان پرورش‌اندام مصری‌الاصل آمریکایی به مقام اوورآلی و مدال طلای مسابقات مسترالمپیا رسید و جایزه ۴۰۰۰۰۰ دلاری را به خودش اختصاص داد.
,

دفاع از عنوان تاریخی پس از یک سال وقفه

, دفاع از عنوان تاریخی پس از یک سال وقفه,
در رویداد مسترالمپیای ۲۰۲۱ که سال گذشته در ایالت لاس‌وگاس صورت گرفت، هادی چوپان باز هم در همان دسته آزاد و برای اوورآلی خیز برداشت اما در نهایت به مقام سومی، مدال برنز و کمربند قهرمانی از نگاه مردمی دست یافت که در واقع پس از یک سال فاصله، مجدد از عنوان مهم خود در سال ۲۰۱۹ دفاع کرد.
,
 
,
چوپان پیش از قهرمانی در مسابقات بادی بیلدینگ حرفه‌ای مردان در سال ۲۰۱۹  و کسب سهمیه حضور در مسابقات مستر المپیای ۲۰۱۹ در دسته آزاد مردان، در دسته ۲۱۲ حضور داشت. از زمان حضور او در مسابقات بادی بیلدینگ، چوپان به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی مستر المپیا به حساب آمده؛ چرا که با هانی رامبد تمرین کرده که مربی فیل هیث نیز هست.
,
 
,
, ,
 
,
چوپان که ۲ بار جایزه یک‌صد هزار دلاری مسترالمپیا را اخذ کرده، این بار برای جایزه ۱۵۰ یا ۴۰۰ هزار دلاری گام خواهد برداشت. برخلاف دوره‌های گذشته دیگر مشکلات ویزایی و اقامتی این ورزشکار هم تا حد زیادی برطرف شده و او به احتمال بسیار بالا مشکل خاصی برای سفر به ایالات متحده آمریکا نخواهد داشت.
,

لزوم جلوگیری از یک اشتباه برای تاریخ‌سازی 

, لزوم جلوگیری از یک اشتباه برای تاریخ‌سازی ,
در رویداد سال گذشته یکی از اشتباهات مهم و سرنوشت‌ساز هادی چوپان این بود که او بسیار دیر ژست می‌گرفت و همین امر باعث می‌شد که او فرصت بسیار کمی برای به‌ نمایش‌ درآوردن عضلاتش داشته باشد؛ چرا‌که باید بلافاصله به سراغ حرکت بعدی می‌رفت.
,
 
,
میزان پاداش بادی‌بیلدرهای برنده در پایان رقابت‌ها هم امسال افزایش چشم‌گیری داشته و مجموع آن به حدود ۱.۶ میلیون دلار رسیده. در این بین باید اشاره‌ای هم به مبلغ بلیت تماشاگران داشت که از رقمی در حدود ۱۰ تا ۲۰ دلار برای جایگاه‌های عادی آغاز خواهد شد و به ارقامی بیش از ۵۰ دلار هم خواهد رسید.
,
 
,
بیشتر بخوانید؛
, بیشتر بخوانید؛,
 
, , , پرورش اندام قهرمانى آسیا| ۶ مدال برای ایران در روز نخست, پرورش اندام قهرمانى آسیا| ۶ مدال برای ایران در روز نخست,
 
, , , نصیرزاده: فعالیت بانوان در زمینه پرورش‌اندام ممنوع است؛ نه بدنسازی/ با افزایش تعداد قهرمانان فِیک، دیگر تشخیص قهرمان واقعی ممکن نیست!, نصیرزاده: فعالیت بانوان در زمینه پرورش‌اندام ممنوع است؛ نه بدنسازی/ با افزایش تعداد قهرمانان فِیک، دیگر تشخیص قهرمان واقعی ممکن نیست!,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه