اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ثبت نام دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون/ خروج حدود نیم میلیون زائر از مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین حسینی

ثبت نام دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون/ خروج حدود نیم میلیون زائر از مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین حسینی
تاکنون دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، همچنین می‌توان گفت خروج اربعین حسینی از مرز نیم میلیون نفر گذشت.
[

 حمید رضا محمدی مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا از ثبت  دو میلیون و ۴۷۴ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر یک میلیون ۷۸۸ هزار نفر از زائران ثبت نام خود را نهایی کردند و مابقی متقاضیان می‌توانند پس از ورود به سامانه و با پرداخت  مبلغ بیمه، نام نویسی خود را نهایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامانه سماح, .,

به گفته محمدی، تعدادی از زائران پیش ثبت نام  را انجام داده‌اند که این موضوع به منزله ثبت نام نهایی نیست که توصیه می‌شود حتما تا پیش از سفر نام نویسی قطعی را انجام دهند، در واقع باید گفت زائران باید مبلغ بیمه را پرداخت کنند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

, .,

وی با بیان اینکه سایت سماح  تا اطلاح ثانونی برای متقاضیان ثبت نام زائران باز است و افراد می‌توانند نام نویسی نهایی خود را انجام دهند، گفت: تاکنون حدود ۵۹درصد پیش ثبت نام کنندگان آقایان و حدود ۴۱ درصد بانوان هستند که میانگین سنی زایران بین ۳۰ تا ۵۰ است.

, .,

خروج حدود نیم میلیون زائرایرانی از مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین حسینی

, خروج حدود نیم میلیون زائرایرانی از مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین حسینی ,

سید مجید میر احمدی رئیس ستاد اربعین حسینی از خروج حدود نیم میلیون زائرایرانی از مرزهای ایران برای پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از روز گذشته ۱۳۰ هزار نفر از مرزهای زمینی و هوایی کشور وارد عراق شدند  که سهم زائران مرزهای زمینی ۱۲۳ هزار نفر اعلام شده است.

,

به گفته رئیس ستاد اربعین حسینی، از ابتدای ماه صفر بیش از ۵۰۰ هزار نفر ایران را برای پیاده روی اربعین حسینی را ترک کردند.

,

میر احمدی درباره تردد خودروهای حامل موکب‌ها به عراق اظهار داشت: از مجموع ۷ هزار و ۲۰۰ کامیون حامل موکب حدود 3 هزار کامیون وارد خاک عراق شدند و در تلاشیم تا با همکاری مقامات عراقی مابقی خودوها نیز وارد خاک عراق شوند.

,

 فعال‌سازی تیم‌های بازرسی پلیس پیشگیری در مرز‌های منتهی به کشور عراق

, فعال‌سازی تیم‌های بازرسی پلیس پیشگیری در مرز‌های منتهی به کشور عراق,

سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری فراجا گفت: پلیس پیشگیری را از جمله پلیس‌های پیشگام فراجا در ارائه خدمات به زائران عنوان کرد و افزود: با تعامل انجام شده و پیگیری‌های لازم ۱۳۱ زائرسرا و توقفگاه موقت برای اسکان ضروری زائران در استان‌های ایلام، کرمانشاه، خوزستان و استان­‌های پشتیبان به همراه الزامات ضروری خدماتی، رفاهی و امنیتی مورد نیاز دلدادگان حسینی پیش بینی شده است.

, .,

جلوگیری از ادامه سفر زائران فاقد مدارک

, جلوگیری از ادامه سفر زائران فاقد مدارک,

به گفته وی، مدیریت و کنترل جمعیت و جلوگیری از ادامه مسیر زائران فاقد مدارک مجاز به سمت مرز‌ها از جمله وظایف اصلی این پلیس است که ماموران انتظامی مستقر در محور‌های تعیین شده ضمن تکریم زوار گرامی این موضوع را با جدیت به اجرا خواهند گذاشت.

, .,

نظارت برای خدمات رسانی بهتر و تکریم زائران

, نظارت برای خدمات رسانی بهتر و تکریم زائران,

سردار معصوم بیگی با اشاره به ضرورت نظارت بر روند اجرای ماموریت اربعین حسینی، خدمات رسانی مطلوب و لزوم ارزیابی عملکرد کارکنان در این ماموریت حساس خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از کارکنان، تکریم زائران، برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی، ارتقاء توانمندی نیرو‌های انتظامی و تلاش برای رعایت حقوق شهروندی، تیم‌های بازرسی و فرماندهان قرارگاه تاکتیکی مستقر در محور‌های مواصلاتی در این باره فعالیت خواهند کرد.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه