اخبار داغ

ستاد مرکزی اربعین:

اتباع خارجی به مرز شلمچه مراجعه نکنند

اتباع خارجی به مرز شلمچه مراجعه نکنند
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: زائران افغانستانی و پاکستانی به هیچ‌وجه به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا مشکلات آن ها با برداشتن موانع از سوی دولت عراق رفع شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره وضعیت تردد زائران عتبات عالیات از مرزهای زمینی کشور اظهارداشت: تردد زائران در مرزها به صورت روان در جریان است و مشکل خاصی دراین باره وجود ندارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: از سمت عراق هم مشکل خاصی وجود ندارد. البته برخی مشکلات جزئی به وجود می آید که پیگیری و به سرعت برطرف می‌شود. 
,
 
,
میر احمدی گفت: میزان خروج زائران از ابتدای ماه صفر تاکنون حدوداً به رقم 850 هزار نفر رسیده است. به نظر می‌رسد تعداد زائران هم برابر آخرین گزارش دریافتی تا ساعت 24 امشب، نسبت به روز گذشته افزایش 100 درصدی داشته باشد.
,
 
,
وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم که مرز خسروی تا ساعت 24، افزایش 400 درصدی نسبت به دیروز داشته باشد. روند استقبال از مرز خسروی بسیار خوب است. مرز باشماق و تمرچین هم وضعیت خوبی دارد. البته مرز باشماق امروز رسماً کار خود را آغاز کرد و وضعیت خوبی دارد.
,
 
,
میراحمدی با بیان اینکه اهل سنت در دو سوی مرز موکب های خوبی را برپا کرده اند، بیان داشت: این کار باعث ایجاد یک وحدت استثنایی و مثال‌زدنی شده است.
,
 
,
وی با بیان اینکه تاکید می کنیم که زائران از سه مرز مذکور استفاده کنند، خاطرنشان کرد: ورود به عراق از طریق مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین در بازه زمانی 6 صبح تا 6 عصر انجام می شود. 
,
 
,
رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره حل مشکل ممنوعیت خروج زائران پاکستانی و افغانستانی از مرزهای زمینی به سوی عراق تصریح کرد: ما پیگیری های مستمری را درباره اتباع پاکستانی و افغانستانی انجام می دهیم. هم وزیر کشور و هم سفیر ایران در عراق و هم بنده با مقامات این کشور در حال گفت‌وگو هستیم. اما، تا این لحظه مشکل این عزیزان رفع نشده است.
,
 
,
وی افزود: تاکید می کنیم که زائران افغانستانی و پاکستانی به هیچ‌وجه به مرز شلمچه مراجعه نکنند تا ان‌شاءالله مشکلات آن ها با برداشتن موانع از سوی دولت عراق رفع شود.
,
 
,
معاون امنیتی وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره کامیون‌های حامل اقلام موکب‌های اربعین گفت: مشکل کامیون های موکب داران حل شده و مرز خسروی نیز به مبادی خروجی افزوده شده است. اکنون تردد کامیون‌های موکب داران از طریق سه مرز خسروی، شلمچه و مهران در حال انجام است.
,
 
,
وی در پایان تاکید کرد: آخرین ساعت تردد از این مرزها تا ساعت 24 فرداست و پس از آن باید از مرز دیگری که اعلام کردیم، عبور کنند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه