اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

پیاده روی اربعین حسینی + جزئیات

پیاده روی اربعین حسینی + جزئیات
تنها 11 روز تا پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده است و مسؤولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا بتوانند از این طریق برای پیاده روی اربعین حسینی امسال برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که ۱۱ روز به مراسم پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده است، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف برنامه‌های خود را برای برگزاری باشکوه این مراسم اعلام کرده‌اند که به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اربعین حسینی ,

فعالیت مراکز تمدید گذرنامه اربعین در روزهای تعطیل

, فعالیت مراکز تمدید گذرنامه اربعین در روزهای تعطیل,

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی و اجتماعی و سخنگوی فرمانده کل انتظامی کشور در گفتگویی با اعلام ساعت کار مراکز گذرنامه و پلیس +۱۰ گفت: در راستای تسهیل در ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی، در حال حاضر ساعت کاری مراکز گذرنامه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ است.

, .,

وی گفت: حتی اگر در ساعت ۱۸ نیز مراجعه کننده وجود داشته باشد ماموران مستقر در مراکز گذرنامه موظف به ارائه خدمت بوده و پاسخگوی مراجعان خواهند بود.

, .,

سردار حاجیان اعلام کرد: مراکز گذرنامه و پلیس+ ۱۰ برای ارائه خدمت به زوار اربعین حسینی در روزهای تعطیل نیز فعال بوده و بدون محدودیت به زوار خدمت ارائه می دهند.

,

تشریح صدور گذرنامه‌ و برگه گذر موقت زائران اربعین

, تشریح صدور گذرنامه‌ و برگه گذر موقت زائران اربعین ,

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا در گفتگویی درباره روند صدور گذرنامه و برگه گذر موقت برای زائران اربعین حسینی اظهار داشت: قبل از آغاز ماه‌ محرم، حضور زائران پرشور حرم حسینی در اداره‌های گذرنامه، به‌ویژه اداره گذرنامه مرکز در خیابان شهر آرا را  شاهد بودیم که پس از دهه اول محرم، حضور مردم افزایش پیدا کرده است.

, .,

وی افزود: در حال حاضر ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه در سرار کشور تا ساعت 18 به صورت مداوم به زائران و مراجعه‌کنندگان خدمات می‌دهند و علاوه بر این موضوع، اگر عاشقان حسینی پس از پایان ساعت اداری به اداره گذرنامه مراجعه کنند خدمات را از سوی ماموران پلیس دریافت خواهند کرد.

, .,

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فرجا درباره دلایل تاخیر در ارسال برگه گذرموقت برای زائران‌حسینی تصریح کرد: در 12 روز گذشته سیر ورودی پرونده‌های زائران به پلیس مهاجرت 9 برابر شده و عملا هجم زیادی از پرونده‌های زائران همزمان وارد سیستم گذرنامه شده است.

, .,

وی افزود: با توجه به توافقی که با کشور عراق صورت گرفته، صدور برگ‌ گذر موقت از سوی اداره پلیس مهاجرت  آغاز و در این 3-4 روز بیش 350 هزار برگ گذر موقت ویژه اربعین و بیش از  150 هزار گذرنامه معمولی صادر شده است.

, .,

ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در محورهای اربعینی کشور

, ثبت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد در محورهای اربعینی کشور,

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور درگفتگویی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تردد توسط تردد شمارها ثبت شده است، گفت: ۵۵ درصد زائران مرز مهران، ۱۰ درصد مرز چذابه، ۳۰ درصد مرز شلمچه و چهار درصد مرز خسروی را برای خروج از کشور انتخاب کردند.

, .,

رئیس پلیس راهور گفت: ۵۰ درصد از ظرفیت‌های پارکینگ شهر مهران پر شده است اما در محور ایلام مهران رفت و برگشت هیچ مشکل ترافیکی نداریم.

, .,

وی با بیان این که ۶۵ درصد از زائران با خودروی شخصی به مرزها مراجعه می‌کنند، گفت: به دلیل گرمای هوا شاهد این هستیم که اوج سفرها بیشتر در شب است و این موضوع هوشیاری کامل راننده را برای رانندگی طلب می‌کند.

, .,

هادیانفر با اشاره به اینکه از فردا در محور ایلام به مهران تردد کامیون‌ها ممنوع می‌شود، گفت: در محور اهواز به خرمشهر و بالعکس تردد کامیون‌ها ممنوع است و مسیر جایگزین آنها محور اهواز آبادان اعلام شده است.

, .,

رئیس پلیس راهور گفت: کامیون‌هایی که می‌خواهند لوازم موکب ها را به عراق ببرند از فردا می‌توانند برای خروج از کشور به مرز سومار مراجعه کنند.

,

سردار ذوالقدری گفت: با توجه به صدور این تعداد گذرنامه و ارسال همزمان به اداره پست، در این میان یک خلا ایجاد شده، این در حالی است که گذرنامه، بارکد پستی خورده اما در سیستم ثبت نشده است؛ مردم اطمینان داشته باشند گذرنامه‌شان صادر شده و مسئولان پست هم قول دادند تا آخر امروز گذرنامه‌ها را در سیستم پست ثبت می‌شود.

, .,

وی گفت: از ابتدای سال تا این لحظه نزدیک به 3 میلیون و 350 هزار گذرنامه صادر شده و علاوه بر این موضوع نزدیک به 400 هزار گذرنامه تمدید شده است که این آمار نسبت به سال گذشته 5 برار افزایش داشته است.

, .,

سردار ذوالقدری با بیان اینکه مردم برای تمدید گذرنامه به مرز‌ها مراجعه نکنند، ادامه داد: تمهیداتی برای تمدید گذرنامه و صدور گذر موقت در سراسر کشور در نظر گرفته شده است که  خوشبختانه مردم هم از این موضوع استقبال کردند.

, .,

وی عنوان کرد: برای اتباع خارجی مقیم کشورمان، یک دفترچه اقامت صادر کردیم که اتباع با این دفترچه می‌توانند بدون روادید به کشور عراق سفر کنند.

, .,

سردارذوالقدری افزود: درباره اتباع خارجی که مقیم کشور نیستند، با مذاکرات مسئولان ایران و کشور عراق تمهیداتی در نظر گرفته خواهد شد که به زودی این اتباع بتوانند از طریق کشور ما به صورت زمینی به راهپیمایی اربعین ملحق شوند.

, .,

وی  یادآور شد: پلیس مهاجرت و گذرنامه از سال گذشته چندین خدمات در برنامه "پلیس‌من" ایجاد کرده که یکی از این خدمات، دریافت وضعیت گذرنامه است که مردم می‌توانند وضعیت گذرنامه خود را بررسی‌ کنند.

, .,

این مقام ارشد انتظامی گفت: کسانی که قصد دارند گذرنامه دریافت کنند، پس از اهراز هویت در "پلیس10+" با مراجعه به برنامه "پلیس‌ من" می‌توانند صدور گذرنامه خود را درخواست دهند که گذرنامه آنها طبق مقرارت موجود صادر و به درب منزل فرد درخواست‌کننده پست خواهد شد.

, .,

وی خاطرنشان کرد: در بحث اعتبار گذرنامه کمتر از شش ماه با توجه به توافقی که با کشور عراق شده است گذرنامه‌های با اعتبار زیر شش ماه و گذرنامه‌هایی که اعتبار آنها منقضی شده یعنی از سال 1391 صادر شده و تا الان گذرنامه تعویض نشده و سالم است، پلیس می‌تواند گذرنامه مذکور را به مدت 6 ماه صرفا برای سفر به اربعین تمدید کند.

,

اعمال محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در ایلام تا یکم مهرماه

, اعمال محدودیت‌های ترافیکی ایام اربعین حسینی در ایلام تا یکم مهرماه,

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام صبح امروز در گفتگویی از اعمال محدودیت های ترافیکی ایام اربعین حسینی در ایلام تا یکم مهر ماه خبر داد و گفت: این محدویت‌ها از امروز سه شنبه شروع و تا صبح یکم مهر ماه ادامه خواهد یافت.

, .,

به گفته وی؛ در این راستا تردد تمامی تریلرها، کامیون و کامیونت‌ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز سه شنبه مورخ ۱۵ شهریور ماه تا ساعت ۷ روز جمعه مورخ یکم مهر ماه از محورهای دهلران _ مهران، حمیل ایلام، قلاجه ایلام، ایلام ملکشاهی، ایلام مهران ممنوع است.

, .,

رئیس پلیس راه استان گفت: با توجه به حجم عظیم تردد در محورهای مواصلاتی استان در اربعین حسینی محدودیت های ترافیکی در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

,

توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی

, توصیه‌هایی برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین حسینی,

جعفر میعادفر رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار داشت: خوشبختانه تیم‌های عملیاتی، فوریت‌های پزشکی و نیروهای درمانی در نقاط مشخص شده در پایانه‌های مرزی مستقر شده‌اند و  با توجه به افزایش تعداد زائران اربعین حسینی در روزهای آتی، تمام تیم‌های ما تا روز پنجشنبه مستقر می‌شوند و به ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی خواهند پرداخت.

, .,

وی با بیان اینکه آنچه که امسال در مراسم اربعین حسینی برای ما نگران کننده است گرمای هوا و احتمال گرمازدگی زائران اربعین حسینی است ، خاطرنشان کرد: در همین چارچوب به زوار تاکید می‌کنیم که به توصیه‌های مرتبط با این مسئله توجه کنند. از جمله این که لباس خنک و نخی همراه داشته باشند، حتماً یک کلاه، چتر یا چفیه همراه داشته باشند که  آفتاب مستقیم با آنها برخورد نکند، مایعات سرد در طول سفر استفاده کند و تا آنجا که امکان دارد در معرض گرما و آفتاب قرار نگیرند.

, .,

میعادفر با تاکید بر اینکه زائران حتما از وسایل شخصی و فردی خود استفاده کنند، گفت: هر کدام از زائران یک لیوان شخصی برای نوشیدنی به همراه داشته باشند.

, .,

وی تصریح کرد: نگرانی ما در بحث گرمازدگی بیشتر مربوط به زمان عبور از مرز تا زمان سوار شدن به اتوبوس برای سفر به نجف و کربلا است. از مسیر نجف تا کربلا با توجه به حضور گسترده موکب‌ها و وجود  امکان استراحت زائران، نگرانی ما در این مسیر در ارتباط با گرمازدگی زائران کمتر است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه