اخبار داغ

سید‌مجید میراحمدی اعلام کرد؛

صدور گذرنامه اربعین متوقف شد/همه مرز‌ها‌ به سمت عراق بسته شد

صدور گذرنامه اربعین متوقف شد/همه مرز‌ها‌ به سمت عراق بسته شد
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائران به عراق تا اطلاع بعدی بسته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید‌مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در مرز مهران درباره آخرین جزئیات خروج زائران اربعین حسینی از مرز اظهار داشت: به دلیل اتفاقات نگران‌کننده‌ای که در مرز‌های شلمچه و مهران به وقوع پیوست و خطرات جدی که برای امنیت و سلامت زائران به وجود آمد جلسه فوق العاده ستاد مرکزی اربعین با حضور وزیر کشور، فرماندهان عالی رتبه فراجا، استاندار ایلام و جمعی دیگر از مسئولان مربوط در مرز مهران برگزار شد و وضعیت مرز‌ها بررسی و وقایع، تجزیه و تحلیل شد.

وی ادامه داد: در سفری که به عراق داشتیم، مذاکراتی صورت گرفت و تقاضا‌های مقامات عراقی مبنی بر کاهش تعداد زوار ایرانی و مشکلات عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

میراحمدی با بیان اینکه استمرار وضعیت فعلی قطعاً مخاطرات جدی برای امنیت سلامت زائران را در پی دارد، افزود: همه اعضای شرکت کننده در جلسه روی این موضوع اتفاق نظر داشتند و بسیار نگران بودند؛ اساس نگرانی هم، نبود آمادگی و زمینه‌ها و بستر‌های طرف عراقی در سرعت عمل پذیرش زائران، سرعت عمل در نقل و انتقالات و ناکافی بودن امکانات در آن سوی مرز، کثرت جمعیت و هوای گرم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زائران اربعین,
,
, کاهش تعداد زوار ایرانی,
,
, پذیرش زائران,

همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شد

,

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: همه این‌ها دست به دست هم داد که خلاف میل خودمان و جمع حاضر در جلسه به این نتیجه برسیم که چون امنیت و سلامت عموم زائران عزیز برای ما خط قرمز است، بنابراین نتیجه این جلسه بعد از ۵ ساعت مشورت این شد که همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شود.

میراحمدی تاکید کرد: به جهت این که امنیت و سلامت زائران ما با خطر جدی مواجه است این تصمیم سخت گرفته شد.

وی افزود: بعد از این که پایانه‌های مرزی ما تخلیه شد، اوضاع داخلی عراق و چگونگی انجام تفاهماتی را که با مقامات عراقی برای ایجاد سهولت و بستر‌های لازم داشتیم، سایر شرایط را بررسی و تصمیم گیری خواهیم کرد که چگونه مرز‌ها باز شود و در آینده در مورد آن اطلاع رسانی خواهیم کرد.

, همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائران ما به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شود.,
,
,
,
,

سفر اتوبوس‌ها به سمت مرز‌های عراق از فردا لغو می‌شوند

,

میراحمدی گفت: برای اینکه زائران از برنامه سفرشان مطلع باشند به همه پایانه‌های مسافربری ابلاغ شد که همه برنامه‌های سفر اتوبوس‌ها به سمت مرز‌های عراق از فردا لغو شوند و به اطلاع همه مسافران هم برسد و وجه بلیت خریداری شده به آن‌ها مسترد شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند؛ صرفاً کسانی که در پایانه‌های مرزی هستند، تلاش می‌شود در ساعات آینده با مدیریت و کنترل اطمینان بخشی یا توجیه شوند که برگردند یا این که با شرایط اطمینان بخشی از مرز عبور داده شوند.

وی افزود: این تصمیم قطعاً برای حفظ سلامت و امنیت زائران لازم بود و باید این تصمیم گرفته می‌شد.

میراحمدی اضافه کرد: تصمیم گرفته شد که صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین متوقف شود و برای کسانی که درخواست گذرنامه دارند، گذرنامه‌ها صادر و از طریق پست برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی افزود: ان شاء الله بعد از این که وضعیت مورد ارزیابی قرار گرفت اگر تصمیم جدیدی گرفته شد به استحضار ملت شریف ایران خواهیم رساند.

,
,
,
,
,
,
, صدور گذرنامه‌های ویژه اربعین,
,
,

از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد

,

سردار اشرفی فرمانده قرارگاه اربعین فراجا نیز با  بیان اینکه  به علت مخاطراتی که برای امنیت و سلامت زائرین به وجود آمد همه مرز‌های منتهی به معابر خروجی زائرین به عراق، تا اطلاع ثانوی مسدود شد و از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نخواهد شد، اظهار داشت: افزود: همه پایانه های مسافربری به سمت مرزهای عراق لغو می شود، و وجه بلیت خریداری شده توسط هموطنان عزیز به آنان مسترد خواهد شد، و عزیزانی هم که در مسیر هستند تلاش کنند برنامه خود را تغییر دهند.

فرمانده قرارگاه فراجا گفت: با توجه به شرایط و وضعیتی که در مرز خسروی و مهران برای زائرین عزیز پیش آمد و موجب ناراحتی و مشکلات تنفسی برای عده‌ای از زائرین عزیز به خصوص زنان و کودکان شد و ظرفیت بسیار محدودی که طرف عراقی داشت و امکان ادامه خدمت مناسب برای زائرین عزیزمان توسط طرف عراقی میسر نشد وزیر محترم کشور به همراه رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین با سفر به کشور عراق و پس از تلاش‌ها و فعالیت‌های دیپلماسی، متاسفانه فراهم آوردن شرایط مطلوب برای آرامش و امنیت زائرین عزیز کشورمان از سوی طرف عراقی مقدور نبود به خاطر حفظ سلامت زائرین عزیز محدودیت‌هایی برای سفر زائرین به عتبات عالیات به وجود آمد.

سردار شرفی افزود: زائرانی که هم اکنون در مسیر هستند و به سمت پایانه‌های در حال حرکت هستند به شرطی که سلامتی آنان به خطر نیافتاد با پیگیری‌های لازم می‌توانند به تدریج از مرز خارج شوند.

فرمانده قرارگاه فراجا از هموطنان خواست: به سمت پایانه‌های مرزی حرکت نکنند و در صورت تغییر شرایط و برگشت به شرایط پایدار تصمیمات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه