اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

ثبت نام ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار زائر در سامانه سماح/ آغاز پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها سه شنبه

ثبت نام ۳ میلیون و ۲۹۶ هزار زائر در سامانه سماح/ آغاز پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها سه شنبه
تاکنون 3 میلیون و 294 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، به طوری که می‌توان گفت پیک دوم خروج زائران حسینی از مرز‌ها از سه شنبه آغاز خواهد شد و به احتمال زیاد محور مهران به ایلام در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه یکطرفه خواهد شد.
[

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تنها 5 روز تا پیاده روی اربعین حسینی باقی مانده است و مسؤولان کشورمان همچنان در تلاش هستند تا بتوانند از این طریق برای پیاده روی اربعین حسینی امسال برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند. پیاده روی جاماندگان اربعین از میدان امام حسین شروع می‌شود و در حرم عبدالعظیم حسنی خاتمه می‌یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ثبت نام 3 میلیون و 296 هزار زائر در سامانه سماح

,

حمید رضا محمدی مدیرکل نظارت عتبات سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا از ثبت  ۳ میلیون و ۲۹۴ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون خبر داد و گفت: در حال حاضر2 میلیون و 277 هزار نفر از زائران ثبت نام خود را نهایی کردند و مابقی متقاضیان می‌توانند پس از ورود به سامانه و با پرداخت  مبلغ بیمه، نام نویسی خود را نهایی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامانه سماح, .,

به گفته محمدی، تعدادی از زائران پیش ثبت نام  را انجام داده‌اند که این موضوع به منزله ثبت نام نهایی نیست که توصیه می‌شود حتما تا پیش از سفر نام نویسی قطعی را انجام دهند، در واقع باید گفت زائران باید مبلغ بیمه را پرداخت کنند تا تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

, .,

وی با بیان اینکه سایت سماح  تا اطلاح ثانونی برای متقاضیان ثبت نام زائران باز است و افراد می‌توانند نام نویسی نهایی خود را انجام دهند، گفت: تاکنون حدود ۵۹درصد پیش ثبت نام کنندگان آقایان و حدود ۴۱ درصد بانوان هستند که میانگین سنی زایران بین ۳۰ تا ۵۰ است

,

 

,

حضور بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار زائر در کربلای معلی

,

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی  از حضور بیش از ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار زائر در کربلای معلی خبر داد و گفت: از این تعداد زائر حدود ۷۵۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

, .,

وی با اشاره به بهبود وضعیت تردد زائران برای خروج از مرز‌های کشور گفت: پلیس تا پایان بازگشت زوار از عتبات عالیات خدمات شبانه روزی خود را ادامه خواهد داد. همچنین بیش از ۳۰ هزار همکار از مبداء تا مقصد به زائران خدمات رسانی  می‌کنند.

, .,

آغاز پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها سه شنبه

,

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه پیک اول خروج زائران را پشت سر گذاشته‌ایم، گفت: به طور قطع پیک دوم خروج زوار از مرز‌ها از سه شنبه آغاز خواهد شد ، اما این به شدت پیک اول نخواهد بود.

, .,

به گفته وی، خوشبختانه وضعیت مرز‌ها مطلوب و بسیار خوب است و ورود و خروج زائران با سهولت انجام می‌شود و بین خروج و ورود زائران توازن ایجاد شده است.

, .,

رئیس ستاد مرکزی اربعین افزود: با هماهنگی و مدیریت کنترل شده، به استان‌ها سهمیه داده شده است که از طریق پایانه‌های مرزی مسافربری اقدام به انتقال زوار کنند.

, .,

میراحمدی اضافه کرد: رایزنی‌های لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل و نقل کشور برای بازگشت زوار انجام شده است.

,

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، زائران بازگشت خود را به روز اربعین موکول نکنند.

,

 احتمال یکطرفه شدن مرز مهران از چهارشنبه

,

سردار هادیان فر رئیس پلیس راهور فراجا به بازگشت بیش از ۴۶ درصد زائران به کشور اظهار داشت آمار‌ها نشان می‌د‌هد بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم اکنون در سفر اربعین بسر می‌برند.

,

 به گفته وی، ۳۵ درصد انتقال زائران از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی انجام می‌شود که برای این هم بیش از سه هزار اتوبوس در روز نیاز است تا کار انتقال به سهولت انجام شود.

, .,

 رئیس پلیس راهور فراجا از اعمال محدودیت‌های ترافیکی و احتمال یکطرفه شدن محور مهران به ایلام در روز‌های چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته خبرداد و یادآور شد: محور ایلام-ملکشاهی در این مدت به عنوان محور جانشین در نظر گرفته شده است.

,

سردارهادیان فر به آخرین وضعیت تردد در محور‌های منتهی به مرز‌های زمینی شش گانه زیارت اربعین پرداخت و گفت: هیچ گونه التهاب ترافیکی و اعمال محدودیت در محور‌های اربعینی کشور وجود ندارد. هم اکنون حرکت عادی و روان در این محور‌ها در جریان دارد.

, .,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه