اخبار داغ

روز به یاد ماندنی برای میراث دوستان؛

پایان حصر ۴۰ ساله کاروانسرای شاه عباسی سمنان

پایان حصر ۴۰ ساله کاروانسرای شاه عباسی سمنان
پس از ۴ دهه چشم انتظاری مردم سمنان بالاخره روز باشکوه و به یاد ماندنی برای مردم این شهر فرا رسید و کاروانسرای شاه عباسی سمنان به جمع آثار میراث فرهنگی این شهر اضافه شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ پس از ۴ دهه چشم انتظاری مردم سمنان بالاخره روز باشکوه و به یاد ماندنی برای مردم این شهر فرا رسید و کاروانسرای شاه عباسی سمنان به جمع آثار میراث فرهنگی شهرمان اضافه شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

روز گذشته روزی بود که مردم این شهر در کنار مسئولین با اتحاد و همدلی در کنار یکدیگر حصار های زندان را شکستند و از این بنای تارخی در قلب سمنان رونمایی کردند.

,

کاروانسرای تاریخی شاه عباسی در ضلغ جنوب شرقی میدان سعدی میدان مرکزی شهر سمنان قرار دارد و با داشتن ظرفیت و جذابیت تاریخی، در صورت مرمت و تبدیل آن به بخشی از گذر فرهنگی، قابلیتی مهم برای توسعه گردشگری شهر سمنان محسوب می شود.

,

سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در این آیین ضمن قدردانی از تلاش همه دلسوزان و دست اندر کاران در این اقدام ارزشمند گفت: این اتفاق بزرگ به در خواست رئیس جمهور و با وفاق و همدلی مردم سمنان و اهلی رسانه و مسئولین رقم خورد و از مطالبات به حق مردم این شهر بود.

,

وی در ادامه افزود: بعد زا صنعت خودرو سازی صنعت گردشگری دومین صنعت پر بازده  است و هدف ما تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد و استفاده از ظرفیت بیش از ۱۵ میلیون مسافر و زائرین حرم امام رضا(ع) است.

,

هاشمی با اشاره به بیش از ۳۰کاروانسرا در مسیر طولانی استان سمنان، افزود: در این مسیر ۲ شهر نمونه گردشگری و ۴۰ نقطه هدف گردشگری  نیز وجود دارد که می‌تواند نتیجه مطلوبی در جذب گردشگران داشته باشد.

,

وی افزود: تلاش‌ها برای اصلاح مسیر راه آهن در محوطه باستانی تپه حصار و ثبت جهانی آن نیز به منظور توسعه گردشگری در دستور کار است.

,

وی در نهایت با بیان اینکه نبود زیر ساخت های گردشگری در داخل استان از آسیب های جدی است، ابراز کرد: در استان سمنان به ازادی هر ۱۰ نفر یک سپر مارکت وجود دارد که از استاندارد های جهانی نیز بالاتر است و لذا می طلبد با جذب گردشگر از این ظرفیت استفاده و توجیه اقتصادی انجام شود.تا ماندگاری مسافرین بیشتر و تلفات جاده ای کاهش یابد.

,

امروز در تاریخ سمنان روز ماندگاری است

, امروز در تاریخ سمنان روز ماندگاری است, امروز در تاریخ سمنان روز ماندگاری است,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز با تشکر از همدلی مسئولان ملی و استانی، شهرداری و شورای شهر، مردم، اصحاب رسانه، فعالان گردشگری و انجمن‌های مردم‌نهاد، گفت: امروز روز باشکوهی است و در تاریخ سمنان روز ماندگاری خواهد بود.

,

امیر کرم‌زاده با بیان اینکه مردم با حمایت از احیای کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان، نشان دادند که فرهنگ و آثار تاریخی خود را دوست دارند، افزود: امروز روز باشکوه توسعه میراث‌فرهنگی سمنان است.

,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به اینکه به برکت دولت مردمی اتفاقات بزرگی در عرصه فرهنگ و هنر در حال انجام است، گفت: با همدلی در استان در حوزه‌های مختلف اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

,

علی همتی رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز گفت: احیای کاروانسرا، افتخار بزرگی برای سمنان است و تمامی مسئولان و سرمایه‌گذار پروژه که این روز بزرگ را برای سمنان رقم زدند، قابل قدردانی هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه