اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد:

۱۱ سپتامبر، بهانه آمریکا برای افزایش تروریسم در جهان

۱۱ سپتامبر، بهانه آمریکا برای افزایش تروریسم در جهان
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا که خود پرورش‌دهنده تروریست‌ها است، به بهانه ۱۱ سپتامبر تروریسم را در جهان افزایش داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بشیر اسماعیلی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره حادثه ۱۱ سپتامبر و تبعات آن بر جهان، اظهار کرد: بعد از حادثه به ظاهر ۱۱ سپتامبر که آمریکایی‌ها به این بهانه به افغانستان و عراق لشکرکشی کردند، دولتمردان آمریکا در برهه‌های خاص چند هدف را دنبال کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: نخستین هدف آمریکایی‌ها این بود که به بهانه مقابله با القاعده و طالبان به افغانستان حمله ببرد و شبکه‌های تروریستی را در این کشور تقویت کند.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: اما طالبان نه‌ تنها شکست نخورد، بلکه بر افغانستان مستولی یافت و این شکست آمریکا را رقم زد.
,
 
,
اسماعیلی یادآور شد: آمریکا بعد از اشغال عراق با هم‌دستی انگلستان به عراق لشکرکشی کرد و دچار بحران مالی سال ۲۰۰۸ میلادی شد، بحرانی که اقتصادی جهانی را دچار دگرگونی کرد.
,
 
,
وی تصریح کرد: جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا دوباره «وضعیت اضطرار ملی» را یک سال تمدید کرد تا به قول خودشان با تروریست‌ها مقابله کنند، در حالی که آمریکا خود پرورش‌دهنده تروریست‌ها است.
,
 
,
این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه توضیح داد: آمریکا در حالی برای مقابله با گروه‌های تروریستی به افغانستان و عراق لشکر کشید و نه‌ تنها به مردم این کشورها کمکی نکرد، بلکه گروهک‌های تروریستی را پرورش داد.
,
 
,
اسماعیلی تبیین کرد: ایجاد گروهک تروریستی داعش در راستای همان سیاست‌هایی بود که آمریکایی‌ها بعد از ۱۱ سپتامبر طراحی کرده بودند و در نهایت این گروهک تروریستی به جان خود آمریکایی‌ها و همپیمانانش در اروپا افتاد.
,
 
,
وی مطرح کرد: آمریکا بعد از ۱۱ سپتامبر به بهانه مقابله با تروریسم حتی حقوق مردم خود را نیز از بین برد و هزینه‌ها را از جیب مردم صرف جنگ در نقاط مختلف دنیا کرد و لشکرکشی آمریکا به کشورهای مختلف نه‌ تنها جایگاه این کشور را ارتقاء نداد، بلکه آمریکا اکنون بیش از هر زمان دیگری منفور شده است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه