اخبار داغ

تفضلی کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با دانا؛

برگ برنده ایران غنی سازی است/ برجام نهایی شده اما غرب فرافکنی می کند

برگ برنده ایران غنی سازی است/ برجام نهایی شده اما غرب فرافکنی می کند
استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با بیان اینکه برگ برنده ایران غنی سازی است، گفت: اگر دوتا رابطه انسانی را هم مقایسه کنید طرفی که قوی تر است امتیاز مثبت تری می‌خواهد از طرف مقابل خود بگیرد و طرفی هم که ضعیف تر می شود مجبور است یا بپذیرد یا به یک سری تحریم و درگیری فیزیکی دیگر تن بدهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرانسه، آلمان و انگلیس روز شنبه در بیانیه‌ای از خواسته ایران در مذاکرات احیای برجام مبنی بر این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحقیقاتش درباره ذرات اورانیوم یافت‌شده در سه سایت هسته‌ای ایران را به پایان برساند، ابراز نارضایتی کرده و مدعی شدند که این خواسته مذاکرات را به خطر می‌اندازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
تروئیکای اروپایی در این بیانیه آورده‌اند: این خواسته آخر، تردیدهایی جدی درباره مقاصد و تعهدات ایران نسبت به نتیجه‌ موفقیت‌آمیز برجام ایجاد می‌کند. موضع ایران با تعهدات قانونی الزام‌آور ایران مغایرت دارد و چشم‌انداز احیای برجام را به خطر می‌اندازد.
,
 
,
یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از تروئیکای اروپا به دلیل صدور بیانیه خود و اتخاذ موضعی قوی در رابطه با مذاکرات احیای برجام قدردانی کرد و مدعی شد: ما در ماه‌های اخیر، گفت‌وگوهای محتاطانه و فشرده‌ای با آنها داشتیم و اطلاعاتی به‌روز درباره فعالیت‌های ایران در سایت‌های هسته‌ای‌اش به آنها ارائه کردیم.
,
 
,
لاپید همچنین با اشاره به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حصول توافق احیای برجام ادعا کرد که به نظر می‌رسد این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.
,
 
,

برگ برنده ایران غنی سازی است

,
حسین تفضلی کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی دانا در واکنش به این بیانیه گفت: حق و ناحقی در این قضیه وجود خارجی ندارد و واقعیت این است که قدرت تعیین کننده است و آن طرفی که برگ برنده بیشتری دست خود دارد، فشار بیشتری را وارد می کند و طرفی هم که برگ برنده کمتری دارد، کمتر می تواند فشار وارد کند. 
,
 
,
استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز با بیان اینکه برگ برنده ایران غنی سازی است، اظهار داشت: اگر دوتا رابطه انسانی را هم مقایسه کنید طرفی که قوی تر است امتیاز مثبت تری می‌خواهد از طرف مقابل خود بگیرد و طرفی هم که ضعیف تر می شود مجبور است یا بپذیرد یا به یک سری تحریم و درگیری فیزیکی دیگر تن بدهد.
,
 
,
تفضلی افزود: واقعیت این است که در شرایط فعلی نظام های سیاسی هستند که با هم درگیر هستند. یک سری نظام های سیاسی در غرب می گویند نظام جمهوری اسلامی ایران چارجوب هایی که ما به آن اعتقاد داریم انجام نمی دهند و  آنها نیز معتقد هستند ایران چارچوب های آن ها را انجام نمی دهند.
,
 
,
این کارشناس علوم سیاسی و روابط بین الملل ادامه داد: دو نظام سیاسی با هم درگیر هستند که اگر ما به دنبال این باشیم که کی حق دارد و کی ناحق به بیراهه رفته ایم.
,
 
,
وی تصریح کرد: وقتی آمریکا قسمتی از هزینه سنگین سازمان ملل را تقبل کرده و پرداخت می کند پس خواسته خود را به سازمان ملل دیکته می کند. در خصوص آژانس هم همین طور است. وقتی آژانس در آمد ندارد و پول و تشکیلات آن را اسرائیل پرداخت می کند، در واقع می توانند گلوگاه را تنگ کند.
,
 
,

آژانس و سازمان های فراملی برمبنای تفکر لیبرالیسم شکل گرفته اند

,
 
,
استادیار علوم سیاسی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد:‌ آژانس و سازمان های فراملی برمبنای تفکر لیبرالیسم شکل گرفته اند نه بر مبنای تفکر شرقی چون اگر غیر از این بود باید شرقی ها بیشتر نفوذ می کردند اما عملا این گونه نیست.
,
 
,
وی افزود: برجام در واقع نهایی شده است اما غرب غلو کرده و به بقیه می گوید نگاه کنید می خواهد ما را با بمب اتم بکشند پس بگذارید من این را خفه کنم تا قبل از اینکه آن ها با بمب اتم شما را نکشته اند. دارند این نمایش را در جهان نشان می دهند و هرچقدر هم ایران کوتاه می آید خواسته بیشتری ارائه می دهند برای اینکه می داند برگ برنده را در دست دارند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه