اخبار داغ

گزارشی از راهپیمایی دلدادگان حسینی؛

شور و حال اربعینی مردم سمنان/فقط به عشق امام حسین آمده ایم

شور و حال اربعینی مردم سمنان/فقط به عشق امام حسین آمده ایم
پیاده‌روی جاماندگان اربعین یک اجتماع مردمی از جنس راهپیمایی است که در بسیاری از شهرهای کشورمان برگزار می شود. در این مراسم، مردمی که توفیق پیاده روی تا کربلای معلی را در روز اربعین نیافته اند در مسیرهای مشخصی و از پیش تعیین شده ای در شهرهای خود اقدام به پیاده‌روی می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ هر ساله خیل عظیم شیفتگان مکتب اهل بیت (ع) در ایام اربعین سید و سالار شهیدان برای زیارت از مرزهای زمینی و هوایی راهی کربلا می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در سال‌های اخیر با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان و اعمال محدودیت های اجتماعی و بهداشتی، برگزاری این اجتماع بین المللی با محدودیت های فراوانی مواجه شد. اما در سال جاری و هم زمان با کاهش آمار مبتلایان، بار دیگر طی توافقات صورت گرفته با کشور عراق برگزاری راهپیمایی بزرگ عاشقان حسین (ع) ممکن شد و با استقبال بی نظیر ۲۰ میلیون نفری مواجه شد.

,

 

,

, ,

از سوی همزمان با حضور گسترده مردم در کربلا در روز اربعین، اجتماع و راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در استان های مختلف کشور برگزار می شور که شاید از جهت ابعاد قابل قیاس با گستردگی حضور مردم در راهپیمایی اربعین نباشد اما از حیث زنده نگه داشتن مکتب عاشورا و اثبات «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» حرکت ارزشمند و درخور توجهی است.

,

مردم سمنان که هفته های گذشته تا کنون با برپایی چندین موکب در شهرستان، میزبان زائران و مسافران کربلا معلی بوده اند؛ اینک به پذیرایی از شرکت کنندگان در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در سمنان کمر همت بسته و در قالب برپایی موکب های فرهنگی و خدماتی دین خود را به اشاعه هرچه بیشتر فرهنگ عاشورایی ادا کرده اند.

,

 

,

, ,

زینب حبیبی از دیگر شرکت کنندگان در راهپیمایی شهر سمنان که به همراه کودک خردسال خود آمده بود؛ اظهار داشت: تنها دلیل حضورم در میان جمعیت راهپیمایان عشق به امام حسین(ع) است و قصد دارم فرزندم از همین ابتدا با این عشق و فرهنگ آشنا شده و بزرگ شود.

,

 

,

اکرم روستایی یکی دیگر از شهروندان سمنانی که به تازگی از سفر کربلا بازگشته، ابراز داشت: با این که در مسیر کربلا پیاده روی کردم اما حس می کنم حضور مردم در پیاده روی روز اربعین به لحاظ سیاسی و مذهبی دارای پیام مهمی است و نباید در خانه‌ نشست.

,

وی افزود: وجود موکب ها در مسیر تداعی کننده پیاده روی اربعین در عراق است و به خصوص موکب های فرهنگی حس معنوی خوبی ایجاد می کنند.

,

 

,

, ,

مرد جوانی که در حال تمیز کردن و زدن واکس به کفش راهپیمایان بود و خواست نامش فاش نشود؛ گفت: به عشق اباعبدالله (ع) و به احترام دلدادگان آن حضرت در این مسیر حضور یافته و در حال خدمت رسانی هستم.

,

روح الله رضاییان مسئول یک موکب خانواگی در مسیر راهپیمایان با اشاره به اینکه قریب به ۸ سال است که در ایام محرم به صورت خودجوش و خانوادگی به پذیرایی از عزاداران امام حسین مشغول می شوند، عنوان کرد: مدت ۲ سال است که در روز اربعین نیز موکب خود را برپا می کنیم.

,

 

,

, ,

آقای رکنی خواه خادم مسجد اباصالح شهر سمنان که در موکب منتظران اباصالح (عج) در حال پذیرایی از عزاداران حسینی بود؛ خاطر نشان کرد: دوست داشتم در این روز و در این لحظه در بین الحرمین باشم اما حالا که توفیق زیارت نصیبم نشد، در اینجا مشغول خدمت رسانی به عاشقان امام حسین شدم.

,

 

,

سعیده همتی معاون امور زنان و خانواده استان سمنان و رئیس کمیته آموزشی و فرهنگی خانواده و بانوان ستاد اربعین استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، بیان کرد: با توجه به نقش و رسالت مهم بانوان کمیته آموزشی و فرهنگی خانواده و بانوان ستاد اربعین استان با همکاری تعدادی است موکبی که در مسیر برپا می شود  ستاد هماهنگی کمیته آموزشی و فرهنگی خانواده و بانوان استان سمنان  با همکاری حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی،سه شنبه های مهدوی، موسسه شمیم عطر ظهور منجی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان اقدام به برپایی موکب بانوانی زینب های زمانه و دختران حاج قاسم و موکب خانواده حسینی کرده است.

,

 

,

, ,

معاون امور زنان و خانواده استان سمنان در ادامه ابراز داشت: موکب دختران حاج قاسم که به دختران خردسال تا جوان  اختصاص دارد یک موکب فرهنگی در زمینه های مختلف با موضوعات روایت داستان، حجاب و عفاف و ... است. همچنین موکب خانواده حسینی با همکاری حوزه علمیه و دانشگاه علوم پزشکی در راستای تحکیم بنیان خانواده و ترویج فرزندآوری با حضور کارشناسان دینی و مامایی به فعالیت می پردازد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه