اخبار داغ

غفلت از ظرفیت بقاع متبرکه در تربت حیدریه؛

وضعیت نابسامان آستان مقدس احمدالرضا(ع)/ گردشگری مذهبی راهکاری برای توسعه پایدار منطقه تربت حیدریه است

وضعیت نابسامان آستان مقدس احمدالرضا(ع)/ گردشگری مذهبی راهکاری برای توسعه پایدار منطقه تربت حیدریه است
آستان مقدس احمدالرضا(ع) در پنج کیلومتری جنوب شهر تربت حیدریه در مسیر تردد میلیون ها زائر حریم قدس رضوی، ظرفیت تبدیل شدن به بارانداز اقتصادی و گردشگری این خطه را دارد که در سایه غفلت مسئولان این روزها وضعیت نابسامانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بقاع متبرکه و امامزادگان دارای ظرفیت های فراوانی برای زیارت و سیاحت دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند،گام نهادن در مسیر سفری که امتدادش مکانی معنوی و فراتر از زیبایی های دنیای مادی باشد تجربه‌ای دلنشین و به یادماندنی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

اکنون گردشگری مذهبی یکی از جذاب ترین ابعاد سفر است که نشاط روحی انسان‌ها را به دنبال دارد و در ایران طرفداران بسیاری دارد.

,

مهاجرت امامزادگان به ایران به دلیل ظلم و ستم حاکمان به ویژه امویان در سال‌های ۶۷ تا ۱۳۲ هجری قمری صورت گرفته و بر همین اساس بیش از هشت هزار بقعه متبرکه و بنای مذهبی در ایران وجود دارد.

,

روستای بوری آباد در5 کیلو متری جنوب شهر تربت حیدریه برسر راه جنوب خراسان قراردارد، دروسط درختان سرو بلند درطرف چپ جاده گنبدی زیبا مشاهده می شود که مربوط به امام زاده سلطان احمد الرضا از نوادگان امام موسی کاظم علیه السلام است.

,

, ,

روستای بوری آباد که بوری اباد و بریاباد هم خوانده می شود با ۱۲۶ خانوارجمعیت در ۵ کیلومتری جنوب غربی شهر تربت قرار دارد، سلسله جبال بزمایه و کوه حسن غول در نقطه ای از جنوب شهر به هم می رسند و راه دشت مه ولات را از تنگه پست خود عبور می دهند، زاویه باز شدن این ارتفاعات همان جایی است که روستای مشجّر بوری آباد بر آن نهاده شده است.

,

باغ وسیع مزار در فصل های خوب سال اطراق گاه زائران و مسافران است، از چهارسوی بارگاه درهایی به باغ مزار گشوده می شود و جز فضای زیر گنبد بیوتات دیگری بر گرد مزار دیده نمی شود .

,

آستان مقدس احمدالرضا علیه السلام در مسیر تردد میلیون ها زائر حریم قدس رضوی قرار دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت کم نظیر غفلت شده و وضعیت نابسامان آن باعث شده تا رغبتی برای زائران و مسافران برای توقف دراین آستان نباشد.

,

, ,

این در حالی است که ارتقا زیرساخت اماکن مذهبی که ظرفیت گردشگری را دارند موجب توسعه منطقه و ایجاد اشتغال پابدار خواهد شد.

,

بولوار منتهی به آستان مقدس احمدالرضا علیه السلام که در جوار جاده اصلی تربت حیدریه واقع شده فرصت خوبی را مهیا کرده که می تواند باعث جذب زائران و مسافران بخصوص در ایام نوروز و تابستان شود که لازمه آن نگاه ویژه مسئولان و حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است تا بتواند این نقطه از جنوب شهر تربت حیدریه را به بارانداز اقتصادی و گردشگری تبدیل کند.

,

اختصاص 10 میلیارد ریال برای آستان مقدس احمدالرضا علیه السلام

, اختصاص 10 میلیارد ریال برای آستان مقدس احمدالرضا علیه السلام,

, ,

حجت الاسلام نوائیان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه تربت حیدریه با بیان اینکه در سال گذشته مبلغ 150 میلیون تومان بمنظور بهسازی این آستان مقدس از محل اعتبارات فرمانداری اختصاص یافته، افزود: همچنین با رایزنی های انجام گرفته هیئت امنا و اداره اوقاف مبلغ 10 میلیارد ریال قول مساعدت از معاونت زیارت استانداری را گرفتیم.

,

وی در خصوص وضعیت نابسامان ورودی آستان گفت: به هر حال هر آبادانی یک ویرانی دارد لذا طبق تصمیم اتخاذ شده قلوه سنگ ها که قبلا  با کمک میراث فرهنگی انجام شده در حال تبدیل شدن به موزاییک فرش می باشد که حدود 500 متر آن انجام شده است.

,

نوائیان بیان داشت: برای بولوار منتهی به امامزاده که راه دسترسی اصلی است هزینه فراوان شده و با جذب اعتبارات جدید ادامه روند کار انجام خواهد گرفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه