اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

سازمان ملل قفل برجام را باز می کند؟

سازمان ملل قفل برجام را باز می کند؟
پس از اینکه درخواست های طرفین برجام به در بسته خورد حالا برخی کارشناسان و مسئولان معتقدند ممکن است در حاشیه اجلاس سازمان ملل قفل برجام باز شود.
[

شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آمریکا و ایران در هفته‌‌‌های اخیر موفق نشدند با پاسخ‌‌‌های خود به متن ۳۵ صفحه‌‌‌ای پیشنهادی اتحادیه اروپا مذاکرات را به سرانجام برسانند، ایران ماه گذشته ۲۵ مرداد درخواست‌های خود را درباره این پیشنهادات ارسال کرد و آمریکا با گذشت بیش از یک هفته از آن در دوم شهریور ماه پاسخ خود را ارائه کرد. متعاقبا ایران پاسخ خود را به نظرات آمریکا ارائه کرد اما کاخ سفید هنوز پاسخی نداده است. اگر آمریکا قدرت تصمیم‌گیری در این باره داشته باشد و الزامات شکل‌گیری یک توافق پایدار و قابل اتکا را بپذیرد، روند مذاکرات سرعت بهتری می گیرد و توافق نهایی در کوتاه‌ترین زمان حاصل خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,

بررسی درخواست برجام در حاشیه اجلاس ملل راهگشاست

,
 
,
در این راستا، محمد حسن آصفری در گفتگو با دانا با اشاره به سفر رییس جمهور به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: رییس جمهور کشورمان حتما در حاشیه این مجمع با روسای جمهور کشورهای ۱+۴ دیدار خواهد کرد و صحبت هایی را در این باره مطرح خواهند کرد.
,
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: حتما بایستی از این فرصت به دست آمده استفاده کرد تا در سازمان ملل روی موضوعات سیاست خارجه به ویژه در حوزه مسایل توافق هسته ای و برجام هم صحبت شود.
,
وی در ادامه تصریح کرد: اگر فرصت ملاقاتی با روسای جمهور کشورهای اروپایی باشد، حتما این موضوع هم از طرف ما و هم از طرف آن ها دنبال خواهد شد چون  موضوعی اساسی و مهم است که باید زودتر تعیین و تکلیف شود.
,
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: درخواست ها وقتی به صورت رو در رو و شفاف گفته شود خیلی می تواند مسیر را زودتر برای توافق دو جانبه باز بکند.
,
 
,

ایران از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده می‌کند

,
 
,
همچنین کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه درباره احتمال برگزاری دور تازه‌ای از مذاکرات برجامی در حاشیه مجمع عمومی اظهار داشت: حضور علی باقری کنی مذاکره‌ کننده ارشد ایران به همراه رییس جمهور در سفر به نیویورک برای همراهی با هیأت عالی رتبه جمهوی اسلامی ایران است و برنامه تعریف شده‌ای برای گفت‌وگو در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها در چارچوب این نشست و اجلاس وجود ندارد. اما به صورت طبیعی نشست‌های بین‌المللی فرصت خوبی برای برگزاری نشست های سیاسی، انجام مذاکرات بین کشورها و فرصتی برای تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد علاقه کشورهاست و ایران از هر فرصتی برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده می‌کند.
,
 
,

احیای برجام در راستای منافع تمام طرف‌های مذاکرات است

,
دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز روز دوشنبه ۲۸ شهریور اعلام کرد: هنوز تعدادی از مسائل حل‌ نشده در مذاکرات احیای برجام باقی مانده است. به گفته او، احیای برجام در راستای منافع تمام طرف‌های مذاکرات است.
,
 
,
همچنین جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته در رابطه با مذاکرات احیای برجام خاطر نشان کرد: «متاسفانه با توجه به شرایط سیاسی در آمریکا و با توجه به اینکه بسیاری از مسائل همچنان قطعی نشده است، ما در نوعی بن‌‌‌بست مانده‌‌‌ایم.»
,
 
,

هنوز برای احیای برجام دیر نیست

,
البته ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز پنج‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت که هنوز برای احیای برجام دیر نیست که از این اظهارات می‌توان دریافت که آمریکایی‌‌‌ها دست روی دست نگذاشته‌‌‌اند و برخلاف تصور عمومی که ممکن است مذاکرات تا انتخابات میان‌‌‌دوره‌‌‌‌‌‌ای در ماه نوامبر به تعویق بیفتد، شواهد نشان می‌دهد واشنگتن در این برهه زمانی چند هفته‌‌‌ای، برای احیای برجام و مذاکرات تلاش خواهد کرد؛ اما نه به واسطه میانجی‌گری اروپا.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه