اخبار داغ

خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان:

قوه قضائیه با اغتشاشگران برخورد قاطع داشته باشد/ هتک حرمت و تخریب اموال کار مزدوران است

قوه قضائیه با اغتشاشگران برخورد قاطع داشته باشد/ هتک حرمت و تخریب اموال کار مزدوران است
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی گفت: ایجاد اغتشاش، تخریب اموال ملی، دولتی و شخصی مردم و آتش زدن آمبولانس ها کار مزدوران و اجانب است و از مسئولین قوه قضاییه انتظار برخورد قاطع با تمامی این مزدوران را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت؛ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی  نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد؛ ابراز داشت: از همه مسئولین و خادمان مواکب استان که در کشور عراق و همچنین در داخل استان خدمات خالصانه و بی شائبه ای را به زوار و دلدادگان حسینی ارائه دادند؛ قدردانی می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

امام جمعه سمنان ضمن قدردانی از فعالیت کشوری و بین المللی موکب رسانه ای فجر استان سمنان، تأکید کرد: همچنین از مردم مسلمان و عزیز کشور عراق بابت پذیرایی عالی و خالصانه شان از همه زائران و به خصوص زائران ایرانی سپاسگزاریم.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ضمن تبریک این ایام به همه مدافعان عرصه های مختلف جمهوری اسلامی و نیروهای نظامی و انتظامی که در ۸ سال دفاع مقدس جانفشانی کردند؛ تصریح کرد: با ایثارگری این مدافعان ما امروز این اقتدار و افتخار ۸ سال دفاع مقدس را بر پیشانی جمهوری اسلامی داریم.

,

وی افزود: سخنرانی با اقتدار آیت الله رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل، به پشتوانه اقتداری است که در ۸ سال دفاع مقدس رقم خورده است.

,

مطیعی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با پیشکسوتان دفاع مقدس، عنوان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس، دشمن روبرو فقط صدام و صرفاً درگیری میان دو کشور نبود بلکه ما در مقابل استکبار و نظام سلطه جهانی که منافع خود را با پیروزی انقلاب اسلامی از دست رفته می دید و تمام قوا از صدام پشتیبانی می کرد؛ مقاومت و ایستادگی به خرج دادیم و به همین دلیل اهمیت دفاع مقدس از سایر جنگ ها و درگیری های ما بیشتر است.

,

امام جمعه این هفته سمنان در ادامه بیان کرد: اقتدار عظیم و جوشان انقلاب، رهبری امام راحل و خصوصیات برجسته مردم ایران باعث شد که تهدیدهای استکبار برای ما به فرصت تبدیل شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان این که حقایق و درس های بسیاری از دفاع مقدس آموخته ایم، خاطر نشان کرد: باید این تجربه ها را عملی کنیم و الحمدلله در حال حاضر مسئولین ما به دنبال عملی کردن این تجارب و درس ها هستند.

,

خطیب جمعه این هفته سمنان در ادامه بیان کرد: دفاع مقدس به ما یاد داد که برای پیروزی بر دشمنان و کسانی چشم طمع به کشور و انقلاب دارند؛ تنها راه پیروزی مقاومت و ایستادگی است نه تسلیم.

,

وی با اشاره به توصیه رهبر انقلاب مبنی بر تبیین آنچه در دفاع مقدس گذشته است برای نسل جوان، عنوان کرد: از همه پیشکسوتان در این عرصه تقاضا داریم با بیان حقایق دفاع مقدس، جوانان را با آگاهی بخشی و بصیرت افزایی بیمه کنند.

,

مطیعی با اشاره به اهمیت حضور رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار داشت: این که در فرصت کوتاهی حقایقی توسط جمهوری اسلامی بازگو شود که دشمن با امپراطوری رسانه ای خود مانع از رسیدنش به گوش جهانیان می شود؛ بسیار مسئله درخور توجهی است و نشست های دوجانبه و چند جانبه آیت الله رییسی با سایر کشورها و رسانه های بین المللی در یک بازه کوتاه و ارائه مسائل و مشکلات موجود و راهکارهای جمهوری اسلامی در حل این مسائل، گواه این اهمیت است.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان افزود: رئیس جمهور با حضور در اجلاسیه و مصاحبه ها مباحث مهمی همچون عدالت محوری نظام اسلامی، مقابله با تبعیض و مقابله با کشتار فلسطینیان و سایر کشورها را عنوان کردند.

,

امام جمعه این هفته سمنان در ادامه بیان کرد: این که  رئیس جمهور بتواند در یک کشور میزبان که قاتل شهید سلیمانی نیز است با بالا آوردن عکس شهید سلیمانی عنوان کند که ما به دنبال احقاق خون شهید سلیمانی بوده و پیگیری حقوقی را در این خصوص انجام می دهیم؛ مسئله بزرگ و قابل توجهی است.

,

وی با اشاره به این که ایران سال ها در انتظار عضویت دائم در سازمان همکاری شانگهای بوده است؛ اذعان داشت: عضویت دائم ایران در این سازمان یک برگ برنده اقتصادی و سیاسی برای کشور است.

,

مطیعی با تبریک به معلمان و دانش آموزان بابت بازگشایی حضوری مدارس، تصریح کرد: امیدواریم با زحمات معلمان و مدیران، دانش آموزان که کادر مورد نیاز انقلاب اسلامی هستند به نحو احسن تربیت شوند.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره اغتشاشاتی که هنجارشکنان به بهانه فوت یک دختر جوان ایجاد کردند؛ اظهار داشت: هیچ مسلمانی از فوت این دختر جوان خوشحال نیست و قوه قضاییه و دولت در حال پیگیری این مسئله هستند تا اگر تعمد یا قصوری صورت گرفته به طور جد پیگیری شود.

,

امام جمعه سمنان در ادامه بیان کرد: استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل همواره به دنبال استخدام مزدوران، منافقین، سلطنت طلبان، کوموله و اراذل برای مقابله با جمهوری اسلامی بوده و این شیوه جدیدی نیست و اکنون هم با آموزش عده ای، قصد دارد امنیت و سلامت نظام جمهوری لسلامی را بر هم زند.

,

وی با اشاره به برنامه های کوتاه مدت استکبار در مخدوش کردن درخشش جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی و سیاست خارجی در روزهای اخیر از طریق ایجاد اغتشاشاش در کشور، گفت: علاوه بر این مسئله دشمن به دنبال برنامه بلند مدتی برای پرونده سازی های متعدد علیه جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی است.

,

مطیعی افزود: هیچ ایرانی  و مسلمانی به خود اجازه نمی دهد به مقدسات، قرآن، پیامبر، پرچم کشور، مساجد، بسیج، نیروی انتظامی که حافظان این کشور هستند، شهدا، خانم های محجبه و رهبر انقلاب هتک حرمت کند و نمی توان نام ایرانی اصیل و مسلمان بر افرادی که چنین اعمالی را مرتکب شدند؛ گذاشت.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه بیان کرد: ایجاد اغتشاش، تخریب اموال ملی، دولتی و شخصی مردم و آتش زدن آمبولانس ها کار مردم عادی نبوده و کار مزدوران و اجانب است و از مسئولین قوه قضاییه انتظار برخورد قاطع با تمامی این مزدوران را داریم.

,

امام جمعه سمنان در پایان گفت: از همه جوانان، دانش آموزان و دانشجویان فرهیخته عزیز می خواهم  با دقت و بصیرت، دام های استکبار را شناخته و در زمین دشمن وارد نشوند.

,

 

,

به گزارش مرآت، بیانیه ای به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس توسط سرهنگ نوروزی  فرمانده مرکز آموزش پدافند هوایی ارتش به نمایندگی از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان  قرائت شد.

, به گزارش مرآت,

همچنین پس از فریضه عبادی-سیاسی نماز جمعه سمنان، نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی اعتراض و برائت خود را نسبت به حرکات هنجار شکنانه اغتشاشگران ابراز داشته و از نیروی انتظامی حمایت کردند.

,

در پایان بیانیه ای با همین مضمون در جمع افراد حاضر در راهپیمایی قرائت شد.

,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه