اخبار داغ

جیکوب لودوچفسکی:

مقامات لهستان خود را برای تهدید اتمی احتمالی آماده می‌کنند

مقامات لهستان خود را برای تهدید اتمی احتمالی آماده می‌کنند
سخنگوی شهرداری ورشو گفت که مقامات لهستانی خود را برای یک تهدید اتمی احتمالی آماده می‌کنند. با این حال، به گفته وی در حال حاضر، «احتمال چنین حادثه‌ای پایین است.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راشاتودی، مارِک پلسنیار، رئیس انجمن ملی پرسنل آموزشی و مدیریتی لهستان، اعلام کرد که از آموزگاران خواسته شده تا در صورت لزوم، برای کمک به جلوگیری از مسمومیت رادیواکتیو، بین دانش‌آموزان قرص پتاسیم یدید توزیع کنند.

پلنسیار همچنین اضافه کرد که برخی نیز دستور دارند که ظرف مدت ۶ ساعت از اعلام هشدار، قرص‌ها را بین دانش‌آموزان توزیع کنند.

جیکوب لودوچفسکی، سخنگوی شهرداری ورشو، در گفت‌وگو با یک نشریه لهستانی گفت که مقامات این کشور خود را برای یک تهدید اتمی احتمالی آماده می‌کنند. با این حال، به گفته وی در حال حاضر، «احتمال چنین حادثه‌ای پایین است.»

لهستان و اوکراین مرز مشترک دارند و وزیر کشور لهستان هفته گذشته اعلام کرد که پس از انتشار گزارش‌ها درباره وقوع درگیری در نزدیکی نیروگاه اتمی زاپروژیا در جنوب اوکراین، قرص‌های پتاسیم یدید به اداره‌های آتشنشانی هر منطقه ارسال شده است.

پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه ۱۴۰۰)، نیروهای روسیه به فاصله کوتاهی کنترل زاپروژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا را به دست گرفتند. مسکو و کی‌یف از آن زمان تاکنون یکدیگر را به بمباران این نیروگاه متهم کرده‌اند.

مقامات شهر انرهودار که در مجاورت این نیروگاه واقع شده، هفته گذشته اعلام کردند که سیستم خنک‌کننده نیروگاه پس از بمباران آسیب دیده است.

منطقه زاپروژیا که هم‌اکنون در اختیار نیروهای روسیه است، در بین اراضی است که برای الحاق به مسکو، از دیروز (جمعه) اقدام به برگزاری همه‌پرسی پنج روزه‌ای کرده‌است. اوکراین و غرب، با ادعای غیرقانونی بودن این همه‌پرسی، اعلام کرده‌اند که نتیجه آن را به رسمیت نخواهند شناخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه