اخبار داغ

به بهانه آغاز فصل چهارم «نون خ»؛

لیست همه سریال‌های چند فصلی تلویزیون

لیست همه سریال‌های چند فصلی تلویزیون
به بهانه تولید فصل چهارم سریال طنز و کمدی «نون خ» مروری کوتاه داشته ایم به سریال هایی که به فصل های چهار و پنج رسیده اند و چند سالی است تماشاگران این سریال ها به اجبار، از روی عادت و یا مشتاقانه این مجموعه ها را دنبال می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال «نون‌خ» در خرداد ماه با انتشار عکسی از خودش به همراه سعید آقاخانی از آغاز پیش‌تولید این سریال خبر داد و قرار شد بعد از ایام ماه صفر تصویربرداری فصل چهارم این سریال کمدی آغاز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سریال, نون‌خ, سریال,

پیش از این مهدی فرجی از حضور حسن معجونی و حمیدرضا آذرنگ در فصل چهارم این سریال خبر داده بود. آذرنگ در فصل دوم «نون خ» با بازی در نقش «خلیل» تحسین بسیاری را به همراه داشت و خیلی ها از نبود این شخصیت در فصل سوم سریال گلایه کرده بودند.

,

تاکنون سه فصل از مجموعه «نون خ» به کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول سیما ساخته شده است. «نون خ 1» نوروز 98 از شبکه یک سیما روی آنتن رفت. سری دوم این مجموعه طنز نیز سال 1399 پخش شد و «نون خ 3» نوروز 1400 از شبکه اول پخش شد و حالا قرار است فصل چهارم این سریال پربیننده برای نوروز و رمضان 1402 به آنتن برسد.

,

به بهانه تولید فصل چهارم این سریال طنز و کمدی مروری کوتاه داشته ایم به سریال هایی که به فصل های چهار و پنج رسیده اند و چند سالی است تماشاگران این سریال ها به اجبار، از روی عادت و یا مشتاقانه این مجموعه ها را دنبال می کنند.

,

, ,

پایتخت

, پایتخت,

رکورد دار سریال های چند فصلی بدون اغماض به مجموعه پر طرفدار «پایتخت» می رسد؛ سریالی که فصل نخست آن در سال 90 شروع شد و تا 6 فصل، تماشاگران فراوانی نورورز هر سال منتظر پخش فصل جدید این مجموعه طنز نمایشی بودند و یکی از عوامل موفقیت این سریال تیم ثابتی بود که در این 6 فصل مانند یک خانواده پای کار این سریال بودند.

,

سیروس مقدم که مدیر تولید و برنامه ریزی سریال امام علی(ع) را در کارنامه کاری خود داشت، با ساخت یکی دو سریال برای شبکه پنج وارد چرخه سریال سازی شد؛ اما تماشاگران حرفه ای تر رسانه ملی او را با سریال «پلیس جوان» شناختند. سریالی که شهاب حسینی را برای مخاطبان تلویزیونی از قامت مجری به عنوان یک بازیگر معرفی کرد. اما مقدم با سریال های «ریحانه و مزرعه کوچک» کم کم کار خود را تثبیت کرد تا زمان به پخش سریال «نرگس» رسید و تماشاگران زیادی هر شب منتظر پخش این سریال بودند. «رستگاران، چاردیواری و زیر هشت» پیش از شروع فصل نخست «پایتخت» از جمله سریال های پربیننده مقدم و تیم حرفه ای بود.

,

نوروز 1390 شروع پادشاهی سریال «پایتخت» در قلمرو تلویزیون بود و تا یک دهه این پیشتازی ادامه داشت؛ هرچند ساخت سری ششم این مجموعه باحواشی بسیاری همراه بود و همین باعث شد تا ساخت فصل های بعدی پایتخت با اما و اگرهای فراوانی مواجه شود؛ محسن تنابنده به عنوان طراح قصه های این مجموعه با بازی در نقش «نقی معمولی» سال هاست که در بین جامعه با همین نام شناخته و معرفی می شود. در کنار او ریما رامین فر در نقش «هما»، احمد مهران فر در نقش «ارسطو عامل»، علیرضا خمسه در نقش «بابا پنجعلی» و سارا و نیکای دو قلو، نقش های اصلی این سریال را برعهده دارند و در کنار آنها نقش هایی مانند «فهیمه، رحمت، بهبود و بهتاش فریبا، رحمان و رحیم» و بسیاری دیگر از بازیگرانی که به عنوان میهمان یک فصل و یا بیشتر با پایتختی ها به مخاطب آشنا و به تدریج جزئی از بازیگران اصلی و جدانشدنی این مجموعه شدند.

,

, ,

بچه مهندس

, بچه مهندس,

داستان «جواد جوادی» به عنوان پسر بچه ای یتیم که قرار است در پرورشگاه بزرگ شود و اتفاقاتی که برای او می افتد تا تبدیل یه یک نابغه و نخبه علمی می شود، خط داستانی مجموعه سریالی به نام «بچه مهندس» بود که فصل اول آن در ماه رمضان 97 از شبکه دوم سیما به آنتن رسید و همین باعث شد تا فصل های بعدی این مجموعه تا فصل چهارم و با برچسب سریال ماه رمضانی در سال های بعدی پخش شود.

,

فصل اول این مجموعه توسط سجاد ابوالحسنی به نگارش درآمد و سه فصل بعدی را حسن وارسته نویسندگی کرده است. همان طور که فصل اول تا سوم بچه مهندس را علی غفاری کارگردانی می کند و هدایت فصل چهارم به احمد کاوری می رسد؛ این جابجایی عوامل اصلی در بازیگر نقش اصلی این مجموعه نیز اتفاق می افتد؛ یونا تدین بازیگر نقش کودکی جواد، مانی رحمانی بازیگر نقش نوجوانی جواد در فصل دوم و روزبه حصاری در فصل سوم این مجموعه، ایفاگر نقش دوران جوانی جواد را بازی می کند. اما به یکباره در فصل چهارم محمدرضا رهبری جایگزین روزبه حصاری می شود تا تماشاگر دچار یک گسست تصویری شخصیتی شود.

,

فرهاد قائمیان، عباس جمشیدی فر، پرویز پورحسینی، سوگل طهماسبی، سیاوش چراغی پور، سیما تیرانداز از بازیگران چهره این مجموعه نمایشی هستند.

,

, ,

از سرنوشت

, از سرنوشت,

ماجرای دو دوست به نام های «هاشم و سهراب» که از دوران بچگی در پرورشگاه بزرگ شده اند و رویای این را دارند که برای خودشان کارگاه و کارخانه ای بزرگ تاسیس کنند و پولدار شوند و در این مسیر پر پیچ و خم، از کودکی تا نوجوانی و جوانی اتفاقات زیادی برای آنها می افتد که همه آنها باعث شده تا بینندگان شاهد 4 فصل از این سریال باشند.

,

سید محمدرضا خردمندان فصل های اول، سوم و چهارم این مجموعه را کارگردانی کرده و اکبر تحویلیان تهیه کنندگی این چهار فصل را برعهده داشته است؛ علیرضا بذرافشان نیز هدایت و کارگردانی فصل دوم از سرنوشت را در کارنامه کاری خود دارد.

,

دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، علیرضا آرا، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، حبیب دهقان نسب، حسین پاکدل از جمله بازیگران مطرح این مجموعه نمایشی هستند.

,

به جز سریال هایی که ذکر شد، مجموعه های طنز و غیر کمدی موفق و پر بیننده ای مانند زیر خاکی، ستایش، لیسانسه ها، زیر آسمان شهر، دودکش و گاندو نیز در این فهرست جای دارند که ما در این گزارش به سراغ سریال هایی رفتیم که همگی بالاتر از سه فصل تولید داشته اند.

,

بیشتر بخوانید؛

, بیشتر بخوانید؛, بیشتر بخوانید؛,

تصمیمی که شاید «خانه امن» را ویران کند

, تصمیمی که شاید «خانه امن» را ویران کند, تصمیمی که شاید «خانه امن» را ویران کند,

چه سریال هایی بعد از ماه صفر به آنتن می رسند؟

, چه سریال هایی بعد از ماه صفر به آنتن می رسند؟, چه سریال هایی بعد از ماه صفر به آنتن می رسند؟,

مصطفی پورکیانی

, مصطفی پورکیانی, مصطفی پورکیانی,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه