اخبار داغ

کارشناس مسائل منطقه:

عضویت دائم ایران در شانگهای برای آمریکا گران تمام شد

عضویت دائم ایران در شانگهای برای آمریکا گران تمام شد
حسن دانایی‌فر گفت: عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای علاوه بر دور زدن تحریم‌ها می‌تواند کشورمان را به قدرت برتر منطقه تبدیل کند و این موضوع برای آمریکا گران تمام شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن دانایی‌فر، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل شرایط منطقه پس از عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای اظهار کرد: ایران با روی کار آمدن دولت سیزدهم موفقیت‌های بسیاری در منطقه و جهان پیدا کرد و یکی از این موفقیت‌ها عضویت دائم ایران در سازمان شانگهای بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران‌نیوز,
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به بهانه برجام ارتباط خود را با دنیا منفعلانه حفظ کرده بود، اما با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی سیزدهم این تعاملات به صورت بسیار جدی دنبال شد و ایران با دولت‌های منطقه ارتباطات جدی‌تری برقرار کرده است.
,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه تاکید کرد: یکی از این موقعیت‌های بسیار خوب دائمی کردن حضور ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که کشورمان از این موقعیت به بهترین شکل استفاده کرد.
,
 
,
دانایی‌فر با توضیح درباره سازمان بین‌المللی شانگهای، متذکر شد: کشورهای عضو این سازمان اقتصادی موظفند با تعاملات اقتصادی وابستگی خود را کمتر کنند.
,
 
,
وی تبیین کرد: البته آمریکا همه تلاش خود را انجام داد تا از عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای جلوگیری کند، چراکه عضویت دائم کشورمان در شانگهای علاوه بر دور زدن تحریم‌ها می‌تواند ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل کند و این موضوع برای آمریکا گران تمام شد.
,
 
,
این کارشناس مسائل منطقه بیان کرد: ایران اکنون برترین قدرت منطقه است و اعضای سازمان شانگهای نیز به این موضوع واقفند که عضویت دائم ایران در این سازمان علاوه بر تراز مثبت اقتصادی کشورها می‌تواند اوضاع اقتصادی اعضا را بهبود بخشد.
,
 
,
دانایی‌فر تشریح کرد: آمریکا برای جلوگیری از حضور دائم ایران در سازمان شانگهای اهداف سیاسی خود را دنبال کرد و در این راستا به اعضای این سازمان فشار آورد که عضویت ایران در سازمان شانگهای را نپذیرند، اما این اتفاق رخ نداد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه