اخبار داغ

بلینکن:

چشم‌ اندازی در کوتاه‌ مدت برای به نتیجه رساندن احیای برجام ندارم

چشم‌ اندازی در کوتاه‌ مدت برای به نتیجه رساندن احیای برجام ندارم
وزیر امور خارجه آمریکا، درباره مواضع ایران در روند احیای توافق هسته‌ای گفت: من هیچ چشم‌ اندازی در کوتاه‌ مدت برای به نتیجه رساندن این کار[احیای توافق هسته‌ای ندارم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در بخشی از گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس، درباره مواضع ایران در روند احیای توافق هسته‌ای مدعی شد: ایران به افزودن مسائل خارج از چارچوب به مذاکرات ادامه داده است که ما هم قرار نیست به سادگی به آن پاسخ مثبت بدهیم. ما توافقی بد را قبول نخواهیم کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 بلینکن با ادعای این که پاسخی که آن‌ها به پیشنهادهای اخیر ارائه شده از سوی شرکای اروپایی ما داده‌اند، گام بزرگی رو به عقب بوده است، گفت: بنابراین، من هیچ چشم‌اندازی در کوتاه‌مدت برای به نتیجه رساندن این کار[احیای توافق هسته‌ای] ندارم.

,

اظهارات بلینکن در حالی مطرح می‌شود که سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران اخیرا در گفت‌وگو با این شبکه آمریکایی درباره موضوع احیای  توافق با توجه به خروج یک‌جانبه واشنگتن از توافق، گفته بود: ما بارها اعلام کردیم که در مذاکرات برای رسیدن به یک توافق خوب و عادلانه و پیگیری رفع تحریم‌ها جدی هستیم. این ادعا(عدم تمایل ایران به بازگشت به برجام) هم از همان ادعاهای بی اساسی است که مطرح می‌کنند. الان مشکل توافق کجاست؟ چه کسی و چه جایگاهی برای توافق مشکل ایجاد کرده است؟ آمریکایی‌ها تصمیم نمی‌گیرند. مسئله خیلی روشن است؛ ما اعلام کردیم که یکی از نکاتی که ضرورت دارد رف‌شکنی آمریکایی‌ها ممکن است برای آنها آسان باشد که خیلی راحت بخواهند پیمان خودشان را نقض کنند و بیایند و راحت بگویند که ما گویا پیمانی را نبستیم. اما به راستی پیمان و میثاق بستن راهکارش همین است؟

,

او همچنین در این باره گفت: ما به دلیل رفتاری که از آمریکایی‌ها تاکنون دیده‌ایم نمی‌توانیم به آن‌ها اعتماد کنیم و لذا اگر تضمین وجود نداشته باشد به آمریکایی‌ها اعتمادی نیست کمااینکه بارها پیمان‌ها را نقض کرده‌اند. اگر ما بتوانیم از این توافق منافع اقتصادی‌مان را تامین کنیم و آنچه که جمهوری اسلامی بر آن تاکید دارد یعنی «رفع تحریم‌های ظالمانه»، «تضمین اعتمادآفرین و اطمینان‌بخش» و «حل و فصل مسائل پادمانی به صورت قطعی» محقق شود یک توافق خوب کاملا امکانپذیر است. ما نشان دادیم هم در مذاکرات صادق هستیم و هم به دنبال یک توافق خوب با رفع تحریم‌ها هستیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه