اخبار داغ

پائیز آبفا خشک‌تر از تابستان؛

قابل توجه مافیای محیط‌زیست؛ کم‌آبی امان یاسوجی‌ها را بریده است

قابل توجه مافیای محیط‌زیست؛ کم‌آبی امان یاسوجی‌ها را بریده است
کم‌آبی و جیره‌بندی امان شهروندان یاسوجی را بریده است تا بحران تابستانه آب به پائیز این شهر هم برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس کمبود آب آشامیدنی، تنش‌های آبی، هدر رفت و شکستگی‌های شبکه در شهر یاسوج موضوعاتی است که رسانه‌های محلی از اواسط بهار در گزارش‌های مختلف به آن می پردازند تا شهروندان در کنار بحران جهانی آب، سوء‌مدیریت را عامل اصلی این کمبود ها ارزیابی کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

کم آبی در تابستان‌های شهر یاسوج پدیده ای آشنا در سالهای گذشته بوده اما ادامه دار بودن این تنش‌ها در پائیز شهروندان را کلافه کرده و در تماس با این رسانه خواستار پیگیری این موضوع هستند.

,

یکی از شهروندان یاسوجی در تماس با خبرنگار ما گفت: یاسوجی ها در تابستان با قطعی و جیره بندی آب مواجه هستند و با این بحران دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما اکنون در فصل پائیز فشار آب آشامیدنی در طول شبانه‌روز بسیار کم و روزانه شاهد قطع آب در مناطق مختلف هستیم.

,

وی ابراز داشت: روزانه به مدت حداقل 7 ساعت در مرکز شهر یاسوج و خیابان های هجرت آب قطع می شود و تانکر های ذخیره در پشت بام هم نمی توانند پاسخگوی نیازمان باشد.

,

این شهروند با گلایه از این وضعیت گفت: نیاز آبی برخی از صنوف به گونه ای است که قطعی آب می تواند دردسرساز شود و باید ادعا کرد که آبفا از بی آبی مردم را رنج می دهد.

,

متاسفانه کم توجهی سازمان های مسئول در قبال تامین آب در برخی از مناطق و محله های شهر یاسوج همچون، امامت ها، شهرک جهاد ، شهرک امام حسین ع، شهرک ولایت و حتی مرکز شهر یاسوج و روستا های اطراف باعث شده تا شهروندان ساکن در این محله ها با مشکل مواجه باشند.

,

اگر چه با سیاست گذاری درست می توان از بحران های مختلف عبور کرد اما موضوع آب متفاوت بوده و اگر این کمبود ها ادامه دار شوند می تواند چالش جدی را ایجاد کند، پس شایسته است مسئولان استانی با مدیریت صحیح مصرف و رفع مشکلات آبی خدمت رسانی به مردم را در دستور کار قرار دهند.

,

اعمال تصمیمات و برنامه‌های علمی، احداث سد و مخازن آب برای ذخیره آب باران در پاییز و زمستان، تقسیم بندی آب‌های شهری، افزایش نظارت‌ها و تقویت ضمانت اجرا، حفاظت از کمیت و کیفت منابع آبی موجود از اقداماتی است که از تشدید بحران آب جلوگیری می کند اما همین موضوعات در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد باعث شده تا عده ای منفعت طلب سدی در برابر تامین آب برای مردم باشند.

,

در حاشیه؛ قابل توجه مافیای محیط زیست باشد که این کم آبی شهر یاسوج بنظر می رسد روز به روز بیشتر می شود و از تابستان به پائیز و زمستان نیز خواهد رسید و مردم هروز تشنه تر از دیروز می شوند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه