اخبار داغ

فریدون مجلسی در گفتگو با دانا:

مذاکره با کشورهای خاورمیانه برای جلوگیری از فشارهای غرب و اسرائیل توهم است

مذاکره با کشورهای خاورمیانه برای جلوگیری از فشارهای غرب و اسرائیل توهم است
کارشناس مسائل بین‌ الملل گفت: مذاکره با کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان برای جلوگیری از فشارهای غرب و اسرائیل توهم است و همه چیز کشورهای خاورمیانه منوط به رفع تحریم های ایران است.
[

فریدون مجلسی کارشناس مسائل بین‌ الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با بیان اینکه مذاکره با کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان برای جلوگیری از فشارهای غرب و اسرائیل توهم است، اظهار داشت: همه چیز کشورهای خاورمیانه منوط به رفع تحریم های ایران است و رفع تحریم های ایران از دید آنان ملتزم پذیرش قواعد حقوق بین الملل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با تاکید بر اینکه حکومت ایران خود را از پذیرش قواعد حقوق بین الملل آزاد می داند، گفت: ایران در راه اهداف و نیات خود که آن ها را مقدس می داند، الزامی نمی بیند که به قوانین بین المللی و سازمان ملل تن دهد. سازمان مللی که اسرائیل عضو آن است و تهدید آن به منزله تهدید یک کشور عضور سازمان بین المللی زیر بند ۷ شورای امنیت خواهد رفت که قابل قبول نیست، در حالی که کلیه کشورهای خاورمیانه از یک دید دیگری به قضیه نگاه می کنند.

,

دیپلمات اسبق کشورمان در ادامه بیان کرد: بعد از اینکه ملک عبدالله پیشین سعودی پذیرفت که راه حل، قطعنامه های شورای امنیت، تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین به موازات هم و همچنین غرامت پرداختن به فلسطینی های آسیب دیده باشد، این ها دیگر جزو اصول روابط کشورهای عربی قرار گرفته است.

,

روابط سعودی ها با اسرائیل از دیدگاه جمهوری اسلامی قابل قبول نیست

,

مجلسی با بیان اینکه روابط سعودی ها با اسرائیل از دیدگاه جمهوری اسلامی قابل قبول نیست، عنوان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که سعودی ها با اسرائیل روابط برقرار کردند، هواپیما و پرواز و گردش و رفت و آمد هایی هم دارند که این ها هیچ کدام از دیدگاه جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و عدم پذیرش این موارد هم از دید آنها قابل قبول نیست.

,

وی خاطر نشان کرد: عربستان چندباری روی خوش نشان داد و توسط عراق هم اقداماتی را انجام داد و آن زمانی بود که مذاکرات ایران را در وین جدی تلقی می کرد.

,

تحلیلگر مسائل بین‌ الملل افزود: تا زمانی که رابطه اصولی برای رفع تحریم ها با پذیرش مقررات سازمان بین المللی انرژی اتمی و تفاهم هایی که با ۱+۵ به عمل آمده تحقق پیدا نکند با هیچ کدام از کشورهای عربی نمی توان رابطه درستی داشت.

,

دیپلمات اسبق کشورمان در پایان با اشاره به اینکه عراق هم سعی می کند در این بین ایران را که همسایه غربی خود است نرنجاند، تصریح کرد: آنها هم در این تحریم ها کاملا رعایت می کنند و پرداخت پول های ایران را از نظام سیستم بین المللی قبول نمی کنند. همچنین با عربستان روابط صمیمانه برقرار کرده اند و صادرات نفت خود را با بهره مندی از ممنوعیت صدور نفت ایران به چند برابر صادرات نفت ایران افزایش داده اند و روزانه میلیون ها دلار درآمد دارند و البته شلوغی هایی هم وجود دارد که با همین پول به تدریج آن ها را هم ساکت می کنند و مثل سایر کشورهای عرب خلیج فارس مسیر خود را خواهند رفت اما در این بین جمهوری اسلامی راه و رسم خود را دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه