اخبار داغ

واکنش دو تن از مرجع به اغتشاشات اخیر؛

دشمنان "امنیت و آرامش" مردم را هدف قرار داده‌اند/ صف مردم جداست

دشمنان "امنیت و آرامش" مردم را هدف قرار داده‌اند/ صف مردم جداست
مراجع تقلید با اشاره به اینکه دشمنان "امنیت و آرامش" مردم را هدف قرار داده‌اند مطرح کردند: دشمنان بدانند مردم شریف ایران اسلامی همیشه مدافع اصل نظام و انقلاب بوده و هستند و نسبت به مقدسات خود حساسیت دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، چند روز قبل خبری بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه خانم جوانی که به دلیل پوشش نامتعارف به کلاس‌های توجیهی و آموزشی آسیب‌های اجتماعی نیروی انتظامی ارجاع شده بود، سر کلاس دچار عارضه قلبی شد و به کما رفت.
به محض انتشار این خبر، فضای مجازی و رسانه‌های خارجی و داخلی آکنده از اظهارنظرهای شتابزده، خلاف واقع و اغراق‌آمیز پیرامون فوت این خانم جوان که مهسا امینی نام داشت، گردید. موج سواری جریان اسلام‌ستیز و رسانه‌های خارجی مخالف نظام بر روی حادثه فوت مرحومه مهسا امینی که با همراهی برخی افراد سیاست‌زده در داخل، این حادثه تاسف‌بار را به‌دروغ به ضرب و شتم این د
ختر توسط مأموران پلیس و خودروی گشت ارشاد ارتباط دادند.
اما در این بین سخنان برخی ها در داخل و برخی خود فروخته های خارجی موجب شد تا این اعتراضات به اغتشاش و توهین به ارزش های مذهبی وملی شود و در ادامه هم برخی داعشی ها موجب شهادت ماموران فراجا و بسیجیان در شهرهای مختلف کشور شدند. از همین رو مراجع تقلید بیانیه ای در محکومیت این اقدام صادر کردند که به شرح ذیل می باشد.

دشمنان "امنیت و آرامش" مردم را هدف قرار داده‌اند
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای به اغتشاشات اخیر در کشور واکنش نشان داد‌ که متن بیانیه این مرجع تقلید به این شرح است: در روزهای اخیر که مردم شریف ایران درگیر مشکلات و فشارهای اقتصادی هستند، وقوع یک اتفاق باعث ایجاد نگرانی در ذهن برخی از مردم و منشأ اعتراضات و انتقاداتی شد.

در این میان دشمنان و کینه توزان با همراهی برخی فریب خوردگان با سوءاستفاده از احساسات جوانان، مسیر اعتراضات را منحرف و اقدام به توهین به مقدسات، هتک حرمت نوامیس، تخریب اموال و ریختن خون بی‌گناهان کردند و اسلام، امنیت و آرامش مردم را هدف قرار دادند؛ اما مردم متدیّن و فهیم با حضور آگاهانه، مانند همیشه خیال خام دشمنان را نقش بر آب کردند.

در این مقطع لازم می‌دانم چند نکته و نصیحت پدرانه را متذکّر شوم:

اول: نقد و اعتراض حق مردم خصوصاً جوانان است و با وجود مشکلات و نقائص اگر نسبت به عملکرد مسئولین یا نحوه اجرای برخی قوانین، انتقادی وجود دارد باید همچون موارد دیگر به صورت قانونی و با حفظ انضباط به گونه ای که مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد، ابراز گردد؛ و بر مسئولین نیز لازم است نسبت به این انتقادات گوش شنوا داشته و به حق، به اصلاح امور بپردازند.

دوم: فضای مجازیِ رها و بی‌انضباط، ابزاری خطرناک در برهم زدن آرامش فکری و امنیت اخلاقی و اجتماعی است و با وجود منافع زیاد، آسیب آن دامن‌گیر همه آحاد مردم می شود، از این رو لازم است مسئولین برای سامان دادن به آن تدابیری بیندیشند و مردم دلسوز نیز با بالابردن هوشیاری، مراقب باشند تا خود و خانواده‌هایشان در کنار فواید آن از آسیب های آن در امان بمانند.

سوم: بر همه مسئولان لازم است با شفاف کردن فضا، اطلاع‌رسانی به موقع و بیان خدمات و توانمندی‌ها در کنار خطاها و کاستی‌ها، فرصت را از دروغگویان و کینه‌توزان بگیرند و اعتماد مردم را که یکی از بالاترین پشتوانه‌ها است، جلب کنند.

چهارم: مسئله حجاب از احکام مهم و ضروری دین مبین اسلام است که منافع و برکات زیادی برای جامعه و آحاد آن دارد و زنان و دختران جامعه اسلامی ما نسبت به آن اهتمام دارند، البته اجرای آن در سطح اجتماع نیازمند فرهنگ‌سازی عمیق، فراگیر و پیگیری صحیح دارد و اگر برخی راهکارها یا رفتارها در این مسیر مناسب نبوده، باید به اصلاح آن پرداخت.

پنجم: نیروی انتظامی حافظ امنیت و آرامش جامعه است و تضعیف آن از خطرناک‌ترین اهداف دشمن برای به مخاطره انداختن موجودیت ایران اسلامی است

ششم: دستگاه قضایی می‌بایست به دور از جوسازی و با ملاحظه تمام جوانب، همه اتفاقات اخیر را بررسی و با مقصران در هر پست و مقام و یا جایگاه اجتماعی برخورد قانونی نموده و مردم شریف را در جریان جزئیات قرار دهد.

هفتم: عموم مردم عزیز بدانند که این امّت، کشور و نظام جمهوری اسلامی با این فرهنگ اصیل و استوار، مورد کینه‌ورزی، توطئه و هجوم سراسری دشمنان و منافقان است و تا رسیدن به نقطه پیروزی و غلبه بر نقشه‌های آنان، این دشمنی‌ها ادامه دارد و همچون گذشته استقامت در کنار سعی و کوشش‌ در جهت پیشرفت و قدرتمند شدن کشور ضامن این پیروزی است؛ مسئولین به عنوان خادمان مردم باید در آسان شدن این راه و فراهم کردن موجبات آسایش و رفع مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

در پایان به درگاه الهی خاضعانه دست به دعا بر می‌دارم و از خداوند متعال عزّت اسلام و مردم بزرگوار و متعهد ایران و عموم مسلمانان جهان را مسئلت دارم و علوّ درجات شهدا و جانباختگان وقایع اخیر و صبر و اجر برای خانواده آنها و شفای عاجل مجروحان را از درگاه خداوند منّان خواستارم.

آیت‌الله نوری‌همدانی اهانت آشوبگران ‌به مقدسات را محکوم کرد‌/ صف مردم جداست

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از قم فردا، چند روز قبل خبری بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت مبنی بر اینکه خانم جوانی که به دلیل پوشش نامتعارف به کلاس‌های توجیهی و آموزشی آسیب‌های اجتماعی نیروی انتظامی ارجاع شده بود، سر کلاس دچار عارضه قلبی شد و به کما رفت.
به محض انتشار این خبر، فضای مجازی و رسانه‌های خارجی و داخلی آکنده از اظهارنظرهای شتابزده، خلاف واقع و اغراق‌آمیز پیرامون فوت این خانم جوان که مهسا امینی نام داشت، گردید. موج سواری جریان اسلام‌ستیز و رسانه‌های خارجی مخالف نظام بر روی حادثه فوت مرحومه مهسا امینی که با همراهی برخی افراد سیاست‌زده در داخل، این حادثه تاسف‌بار را به‌دروغ به ضرب و شتم این د
, قم فردا, قم فردا, ، , ،,
,
,
,
, دشمنان "امنیت و آرامش" مردم را هدف قرار داده‌اند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیت‌الله نوری‌همدانی اهانت آشوبگران ‌به مقدسات را محکوم کرد‌/ صف مردم جداست ,

همچنین در این  خصوص ‌آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید طی بیانیه‌ای اهانت به مقدسات را محکوم کرد‌ و با تمجید از روحیه انقلابی مردم ایران تاکید کرد‌ که بر مسئولان لازم است به خواسته های مردم گوش دهند و مشکلات آنها را حل کنند.

,

در متن ‌بیانیه این مرجع تقلید آمده است: بار دیگر عده‌ای افراد معدود با سوء استفاده از احساسات پاک عده ای از مردم ایران اسلامی به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام وامکان مقدس اهانت کردند و این امر موجب تأثر و تأسف شد.

,

وی افزود: دشمنان بدانند مردم شریف ایران اسلامی همیشه مدافع اصل نظام و انقلاب بوده و هستند و نسبت به مقدسات خود حساسیت دارند لذا وضع اینگونه افراد از صف مردم جداست و هیچگاه مردم خواهان تخریب بیت‌المال و اهانت به مقدسات و ایجاد ناامنی نیستند.

,

آیت الله نوری همدانی در این بیانیه خطاب به مسئولان گفت: بر مسئولان لازم است که به خواسته های مردم گوش دهند و مشکلات آنها را حل کنند و نسبت به حقوق آنان حساس باشند و باید توجه داشته باشند که حضر امیر علیه السلام فرمودند: ستون دین همین مردم هستند و این مردم بودند که در راه انقلاب از جان و مال خود گذشتند و همچنان پای آرمان امام و انقلاب ایستاده اند و هرگونه اهانت به مقدسات و تعرض به حقوق مردم عزیز و بیت المال محکوم است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه