اخبار داغ

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه:

ساختمان مرکزی آتش نشانی تربت حیدریه ایمن نیست/تجهیزات آتش نشانی فقط تا دو طبقه ارتفاع را خدمات می‌دهد

ساختمان مرکزی آتش نشانی تربت حیدریه ایمن نیست/تجهیزات آتش نشانی فقط تا دو طبقه ارتفاع را خدمات می‌دهد
چوپان با بیان اینکه ۹۰ درصد ساختمانهای این شهر که قبل از سال ۹۵ بدون تاییدیه و نظارت آتش نشانی ساخته شده ناایمن هستند، گفت: یکی از این ساختمان ها ایستگاه مرکزی آتش نشانی است که طبق اعلام کارشناس رسمی دادگستری باید تخریب شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عظیم چوپان، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر  سه ایستگاه آتش نشانی با ۸ ماشین عملیاتی و دو خودروی پشتیبانی و ۵۷ نیروی عملیاتی در این  در حوزه های مختلف خدمت رسانی می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۴۹۰ اطفای حریق، ۲۳۰ مورد امداد و نجات، ۱۰ مورد چاه افتادگی،۲۰ مورد بیرون آوردن اشیای حلقوی  توسط سازمان آتش‌نشانی انجام شده  و تماس های تلفنی نیز حدود ۳۲ هزار و ۲۲۰ مورد که ۳۲۰۰ مورد آن مزاحمت بوده است.

,

چوپان بیان داشت: در تجهیزات اولیه در حد مطلوب هستیم و خرید کپسول های تنفسی وکلاه های ایمنی استاندار و کمپرسور شارژ و لباس غواصی انجام شده اما در مجموع این تجهیزات دو طبقه ساختمان را بیشتر پاسخگو نیست اما پرسنل آتش نشانی از طریق راهروها و راه پله ها برای اطفای حریق و نجات جان همشهریان با از خود گذشتگی خدمت می کنند.

,

رییس سازمان آتش نشانی مهمترین تجهیزات مورد نیاز را نردبان ۳۲ متری عنوان کرد و افزود: قیمت خرید این نردبان با امکاناتش۳۰ میلیارد تومان است که این مبلغ یک دهم بودجه شهرداری در سال‌جاری است و خوشبختانه وزارت کشور پارسال از محل منابع درآمدی بحران مصوبه ای برای ماشین های نردبان دارد که در خراسان رضوی پارسال این نردبان با توجه به جمعیت و ساختمانهای مرتفع به نیشابور اختصاص یافت و امسال پیگیر هستیم اگر این سرفصل باز شود این خودرو به شهرستان تربت حیدریه اختصاص یابد.

,

وی بیان داشت: خودروهای سازمان آتش نشانی تربت حیدریه  اغلب مدل ۸۵ و از قدمت بالایی برخوردار هستند و با توجه به تحریم ها اگر مشکلی برای خودروها رخ دهد برای تعمیرات با چالش روبرو می شویم.
 
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تربت حیدریه گفت: با توجه به تعدد غرق شدگی ها در این هطه، دو نفر از پرسنل غواصی را تا دو ستاره آموزش دیدند و دو ست لباس غواصی نیز با هزینه بری ۲۰۰ میلیون تومان خریداری شده  که بعد از مشهد دومین شهری هستیم که می توانیم خدمات غرق شدگی را ارایه کنیم.

,
,
,

وی عمده مشکل آتش نشانی را فرسودگی ساختمانها عنوان کرد و گفت: ۹۰ درصد ساختمانهای این شهر که قبل از سال ۹۵ بدون تاییدیه و نظارت آتش نشانی ساخته شده ناایمن هستند که یکی از این ساختمان ها ایستگاه مرکزی آتش نشانی است و طبق اعلام کارشناس رسمی دادگستری باید تخریب شود.

,

وی اضافه کرد: زمین ایستگاه شماره چهار را خیری در خیابان آبشار اهدا کرده اما با توجه به وسعت کم زمین هنوز ساخت ایستگاه شروع نشده و امیدواریم برای تأمین مایقی زمین به نتیجه برسیم و با آمادگی که چند خیر برای ساخت کار به ما اعلام کردند کار را اغاز کنیم.

,

چوپان اظهار کرد: اولویت نخست سازمان اتش نشانی پیشگیری و آموزش است که در حوزه پیشگیری بازدید های مختلفی از اماکن پر تجمع و پر خطر، ادارات و بازارها و پاساژ ها صورت‌گرفته و نکات ایمنی و کمبودها به متولیان گوش زد شده و برخی ها نسبت به این تذکرات توجه کردند و برخی هم سهل انگاری کردند.

,

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی افزود: بیمارستان امام حسین علیه السلام به لحاظ آتش نشانی، ایمنی ندارد و اخطارها و نکات های مهم را اعلام کردیم، ضمن آنکه برای مشکلات پرسی گاز به شورای تامین و شرکت نفت اعلام کردیم و قول مساعدت داده شده که یکماه آینده جابجا شود ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده و به تعهدات عمل نشده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه