اخبار داغ

شهرداری موظف است۵۰ درصد در عوارض پروانه ساخت تخفیف بدهد

شهرداری موظف است۵۰ درصد در عوارض پروانه ساخت تخفیف بدهد
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت:در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از وزارت راه و شهرسازی «محمد آئینی»مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در محدوده‌های مصوب بافت‌های فرسوده شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اینکه صدور پروانه ساخت در محدوده‌های بافت فرسوده باید تا یک ماه کاهش یابد، گفت: مالکان و سازندگان واحدهای مسکونی در محلات هدف بازآفرینی شهری در طول زمان نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی خود می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به استان اصفهان، با بیان اینکه ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در عمده شهرها از جمله شهر سمیرم پرداخت می‌شود، توضیح داد: متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده اعم از سازندگان و مالکان واحدهای فرسوده می‌توانند از حمایت‌ها و تسهیلات و تخفیفات ویژه نهضت ملی مسکن پیش‌بینی شده برای بافت‌های فرسوده بدون رعایت شروط چهارگانه این نهضت استفاده کنند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار ایران با اشاره به اینکه ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام، با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود گفت: متقاضیان نوسازی در محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری می‌توانند به انتخاب خود از تسهیلات ویژه نوسازی و یا نهضت ملی مسکن استفاده کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: متقاضیان نوسازی می‌توانند در شهر سمیرم از محل نهضت ملی مسکن ۳۰۰ میلیون تومان و از محل تسهیلات ویژه نوسازی ۳۵۰ میلیون تومان دریافت کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه