اخبار داغ

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

ایران در تولید علم رتبه نخست منطقه را دارد/ ضرورت تشویق مراکز دانش بنیان جهت رشد جایگاه فناوری کشور

ایران در تولید علم رتبه نخست منطقه را دارد/ ضرورت تشویق مراکز دانش بنیان جهت رشد جایگاه فناوری کشور
پناهی گفت: در کشورهای توسعه یافته برای رشد جایگاه فناوری تشویق شرکت های دانش بنیان و پارک ها در دستور کار قرار گرفته است و در این مسیر نباید دانشگاه نگاهش را معطوف مثبت و یامنفی بودن مذاکرات کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان ما، یونس پناهی پیش از ظهر امروز در به بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور اظهار داشت: اگر بتوانیم از اکثر ظرفیت دانشجویان برای تولید علم بهره ببریم می توانیم  در کنار نیروهای مسلح امنیت کاملی در کشور ایجاد کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان ما,

وی با بیان اینکه ایران در جایگاه نخست تولید علم در منطقه است افزود: در کشورهای منطقه رقابت سنگینی برای تولید علم شکل گرفته و بطور میانگین سرعت تولید عددی در حول  حوش 7 درصد است اما در امارات و عربستان شتاب بیشتری گرفته است.

,

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: ایران در رنکینگ های جهانی تولید دانش رتبه 15 ام را به خود اختصاص داده است ؛درست است جایگاه خوبی داریم ولی قابل قبول نبوده و باید برنامه ریزی های بیشتری برای افزایش شتاب رشد علمی کشور داشته باشیم. 

,

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب همواره به تولید علم و دانش و افزایش شتاب رشد علوم تاکید دارند و از این رو امسال نامگذاری سال به چنین سرمایه ارزشمندی اختصاص داده شده است.

,

پناهی با بیان اینکه رتبه  فناوری کشورمان از بین ۱۳۲ کشور جهان در جایگاه ۶۰ ام است اضافه کرد: فرجام تولیدات علم در کشور باید به فناوری بینجامد و در این مسیر باید پل محکمی بین مردم و دانشجویان شکل بگیرد تا به ثروت و رفاه جامعه منجر شود.

,

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: در کشورهای توسعه یافته برای رشد جایگاه فناوری تشویق شرکت های دانش بنیان و پارک ها در دستور کار قرار گرفته است و در این مسیر نباید دانشگاه نگاهش را معطوف مثبت و یامنفی بودن مذاکرات کند.

,

انتهای پیام/

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه