اخبار داغ

رئیس محیط زیست کهگیلویه مطرح کرد؛

وفور اسلحه در دست مردم بلای جان طبیعت و حیات وحش+عکس

وفور اسلحه در دست مردم بلای جان طبیعت و حیات وحش+عکس
رئیس محیط زیست کهگیلویه گفت: وفور اسلحه بصورت گسترده و زیاد در دست عموم سهم بسزایی در تخریب محیط زیست و حیات وحش دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کارگاه آموزشی و اشنایی شکارچیان با قوانین شکار  عصر امروز پنجشنبه 7 مهرماه در سالن اجتماعات محیط زیست کهگیلویه برگزار شد.

رئیس محیط زیست کهگیلویه هدف از برگزاری این کارگاه ها را آموزشی و اشنایی شکارچیان با قوانین شکار دانست و گفت : در این کارگاه های آموزشی که بیش از ۸۰ نفر از شکارچیان در شهرستان های کهگیلویه ، لنده و چرام شرکت داشته و شکارچیان با قوانین جدید شکار و صید آشنا شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
,
,

روح الله عزیزی افزود: کارگاه آموزشی توان افزایی شکارچیان  بمنظور آگاهی از آخرین مصوبات قوانین و مقررات مربوط به صید و شکار همچنین آشنایی با انواع بیماریهای رایج در حیات وحش و علائم مربوط به گونه های مختلف پرندگان و پستانداران ، نحوه اطلاع رسانی و همکاری در برخورد با موارد بالا از محورهای اصلی مورد بحث این کارگاه یکروزه بود.

,

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این دوره و نشست دستیابی به یک فهم و زبان مشترک برای حفظ طبیعت شهرستانهای تابعه خود هستیم تا جلوی از بین رفتن داشته های طبیعی را گرفته و اگر این وضع ادامه پیدا کند قطعا چیزی از طبیعت و حیات وحش بافی نخواهد ماند.

,

عزیزی با ابراز نگرانی از وفور اسلحه بصورت گسترده و زیاد در دست عموم خاطرنشان کرد: متاسفانه اصول استفاده و کاربرد اسلحه برای برخی از افراد هنوز مشخص نشده  و همین سهم بسزایی در تخریب محیط زیست و حیات وحش دارد.

,

این مسئول، بخش عمده و مهمی از صدمات واردشده به محیط‌زیست  را حاصل شکار غیرمجاز دانست و ابراز داشت: تولید و توزیع سلاح به مردم تحت عناوین مختلف و پرداخت سهمیه مهمات به دارندگان اسلحه‌ها در افزایش شکار غیرمجاز تأثیر مستقیم دارد که بخش عمده‌ای از این اسلحه و مهمات در راستای شکار وحوش استفاده می‌شود و همین امر موجب شکار بی رویه غیرمجاز شده که خود باعث کوچک‌تر شدن جمعیت جانوری و زیستگاه‌ها و همچنین کاهش ذخایر ژنتیکی وحوش در اینده نزدیک خواهد شد که نتیجه این شکارهای غیر مجاز تهی شدن زیستگاه ها از وحوش و خطری برای بقای حیوانات و جانوران است.

,

وی با اشاره به اینکه شکارچیان غیرمجاز که دستگیر و به دادسرا های عمومی و انقلاب معرفی می شوند، مطالبه حقوقی و ضرر و زیان ناشی از موجود شکار شده، محیط زیست از انها اخذ می کند بیان داشت: به صورت حقوق جزایی در دادگاه ها این شکارچیان محکوم شده و که حبس های مختلفی از یک تا ۵ سال و نیز جزای نقدی ۵۰۰ هزارتومان تا سقف ۲۵ میلیون تومان با توجه به نوع شکار خواهند داشت.

,

این مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به آیات و روایات عنوان کرد: در دین اسلام نیز بر احترام به حقوق حیوانات و طبیعت سفارش شده که ما ملزم به رعایت آن هستیم.

,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه