اخبار داغ

با حضور ایمانی پور؛

هفته فرهنگی ایران در سوریه افتتاح شد/دریچه‌ای به شناخت تمدن ایران

هفته فرهنگی ایران در سوریه افتتاح شد/دریچه‌ای به شناخت تمدن ایران
شامگاه گذشته هفته فرهنگی ایران در سوریه با حضور رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین وزیر فرهنگ سوریه در دمشق افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفته فرهنگی ایران در سوریه شامگاه چهارشنبه، ششم مهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، ️رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه، مهدی سبحانی، سفیر و حمیدرضا عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و شخصیت‌های فرهنگی دو کشور در خان اسعد باشا دمشق افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی‌پور در سخنرانی خود در این مراسم، با بیان اینکه دمشق یکی از مهم‌ترین پایتخت‌های عربی و دارای تاریخ دیرینه است، گفت: هفته فرهنگی ایران دریچه‌ای برای مردم سوریه جهت آشنایی با تمدن ایرانی و جستجوی وجه اشتراک میان آنها و تعمیق روابط بین آنهاست.

لبانه مشوح، وزیر فرهنگ سوریه با اشاره به فرهنگ و تمدن ایران گفت: این رویدادها چهره غنی فرهنگی ایران را برجسته می‌کند که بین هنرهای سینما، موسیقی، عکاسی و میراث مادی و غیرمادی که شاهد عظمت تمدنی آن هستیم و با ما مشترک است، مشهود است.

وی ادامه داد: ما در گفت‌وگو با مقامات ایرانی در مورد جاده ابریشم، خلاقیت‌های فرهنگی و هنری تبادل نظر کردیم.

سبحانی، سفیر کشورمان در سوریه اشاره کرد که تحولات دهه‌های اخیر، نقش فرهنگی در توسعه روابط بین الملل را برجسته کرده است و رؤسای جمهوری دو کشور همواره نسبت به تقویت روابط فی مابین تاکید دارند.

وی ادامه داد: هفته فرهنگی ایران در سوریه آغازی جدید برای این روابط تلقی می‌شود.

عصمتی، رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه در این مراسم، گفت: امروز باید هنرهای سنتی را احیا کنیم و به آن پایبند باشیم و نسل‌هایی را به آن‌ها معرفی کنیم تا از انقراض در امان بمانیم.

وی افزود: این رویداد آغازگر گروهی از جشنواره‌هایی است که چه در سوریه و چه در ایران برگزار می‌شود تا پیوند فرهنگی بین آنها عمیق‌تر شود و پلی است که ما را به امنیت فرهنگی فرزندانمان می‌رساند و جوانان ما مانند سدی غیر قابل نفوذ خواهند بود که نفوذ به آن دشوار است.

نمایش فیلم مستندی از پیشرفت‌های ایران در همه سطوح، نمایش موزیکال توسط یک گروه موسیقی ایرانی و اجرای ورزش باستانی توسط یک تیم ورزشی ایرانی از برنامه‌های این مراسم بود. همچنین معرفی دستاوردهای فرهنگی و هنری ایران از جمله فرش ایرانی، پوشاک، کتب، نقاشی، خط نستعلیق و صنایع دستی و همچنین، خوراکی و غذاهای ایرانی از دیگر بخش‌های این هفته فرهنگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه