اخبار داغ

قابل توجه مسئولان؛

رفوزه‌شدن کهگیلویه‌وبویراحمد در شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری کشور

رفوزه‌شدن کهگیلویه‌وبویراحمد در شاخص کل امنیت سرمایه‌گذاری کشور
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وضعیت امنیت سرمایه‌گذاری در زمستان سال گذشته کشور و برخی استان‌ها را منتشر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صبح زاگرس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی جدیدترین گزارش خود از امنیت سرمایه گذاری در ایران در زمستان ۱۴۰۰ را منتشر کرده است که وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد در این آمار قابل تامل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
شاخص کل امنیت سرمایه گذاری در ایران که با استفاده از دو مجموعه داده های پیمایشی و آماری تهیه می‌شود آمار ها نشانگر بهبود امنیت سرمایه گذاری در فصل زمستان نسبت به پاییز سال قبل در کل کشور  است.
,
 
,
با مقایسه رتبه بندی استانها در مولفه های آماری و رتبه بندی آنها در مولفه های پیمایشی و در نهایت در رتبه بندی همه استانها در تلفیق هر دو مولفه که به عنوان شاخص امنیت سرمایه گذاری شناخته می شود، درمی یابیم که در قسمت نامناسب‌ترین‌ها، استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، ایلام و تهران در اکثر مواقع در انتهای رتبه بندی در مولفه های آماری قرار داشته اند و با بررسی مولفه های پیمایشی که توسط فعالان کسب و کار ارزیابی می شود، ملاحظه می کنیم که مثلا در پایش زمستان ۱۴۰۰ اکثر آن استانها جزء ۵استان نامناسب نیز از منظر مولفه های مورد سنجش قرار گرفته اند.
,
 
,
, ,
 
,
این آمار مربوط به زمستان سال 1400 است که توسط این مرکز منتشر شده است، این در حالی است که یکی از مشکلاتی که در کهگیلویه و بویراحمد وجود ندارد نبود سرمایه گذار است.
,
 
,
اکنون سوال اینجاست که چرا استان کهگیلویه و بویراحمد که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت دارد باید از نظر شاخص های امنیت سرمایه گذاری در رده بدترین و یا نامناسب ترین استان ها قرار بگیرد.
,
 
,
یکی از مورادی که در این شاخص تاثیر گذار است عمل مسئولان به وعده هایشان بوده است ، مسئولان کهگیلویه و بویراحمد باید برای امنیت سرمایه گذاری در این استان تلاش کنند چرا که راه برون رفت استان از این مشکلات از جمله بیکاری جوانان حضور سرمایه گذار در استان است.
,
 
,
سرمایه گذار در صورتی وارد یک استان می شود که امنیت سرمایه گذاری را احساس کند و بعد کار را پیش می برد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه