اخبار داغ

آیت‌الله علم‌الهدی:

نگاه به مشهد باید ملی باشد/ خدمت به زائران رضوی مخلصانه بود

نگاه به مشهد باید ملی باشد/ خدمت به زائران رضوی مخلصانه بود
امام جمعه مشهد گفت: نگاه به مشهد در پیک‌های زیارتی باید نگاهی ملی باشد زیرا خدمت به زائران با امکانات بومی میسر نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته هشتم مهر ماه در حرم امام رضا (ع)، با اشاره به پشت سر گذاشتن هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: جریان پر افتخار ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح ما، جریانی افتخارآفرین در قامت رزمنده و دفاع مقدس هستند که همچنان ادامه دارد و نمونه صلابت و اقتدارش را در موشک‌های نقطه‌زنی که به سمت دشمن پرتاب شد و آنان را نابود و متلاشی کرد، مشاهده می‌کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی به عزاداری دو ماهه مردم ولایتمدار ایران اسلامی در محرم و صفر اشاره کرد و ادامه داد: از مردم دلداده ولایت و وابسته به عشق ابی‌عبدالله (ع) و اهل‌بیت (ع) که در شعائر دوماهه اخیر در محرم و صفر اقامه عزا کردند و مراسمات با فضیلت و باعظمتی را شکل دادند، تشکر می‌کنم.

,

هر موکب یک حسینیه بود

, هر موکب یک حسینیه بود,

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، شکل‌گیری مواکب خدمت رسانی به زائران اهل بیت را یکی از نمونه‌های بارز ارادت به ائمه معصومین دانست و افزود: هر موکبی که برپا می‌شود، همچون حسینیه‌ای در شهر خودنمایی می‌کند، این‌ها همان ایستگاه‌های صلواتی دوران دفاع مقدس است که مبتنی بر فرهنگ جبهه و دفاع مقدس برپا می‌شد و امروزه به موکب حسینی تبدیل شده است.

,

وی اضافه کرد: این فرهنگ ثابت می‌کند نقطه اوج دلدادگی مردم به انقلاب و پایمردی‌هایشان در این مسیر، در عشق به قیام کربلا و نهضت حسینی بنا شده است.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که ولایی انقلابی با ولایی غیر انقلابی تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: ولایی غیرانقلابی کسی است که در حرم امام رضا (ع) یا کربلای معلی زیر باد کولر می‌نشیند و فقط زیارت‌نامه می‌خواند اما ولایی انقلابی کسی است که در خط مقدم بحران‌ها با مشکلات روبرو می‌شود، گره از کار مردم باز می‌کند و در همان حال، ذکر یا حسین (ع) بر لب دارد.

,

وی، ضمن قدردانی از همه کسانی که در مسیر خدمت‌رسانی به زائران امام رضا (ع) اقدام کردند، گفت: وجود مقدس امام هشتم (ع) به مهمانانشان بسیار اهمیت می‌دهند و همه عزیزانی که در این عرصه مباشر حضرت در تکریم مهمانان و زائران بودند، مشمول عنایات خاصه حضرت هستند.

,

تقدیر از خدمت‌گزاران به زائران امام رضا (ع)

, تقدیر از خدمت‌گزاران به زائران امام رضا (ع),

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به خدمات آستان قدس رضوی به زائران دهه پایانی صفر، افزود: حجت‌الاسلام مروی و همه خدمتگزاران آستان مقدس رضوی که افتخار زندگی‌شان پذیرایی از مهمانان امام رضا (ع) است، در این راه تلاش‌های بسیاری انجام دادند و خوشبختانه ابتکارات ارزشمندی صورت گرفت تا زائران به شایستگی اسکان یابند و پذیرایی شوند.

,

وی ضمن قدردانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش مقتدر و دلاور جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی به زائران رضوی، از مدیران شهر و استان نیز یاد کرد و ادامه داد: استاندار خراسان رضوی و معاونان محترم ایشان، هلال احمر، شهردار مشهد و اعضای شورای شهر نیز در عرصه اسکان، ده‌ها هزار زائر را سازمان‌دهی کردند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی به راه‌اندازی پویش «هم‌محله‌ای‌های امام رضا (ع)» اشاره و ابراز کرد: این پویش به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان تشکیل شد تا برادران و خواهران دلداده و هم‌محله‌ای امام رضا (ع)، بیش از ۴۵۰ خانه را به پذیرایی از زائران اختصاص دهند و از تعداد زیادی زائر نیز با غذای گرم پذیرایی کنند.

,

وی ادامه داد: جمعیت استقبال از زائران حضرت رضا (ع) نیز در خدمات مختلف از حمل و نقل گرفته تا تمهیدات درمانی و رسیدگی به کوچک‌ترین جزئیات زندگی چندروزه زائران در مشهدالرضا (ع)، قریب به سه هزار نفر را به میدان آوردند و فرهنگی را نهادینه کردند که تا همیشه برکات آن ماندگار خواهد بود.

,

نگاه به مشهد باید ملی باشد

, نگاه به مشهد باید ملی باشد,

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تمرکز امکانات ملی به مشهدالرضا (ع) در مناسبت‌های مهم و زائرپذیر، تصریح کرد: باید از خدمات دولت خدمتگزار نیز تقدیر کرد زیرا تا پیش از این، پیک‌های زیارتی به‌عنوان یک مناسبت محلی تلقی می‌شد و امکانات استانی نیز پاسخگوی پذیرایی از این حجم از زائران نبود.

,

وی افزود: به کمک ارتباطاتی که با حضور معاون اول و معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مشهد صورت گرفت، امکاناتی در شهر امام رضا (ع) ایجاد شد که جریان خدمتگزاری به زائران به بهترین نحو انجام شود.

,

آیت‌الله علم‌الهدی، پیک زیارتی مشهد را یک مسئله ملی دانست و خاطرنشان کرد: همه خدمات با اخلاص ارائه شد، اگر خدمات دهه آخر صفر با چنین شوری ارائه شد، به خاطر اخلاص خادمان این عرصه بود زیرا از کسانی که کفش زائران را واکس می‌زدند تا عالی‌ترین مسئولان شهری و استانی که صبح و شب در میدان بودند، در اوج اخلاص از زائران امام رضا (ع) پذیرایی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه