اخبار داغ

حکایت خبازی های ایلام ؛

نان بی کیفیت مهمان سفره های مردم ایلام /وقتی نظارت ها کم رنگ است

نان بی کیفیت مهمان سفره های مردم ایلام /وقتی نظارت ها کم رنگ است
کیفیت نامطلوب نان و تعطیلی های مکرر نانوایی ها این روزها به معضل تمام‌نشدنی برای مردم در مناطق مختلف استان ایلان به ویژه شهرستان ایوان تبدیل شده به طوری که همواره سبب اعتراض شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام بیدار ، نان قوت اصلی‌ مردم ایران است که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کالری مورد نیاز اقشار کم درآمد جامعه را تامین می‌کند و از این رو کیفیت و سلامت نان در ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

در دوران مختلف تاریخی نوع و کیفیت نان تغییر کرده و سبک‌های جدیدی برای پخت آن مورد استفاده قرار گرفته است؛ رفته رفته به میزان استفاده از مواد شیمیایی در تولید نان اضافه شده و تا حدودی سلامت این ماده غذایی را تحت الشعاع قرار داده است.

,

کیفیت نامطلوب نان  و اعطیلی های اکثر نانوایی ها در شهر ایوان این روزها به معضل تمام‌نشدنی برای مردم تبدیل شده به طوری که همواره سبب اعتراض شهروندان و برخی از مسئولان شده است.

,

کیفیت نامطلوب نان در ایوان

, کیفیت نامطلوب نان در ایوان, کیفیت نامطلوب نان در ایوان,

یکی از شهروندان ایوانی در گفت‌وگو با خبرنگارایلام بیدار؛ ضمن گلایه از بی‌کیفیتی نان اظهار کرد: متاسفانه علی رغم افزایش قیمت نان هیچ روندی در بهبود کیفیت آن حاصل نشده به طوری که ما هر روز مجبور به خرید نان بی‌کیفیت هستیم.

,

وی افزود: از آنجایی که نان‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیستند ما مجبور هستیم تنها برای مصرف روزانه نان تهیه کنیم چراکه ماندگاری لازم را ندارند و بعد از یک روز بیات می‌شود و قابلیت مصرف را نخواهد داشت و دورریز می‌شود.

,

این شهروند ادامه داد: تنها تعداد محدودی نانوایی در سطح شهر وجود دارد که توانسته‌اند کیفیت لازم را حفظ کنند که معمولا برای خرید نان با صف‌های طولانی مواجه هستیم؛ از طرفی با شیوع ویروس کرونا این کار به صلاح نیست.

,

شهروند دیگری بیان کرد: مردم چاره‌ای جز خرید نان از محل‌های سکونت خود ندارند اما متاسفانه در برخی نانوایی‌ها تا نان به خانه می‌رسد، خشک و غیرقابل مصرف می‌شود و ما باید با آب آن را نم‌دار کنیم.

,

این شهروند ایوانی با اشاره به تعطیلی های مکرر نانوایی های ایوان افزود: برخی نانوایی‌های دیگر آنقدر نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند که باید نصفه نان را که حالت خمیری دارد را دور ریخت.

,

لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی

, لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی, لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی,

این شهروند بیان کرد: این روزها  در برخی نانوایی‌ها بهداشت رعایت نمی‌شود و نانوا حین پخت نان به سطوح مختلف دست می‌زند و با همان دست آلوده نان را به مردم تحویل می‌دهد.

,

یکی دیگر از شهروندان ضمن گلایه از عدم رعایت مسائل بهداشتی در نانوایی‌ها گفت: باتوجه به تاکیدات وزارت بهداشت، نانوایان باید نان را از داخل تنور به مردم تحویل دهند اما متاسفانه در برخی نانوایی‌ها نان‌های پخته شده را روی هم تلنبار می‌کنند و ما مجبور هستیم با نارضایتی نان بخریم.

,

وی افزود: وقتی مکرر از رسانه ملی تاکید می‌شود که از گذاشتن نان بر روی سطوح خنک‌کننده نان خودداری کنید؛ چرا ما باید نانی که یک ساعت قبل پخت شده است را خریداری کنیم.

,

این شهروند خاطرنشان کرد: مسئولین فکر می‌کنند که قیمت نان را تحت کنترل خود دارند در حالی که نانوایان برای جبران هزینه‌ها مجبور به کم فروشی می‌شوند به طوری که روز به روز اندازه نان آب می‌رود!

,

کیفیت نان از مطالبات مهم مردم به شمار می‌رود که همواره در گزارش‌های متعدد به آن پرداخته‌ایم و از مسئولین مربوطه مطالبه کرده‌ایم که باید گفت تقریبا به نتیجه ثابتی نرسیده و همچنان این قوت غالب مردم با فراز و نشیب‌هایی مواجه است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه