اخبار داغ

دبیر کنگره کشوری مدیریت هوشمند بیمارستانی عنوان کرد؛

چالش‌های هوشمند سازی بیمارستان‌های کشور

چالش‌های هوشمند سازی بیمارستان‌های کشور
نخستین کنگره کشوری مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی در روزهای ۲۵ تا ۲۷ آبان۱۴۰۱ به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلیل کوهپایه‌زاده اصفهانی دبیر کنگره کشوری مدیریت هوشمند بیمارستانی گفت: نخستین کنگره کشوری مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی در چهار محور مدیریت بهره وری، مدیریت هوشمندسازی، مدیریت تجهیزات و مدیریت سازه‌های بیمارستانی و در بخش‌های نمایشگاهی، پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وری,

دبیر نخستین کنگره کشوری مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی تصریح کرد: پیش بینی حضور یک هزار بیمارستان دولتی و غیر دولتی در این کنگره می‌شود، همچنین پزشکان و پیراپزشکان رشته‌های مختلف علوم پزشکی در کنگره شرکت می‌کنند.

,

وی ادامه داد: این کنگره با همکاری دانشگاه‌های وزارت بهداشت و علوم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان غذا و دارو و با مشارکت هلال احمر، بهداری نیروهای مسلح، سازمان نظام پزشکی کشور و مرکز آموزش مدیریت وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

,

کوهپایه‌زاده گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز رئیس نخستین کنگره کشوری مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی محسوب می‌شود.

,

وی افزود: ترکیبی از تمام موضوعات مدیریتی با تمرکز بر مدیریت بهره وری بیمارستان‌های هوشمند، تجهیزات، مقاوم سازی و تاب آوری بیمارستانی نیز در قالب پنل‌های کارگاه‌های تخصصی اجرا می‌شود.

, وری, آوری,

کوهپایه‌زاده درباره چرایی برگزاری این کنگره توضیح داد: مدیریت بهره وری بیمارستانی به صورت هوشمند، مسئله‌ای است که امروزه در کشورهای دنیا برای آن برنامه ریزی شده است و ایران نیز در زمینه‌های نسخه الکترونیک، پرونده الکترونیکی، ارجاعات الکترونیکی، مدیریت بیمار در بیمارستان و منزل به صورت الکترونیک، باید گام‌های بلندی بردارد، زیرا در این زمینه‌ها در کشور خلاءهایی وجود دارد.

, وری, ریزی, خلاءهایی,

وی ادامه داد: رکن خدمات درمان در ایران در بیمارستان‌ها است و ایران نیز در ارائه خدمات بیمارستانی در منطقه در جایگاه مناسبی قرار دارد، ولی از منظر مدیریت هوشمند باید کارهای گسترده‌ای انجام شود، بنابراین با اجرای این کنگره به این مباحث و خلاءها پرداخته می‌شود.

,

رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: با وجود اینکه کارهایی در زمینه هوشمندسازی بیمارستانی در ایران انجام گرفته است، ولی نسخه الکترونیک، پرونده الکترونیک، مدیریت بیمار از راه دور جزو مباحثی هستند که برای رسیدن به نقطه مطلوب و رسیدن به استانداردهای لازم چند سال زمان می‌برد، ولی با اجرای این کنگره‌ها تلاش بر این است تا بتوان این زمان را کاهش داد.

, جزو,

کوهپایه زاده در مورد فواید کنگره کشوری مدیریت هوشمند، تجهیزات و طراحی بیمارستانی برای بیماران افزود: برای بیماران، دسترسی به خدمات درمان با کیفیت و با کمترین هزینه را رقم خواهد زد.

,

وی درباره دستاورد این کنگره برای فعالین نظام سلامت عنوان کرد: برای آنها افزایش بهره وری مدیریت بیمارستانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکرد را حاصل خواهد کرد.

, وری]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه