اخبار داغ

وعده شهردار کرمان به پیگیری‌های رسانه‌ای؛

طرح ساماندهی تفکیک زباله خشک اردوگاه کرامت در گام اول اجرایی می‌شود

طرح ساماندهی تفکیک زباله خشک اردوگاه کرامت در گام اول اجرایی می‌شود
محمود شعر باف گفت: مسئولان اردوگاه کرامت در خواست کرده بودند تا جمع آوری کل زباله های خشک در سطح شهر را به این نهاد واگذار کنیم اما با توجه به حجم مدیریت و ساماندهی شهر و کار سختی که وجود دارد، بنابر این تصمیم گرفته شد تا در گام اول به صورت منطقه‌ای و محله‌ای این طرح اجرایی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" سالیان  متمادی است که با هر بار عبور از کمربندی های شهر شاهد افرادی هستیم که با وضعیت نا مناسب و پوشش کثیف و ژولیده یا کف بلوار زیر بوته ها و شاخه های وسط بلوار خوابیده اند و یا اینکه در حال جمع کردن  زباله های خشک در سطح شهر هستند که گونی به پشت بودن آنها دل هر کسی را به درد می آورد، هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "راه آرمان",

شاید کمتر کسی بداند که این گونی به پشت ها که ضایعات را جمع می کنند و شاغل کاذب هستند از خانه ترد شده اند و هزینه دسترنج خود را که شاید کیلومترها پیاده روی برای آن انجام شده است را در یک کارگاه ضایعاتی که مافیا گونه آنها را استثمار می کنند و در قِبَل دستمزد مواد مخدر و جای استعمال ، خرج می کنند.

,

اردوگاه کرامت استان کرمان که در یک تا دو سال اخیر موفقیت های خوبی را در جذب معتادین متجاهر کسب کرده است و همکاری نهادهای علوم پزشکی، خدمات اجتماعی ناجا، بهزیستی  و شهرداری را با عملکرد صحیح به خود جذب کرده است، اکنون طرحی دارد که معتادین متجاهری که در خصوص تفیک زباله در شهر فعالیت دارند را به سوی خود می کشد.

,

مسئولین این اردوگاه البته این طرح ساماندهی را به سمع شورای شهر و شهرداری استان کرمان نیز رسانده است.

,

 

,

طرح ساماندهی زباله خشک از مبدا تا مقصد برای معتادین متجاهر

, طرح ساماندهی زباله خشک از مبدا تا مقصد برای معتادین متجاهر, طرح ساماندهی زباله خشک از مبدا تا مقصد برای معتادین متجاهر,

مجید ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان در خصوص کمپ ماده ۱۶ (کرامت) و طرح ساماندهی معتادین متجاهر که روزانه تمام همت خود را برای جمع آوری زباله خشک به کار می گیرند، به "راه آرمان" گفت:  این افراد شب هنگام با فروش به کارگاه های ضایعاتی در سطح شهر هزینه مشقت و سختی روز خود را با دریافت مواد مخدر اخذ می کنند.

, "راه آرمان",

ستایش نیا اذعان کرد: طرح ما با اعتماد سازی بین این معتادین متجاهر آغاز می شود تا  آنها را برای فروش گرانتر زباله های جمع کرده خود به ما ترغیب می کند، تا  کارگاهی را راه اندازی کنیم و بعد از جذب اعتماد هزینه فروش را به صورت کارت اعتباری در اختیارشان قرار دهیم و با طرح جایگزینی متادون درمانی به جای ماده مخدر به صورت رایگان در مسیر پاکسازی این افراد قدم برداریم.

,

ستایش نیا اذعان کرد: در حال حاضر یک سوله را ساخته و مهیا کرده ایم تا زباله های خشک را ازسطح شهر جمع کنیم و طرح زباله از مبدا تا مقصد را اجرایی کنیم.

,

وی ادامه داد: برای این طرح که تا کنون یک ماه است با شورای شهر مکاتبه کرده ایم، ضمن تشریح طرح در خواست کردیم تا شهردار ضمن همکاری مساعدی که دارد، در کمیسیون خدمات شهری دستوری  مبنی بر ارائه مجوز ساماندهی متجاهر با طرح جمع اوری زباله های خشک از سطح شهر با مدیریت این کمپ موافقت کند.

,

ستایش نیا در پایان به تعداد ۸۰۰ واحد کارگاه ضایعات غیر مجاز اشاره کرد و گفت: این کارگاه ها معتادین را استعمار کرده اند و برای اینکه مواد مورد نیاز در سطح شهر برای انها جمع اوری شود با در اختیار قرار دادن مواد مخدر و مکان استعمال، این کارگران رایگان را برای خود حفظ می کنند.

,

در پنجاه و نهمین نشست علنی شورای شهر کرمان نیز موضوع ارسال  نامه درخواست مسئول کمپ ماده ۱۶ سپاه در خصوص طرح ساماندهی معتادین متجاهر که در عرصه جمع آوری زباله خشک فعال هستند را با مجوز جمع آوری توسط ۱۴۰ نیروی خود این مجموعه که اکنون پاک شده اند انجام دهد که با موافقت  شورای شهر و شهردار به صورت گام به گام روبه رو شد.

,

محمود شعر باف شهردار کرمان نیز در گفتگو با راه آرمان تاکید کرد: در اسفند ماه سال گذشته طی بازدیدی که از اردوگاه کرامت (کمپ ماده ۱۶) سپاه د اشتیم طرح ساماندهی معتادین متجاهر مطرح شد.

, راه آرمان,

وی ادامه داد: این اردوگاه یک سوله بزرگ را برای ایجاد کارگاه بازیافت آماده سازی کرده است تا مددجویان خود را به اشتغال وارد کند، ضمن اینکه یک بازوی اقتصادی برای آنها نیز ایجاد مهیا کرده باشد.

,

 

,

ساخت یک سوله برای ایجاد کارگاه ضایعات خرید زباله های خشک از معتادین متجاهر

, ساخت یک سوله برای ایجاد کارگاه ضایعات خرید زباله های خشک از معتادین متجاهر, ساخت یک سوله برای ایجاد کارگاه ضایعات خرید زباله های خشک از معتادین متجاهر,

شعر باف تاکید کرد: مسئولان اردوگاه کرامت در خواست کرده بودند تا جمع آوری کل زباله های خشک در سطح شهر را به این نهاد واگذار کنیم اما با توجه به حجم مدیریت و ساماندهی شهر و کار سختی که وجود دارد، بنابر این تصمیم گرفته شد تا در گام اول به صورت منطقه ای و محله ای این طرح اجرایی شود.

,

وی ادامه داد: در گام اول محدوده شهری منطقه اردوگاه کرامت در اختیار این نهاد قرار می گیرد تا در سطح کوچک مقیاس آزمون و خطاها صورت  بگیرد تا بعد از موفقیت در گام های بعدی، مناطق شهری دیگر تا اجرای کامل طرح در اختیار این اردوگاه قرار گیرد.

,

با این اوصاف امیدواریم که این معتادان متجاهر که از خانه و کاشانه رانده شده اند دوباره با نیت خیری که مسئولان مربوطه برای آنها فراهم کرده اند، باز هم کانون گرم خانواده و اقتدار از دست رفته خود را به دست آورند.

,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه