اخبار داغ

"کوثرهایی" که در یاسوج درمانگر نیستند

"کوثرهایی" که در یاسوج درمانگر نیستند
۲ شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری کشور نشان دادند که نمی‌توانند در کهگیلویه و بویراحمد نقش درمانگر را بازی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بارها تاکید کرده که به دنبال توانمندسازی، توسعۀ بازار و افزایش بهره‌وری هستیم و روی طرح‌های مختلف کار می کنیم تا گره کوره محرومیت و توسعه نیافتگی این استان را باز کنیم اما توقف عملیات اجرایی برخی از طرح های مهم نشان نمی دهد که مسئولان فعالیتشان جهاد گونه نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

اسفند سال گذشته استاندار کهگیلویه و بویراحمد با سفر به منطقه محروم دیشموک وقتی وضعیت این مردم و محرومیت آن‌ها که بخشی از محرومیت استان است را دید به شدت گریه کرد و از مسؤولان خواست جهادی پای کار بیایند و این وضعیت سخت مردم را بهبود بخشند اما باید به حال استان غش و ضعف رفت که محرومیت آن به یک فرصت تبلیغاتی تبدیل شده است.

,

2 پروژه کارخانه آرد و نشاسته و کلوکز و پروژه عمرانی مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تامین اجتماعی که از طریق ویدئو کنفرانس رئیس جمهور سابق ایران کلنگ احداث آن را بر زمین زد پروژه هایی هستند که می توانستند گامی بلند در اشتغال زایی و اقتصاد این استان محروم باشند اما بی خیالی سرمایه گذاران و مسئولان کار را به جایی رسانده که این پروژه ها در حد نام قرار دارند.

,

"کوثرهایی" که کهگیلویه و بویراحمد را فرصتی برای خدمت دیده بودند عملا کاری در مرکز کهگیلویه و بویراحمد انجام ندادند تا در این گزارش به بخشی از وضعیت 2 پروژه عمرانی ، صنعتی و اقتصادی مهم مرکز استان اشاره کنیم.

,

, ,

عملیات اجرای پروژه  مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی سازمان تامین اجتماعی در یاسوج در سفر رئیس جمهوری در 24 مردادماه 95 به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مرحوم نوربخش رئیس وقت سازمان تامین اجتماعی و ایجاد ارتباط با حسن روحانی رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد تا این پروژه بعد از گذشت 6 سال(73 ماه) همچنان زخمی کهنه و عمیق در مرکز شهر یاسوج باشد،زخمی که گروه سارمایه گذاری معین کوثر بانی آن بوده.

,

این پروژه که در سال 1395 بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال هزینه داشت و قرار بود طی مدت 40 ماه در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و با زیربنای 85 هزار و 600 متر بامعماری تلفیقی مدرن و بومی به بهره برداری برسد اکنون تنها گودالی عمیق و نا ایمن است که باید مسئولان به حال این سرمایه گذاری رها شده توسط گروه سرمایه گذاری معین کوثر های های گریه کنند که بدون شد 40 ماه دیگر اگر بیاید این زخمل التیام نخواهد یافت.

,

متاسفانه پشت میز نشینی برخی از مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد کار را به جایی رسانده که عدم توسعه یافتگی، اقتصاد ضعیف و بی کاری روز به روز دارد به مردم این دیار فشار می آورد تا بعد از معرفی اولین گروه سرمایه گذاری رها شده در این گزارش به سراغ "کوثری دیگری برویم تا شاید فرجی شده و مسئولان تکانی به این گروه ها دهند.

,

بعد از پروژه رها شده سازمان تامین اجتماعی به سراغ پروژه  صنعتی می رویم که چرخ دنده های معیوب آن پشت پرده های زیدای دارد و خوب نمی چرخد تا بیکار شدن افراد زیادی همراه با کاهش تولید ثمره اصلی آن باشد.

,

, ,
 
,

شرکت آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج در سال 1363 مجوز فعالیت را در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد دریافت کرد تا این کارخانه در سال 1373 راه اندازی شود.

,

این کارخانه که دارای استانداردهای روز دنیا و محصولاتش تا دهه هشتاد به خارج از کشور صادر می‌شد، حالا با عصای سازمان اقتصادی کوثر به تولید محدود آرد می پردازد تولیدی که بخش کوچکی از ظرفیت این کارخانه است.

,

یک منبع آگاه در این کارخانه به خبرنگار ما ابراز داشت: در این کارخانه بزرگ دستگاه ها و خطوط تولیدی وجود دارد که دکمه استارت آن هرگز فشرده نشده و باید به حال این استان گریست که این سرمایه در حال فرسودگی و از بین رفتن است و فرزندان ما بیکار و الاف می چرخند و برای تامین نیاز آردمان باید چشمانمان بدست استان های همچوار باشد.

,

وی در ادامه با بیان اینکه اگر کارخانه به صورت کامل فعالیت کند اشتغال مستقیم بالغ بر 300 نفر را شاهد خواهیم بود افزود: وضعیت بخش‌های نشاسته، گلوکز، دکتوز و خوراک دام این کارخانه پا در هوا بوده و معلوم نیست چرا سازمان اقتصاد کوثر نمی خواهد چرخ تولید در این استان بچرخد.

,

اگر چه عدل هاشمی پور رئیس هیات مدیره سازمان اقتصادی کوثر در 23 مهر 1399 در بازدید از این کارخانه گفته بود کارخانه آرد و نشاسته یاسوج با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر به چرخه تولید باز می گردد اما با بررسی دومین بخش از این گزارش و زمانی که این گروه سرمایه گذاری از دست داده ، در می یابیم که این بار هم به حال استان باید زار و زار گریست.

,

, ,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه