اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان کرد؛

اعلام بسته ویژه حمایتی۳ گروه از بیماران صعب العلاج تا پایان هفته

اعلام بسته ویژه حمایتی۳ گروه از بیماران صعب العلاج تا پایان هفته
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از اعلام بسته ویژه حمایتی ۳ گروه از بیماران صعب العلاج تا پایان هفته خبر داد و گفت: بلافاصله پس از اعلام از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت در سامانه‌های بیمه سلامت بارگذاری و اعمال می‌شود.
[

محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اظهار داشت: برای بیماری‌های صعب‌العلاج و نادر بسته‌های خدمتی تدوین شده که پس از تصویب ، ۲۹ بیماری در ۳ گروه بیماری تحت پوشش بیمه صد درصدی یا حداکثری قرار خواهند گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

ناصحی با بیان این که پس از تصویب این امر از سوی معاونت درمان بسته‌های خدمتی در سامانه‌های ما بارگذاری شود که بتوان هزینه‌های آن را پرداخت کرد، اظهار داشت: بیماران خاص و صعب‌العلاج همچون بیماران (پی. کی .یو) و (ام .پی .اس) جزو این گروه هستند که علاوه براینکه که تحت پوشش بیمه قرار دارد، در تلاشیم تا این بیماران خدمات بیشتری همچون بحث دارویی، مراقبت‌های بستری یا اقدامات سرپایی را دریافت کنند.

,

وی در ادامه با بیان این مطلب که بلافاصله پس از نهایی شدن لیست بسته‌ها، خدمات تحت پوشش بیمه قرار خواهد گرفت، گفت:  اولین گروه که شامل  بیماران سرطانی، ‌قلبی  و مزمن روانی هستند تا پایان هفته در اختیار ما قرار می‌گیرد واز هفته آینده اعلام و اعمال خواهد شد.

,

گفتنی است؛ محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران چندی پیش درباره بسته حمایتی از بیماران خاص و صعب العلاج به  اختصاص رقمی معادل 5000 میلیارد تومان در بودجه امسال برای این بیماران اشاره کرد و گفت: طبق قانون این بیماری‌ها باید توسط بیمه سلامت و وزارت بهداشت شناسایی شود و دستورالعمل های مربوطه و بسته های خدمتی برای هر بیماری تدوین شود.

,

به گفته وی؛ پس از تصویب این امر باید بسته های خدمتی در سامانه های ما بارگذاری شود که بتوان هزینه های آن را پرداخت کرد. در مجموع 29 بیماری در 3 گروه بیماری در این طرح مشخص شده است که بتوانیم پوشش بیمه حداکثری برای این بیماران برقرار کنیم که شامل بیماران خاص و صعب العلاج است. به عنوان مثال EB جزو این گروه است که همه خدمات را در قالب این بسته های خدمتی پوشش می دهیم، یا در مورد بیماری SMA بخش عمده ای از خدمات دارویی و توانبخشی در قالب این بسته های خدمتی پوشش داده خواهد شد.

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه